GolfBag Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 En kompis har: ADSL-abbonnement med passordgodkjenning (pppoe) fra telenor Lucent Cellpipe ADSL modem (antar at det er i bridged mode siden IP-adressen på nettverkskortet er lik den ut) Syslink wrt54g router Enkelte her er så uheldige å ha internett fra stjelenor, et firma som behandler kundene sine useriøst og klandreverdig. Etter å ha fiklet en del i går kveld med den nyinnkjøpte routeren fant vi omsider ut at vi måtte ha @online.no bak brukernavnet for at den skulle få kontakt... men da får vi opp en feilmelding om at routeren ikke får tildelt IP-adresse. Siden det er helt tydelig at dette må være (s)t(j)elenors problem prøvte vi å ringe brukerstøtten deres, men til ingen nytte. Dette hadde de ikke noe med, og anbefalte ikke at man hadde trådløst nett osv osv. Dette var uansett routerleverandørens område (som det seff ikke er siden routeren er tipp-topp, det er (s)t(j)elenor som har egne standarder som ødelegger for alt og alle). Derfor lurte jeg på om det var noen hw-medlemmer her som har erfaringer med samme type problem? har dere aning om hva jeg kan ha gjort feil? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) En kompis har:ADSL-abbonnement med passordgodkjenning (pppoe) fra telenor Lucent Cellpipe ADSL modem (antar at det er i bridged mode siden IP-adressen på nettverkskortet er lik den ut) Syslink wrt54g router Enkelte her er så uheldige å ha internett fra stjelenor, et firma som behandler kundene sine useriøst og klandreverdig. Etter å ha fiklet en del i går kveld med den nyinnkjøpte routeren fant vi omsider ut at vi måtte ha @online.no bak brukernavnet for at den skulle få kontakt... men da får vi opp en feilmelding om at routeren ikke får tildelt IP-adresse. Siden det er helt tydelig at dette må være (s)t(j)elenors problem prøvte vi å ringe brukerstøtten deres, men til ingen nytte. Dette hadde de ikke noe med, og anbefalte ikke at man hadde trådløst nett osv osv. Dette var uansett routerleverandørens område (som det seff ikke er siden routeren er tipp-topp, det er (s)t(j)elenor som har egne standarder som ødelegger for alt og alle). Derfor lurte jeg på om det var noen hw-medlemmer her som har erfaringer med samme type problem? har dere aning om hva jeg kan ha gjort feil? Har ingen erfaringer med dette problemet, men jeg synes det blir feil å kritisere Telenor fordi du har problemer når du skal bruke en router som er kjøpt et annet sted. (Regner med at internett fungerer med en maskin direkte tilkoblet modemet). De har selvsagt ikke support på utstyr de ikke har levert. Endret 1. februar 2005 av asdfgh Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Nå er det jo oppkoblingen til internett jeg trenger informasjon om, og ikke routeren. Routeren fungerer som den skal hvis jeg bare får opplysningene jeg trenger. Jeg kan f.eks. ikke spørre syslink om telenors opplysninger... så jeg tror nok ikke jeg kan spørre dem om dette problemet heller. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg kan f.eks. ikke spørre syslink om telenors opplysninger... så jeg tror nok ikke jeg kan spørre dem om dette problemet heller. PPPoE og brukernavn med @online.no etter og rett passord er allt du skal behøve. har du nyeste firmware til den? Lyser lampene som de skal nårr du plugger inn kabelen mellom router og modem? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Ser ut som om telenors adsl var litt lunefullt, i dag virket det med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå