Gå til innhold

WD 80 gb Disk

Anbefalte innlegg

Instalerte en Western Digital Disk på 80gb i går. Men når jeg skulle partisjonere disken så låste pcèn sæ. (Fdisk) Startet opp Windows XP Bruke disk manager programmet der. Den sa at partisjonen var en dynamisk disk? Ka betyr det? Der kunne jeg ikke gjøre noe med partisjonene. Så jeg prøvde Partition Magic 7,0, Der fikk jeg samme melding. Jeg fikk ikke låv til å partisjonere disken der heller.;( Noen som vet va jeg må gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

_Nitro_ skrev (2002-06-18 08:19):

Instalerte en Western Digital Disk på 80gb i går. Men når jeg skulle partisjonere disken så låste pcèn sæ. (Fdisk) Startet opp Windows XP Bruke disk manager programmet der. Den sa at partisjonen var en dynamisk disk? Ka betyr det? Der kunne jeg ikke gjøre noe med partisjonene. Så jeg prøvde Partition Magic 7,0, Der fikk jeg samme melding. Jeg fikk ikke låv til å partisjonere disken der heller.;( Noen som vet va jeg må gjøre??

Har du sett på WD sine hjemmesider?

Det ligger kanskje noen verktøy der som kan hjelpe deg.

http://www.wdc.com

Lenke til kommentar

Dynamisk disk: Jo nå skal du høre.

Dynamisk disk er windows sin versjon av partition magic. Det vil si at du skal kunne regulere størrelsen på disken uten å måtte formatere den. Personlig synes jeg det er noe dritt!

Jeg hadde glatt scratchet disken og gjort alt forfra. PS! Bruk partisjoneringsmulighetene som installasjonsprogrammet tilbyr. De fungerer ganske bra, og er veldig rask.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 02:10, Chief skrev:

Dynamisk disk: Jo nå skal du høre.

Dynamisk disk er windows sin versjon av partition magic. Det vil si at du skal kunne regulere størrelsen på disken uten å måtte formatere den. Personlig synes jeg det er noe dritt!

Jeg hadde glatt scratchet disken og gjort alt forfra. PS! Bruk partisjoneringsmulighetene som installasjonsprogrammet tilbyr. De fungerer ganske bra, og er veldig rask.

For å legge til litt! Vist det er en tillegsdisk og ikke den du kjører OS fra, så trenger du ikke å installere Windows igjen. Da ville jeg brukt FDisk igjen. Fjern alt som er av parisjoner og begynn forfra! FDisk skal kunne fikse dette.

Lenke til kommentar

Du sa at du har prøvd Partition Magic og at det ikke gikk der, det var da merkelig... ofr jeg klarte å partisjopnere min hdd med det programmet.. og en ting... du kan ikke partisjonere uten å ha fullversjonen av partition magic 7.0 altså... Demo fungerer ikke.... for jeg har prøvd det selv...

Lenke til kommentar

Du må delete Dynamic disken til at lave en Basic disk.

Hvis du skal kun kjøre XP då funkerer Dynamic disk bedre siden du lavde en Dynamic disk fra begynnelsen.

Dynamic disk son flexibel disk men kjører kun Win2k eller XP..

Hilsen,

Lenke til kommentar

Quote:

Asbjørn T. skrev (2002-06-20 08:35):

Du sa at du har prøvd Partition Magic og at det ikke gikk der, det var da merkelig... ofr jeg klarte å partisjopnere min hdd med det programmet.. og en ting... du kan ikke partisjonere uten å ha fullversjonen av partition magic 7.0 altså... Demo fungerer ikke.... for jeg har prøvd det selv...

Kommer ann på om du kjører NTFS eller FAT.

Så vidt jeg vet så kan bare PM slå sammen NTFS-partisjoner, og ikke drive å trixe og mixe med slik som FAT-partisjoner gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...