Gå til innhold

Trykkfeil i den nye "Elkjøp avisen".

Anbefalte innlegg

Fikk ukens Elkjøpavis i går, og la merke til at de hadde en USB penndrive (Micro Memory MM256MBUSB2) på salg til 249,-kr. Syntes det var et brukbart tilbud, så jeg dro innom i dag for å kjøpe en slik.

Fant en lik sak i elektronikkavdelingen, og gav meg avsted til kassa for å betale. Det var da jeg leste det som sto med liten skrift på pakken.... USB1.1 !

Jeg spurte i informasjonskassen om det ikke var feilt produkt som lå i tilbudsdisken, men fikk til svar at det var det rette produktet. Jeg ba han da om å sjekke ukens Elkjøpavis, men etter å ha tittet på annonsen svarte han at det står "Kobles til USB2.0 porten på din pc for rask overføring av filer! ... Og at dette ikke betydde at det var en USB2.0 penn...

Jeg gav meg selvsagt på det, men mumlet for meg selv at det fikk være måte på lureri og "små skrift" i tilbudsannonser! Men da jeg kom hjem og tittet nøye på produktet, så står det vitterlig: Micro Memory MM256MBUSB2.. Og etter min oppfattelse skal dette være et USB2.0 produkt! :hmm:

Nå skal ikke jeg drive med flisespikkeri, men hva betyr et slikt produktnavn/nr. for dere andre lesere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MM256MBUSB2 =

MM = Micro Memory

256MB = 256MB minne

USB2 = erm... USB2

Så jeg er nok enig med deg ja.

Men hvis det er USB 1.1, og produktet heter Micro Memory MM256MBUSB2, er det vel produsenten som bør henges ut, og ikke Elkøp i dette tilfelle(?).

Lenke til kommentar
Ikke at jeg synes det har noe å si, hastighet teller lite når det gjelder slike ting, men rett skal være rett..

jeg synes iallefall det er forskjell på 0.7 og 5 eller hva det er for noe MB/s.

Har en usb 1.1 og ville klart gått for en usb 2.0 hvis jeg skulle kjøpt i dag

Lenke til kommentar

Skjønner godt du synes det er helt feil.

Gamle USB1.1 nå kan kalles USB2 Full-Speed, mens nye USB2 er USB2 Hi-Speed..

Er mulig Elkjøp ikke er klar over det og tror det er nyest USB Hi-Speed eller at de lages flere versjoner og du fikk med deg feil.

Her er Elkjøp sin produktside hvor de skriver

256 MB Micro Memory, USB2.0 tilkobling

USB2.0 minne - Micro Memory med 256 MB lagringskapasitet. En meget enkel måte å frakte med seg dokumenter, filer, musikk osv. Enkel tilkobling via USB porten på din PC

Endret av Panter
Lenke til kommentar
MM256MBUSB2 =

MM = Micro Memory

256MB = 256MB minne

USB2 = erm... USB2

Så jeg er nok enig med deg ja.

Men hvis det er USB 1.1, og produktet heter Micro Memory MM256MBUSB2, er det vel produsenten som bør henges ut, og ikke Elkøp i dette tilfelle(?).

Nå har jeg jo heller ikke "hengt" Elkjøp da, handler ofte hos dem og de har utmerket service hvis noe går galt med produktet. Men når det gjelder denne annonsen så prøver jo heller ikke Elkjøp å gjøre noe for å presisere hva slags produkttype dette er ... Quote: Kobles til USB2.0 porten på din pc for rask overføring av filer! , samt bruke den produktbetegnelsen "MM256MBUSB2" ;)

Men er enig om at produsenten ikke kan være helt god!

Lenke til kommentar
Det er usb 2.0-stikken som er på tilbud.

Micromemory lager esker som ser helt like ut, men under så står det hvilken hastighet og størrelse det er. Så gå tilbake og bytt :).

Hei Alastor

Jeg så gjennom eska med de penndrivene, men så bare 128MB USB1.1 og 256MB USB1.1. Men som sagt, ikke så veldig viktig dette her, bare det at jeg synes at rett skal være rett :)

Lenke til kommentar

Nok en gang, fra begynnelsen.

Det finnes 2 stk 256MB-penner fra micromemory.

Den ene er USB 1.1, den andre er USB 2.0.

Den med USB 1.1 hadde pris på 249,- i forrige uke, mens denne uke så er USB 2.0-versjonen annonsert til 249,-.

NÅr eskene så ser like ut, samt at det ikke er alle som er obs på denne forskjellen, så kan feil faktisk skje.

Micro Memory 256 MB USB 2.0 koster altså 249,-! Dette er ikke trykkfeil med vilje eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Skjønner godt du synes det er helt feil.

Gamle USB1.1 nå kan kalles USB2 Full-Speed, mens nye USB2 er USB2 Hi-Speed..

Hæ? Hvor finner du dette? Kan du vennligst dokumentere dette?

I følge denne siden er nemlig FullSpeed noe som kombineres med 1.1, ikke 2.0.

Når det gjelder topic så heller nok jeg også mot forklaringen om at dette faktisk er et tilfelle av såkalt mennesklig feil, og ikke noen konspirasjon fra "de onde mennene bak Elkjøp" for å flå den enkelte forbruker.

Skjønner ikke helt hvordan du holder ut dette evindelige gnålet om Elkjøp som er satan himself, jeg, Alastor? Blir du ikke ør i hodet?

Jeg skal være førstemann til å fortelle om ymse kjip service der, men derfra til å dra paralleller mellom Elkjøp og mannen med bukkefot synes jeg kanskje at er å dra den litt langt.

-KJ

Lenke til kommentar

Som det nevnes så trenger det ikke være forskjell på hastighet mellom USB2.0 og USB1.1. Dette avhenger av hvilken versjon av USB2.0 det er snakk om. For alt jeg vet så kan det jo hende at de bare har begynt å merke de med USB2.0 isteden for USB1.1 uten å endret på selve brikken. Uansett på 256 mb så er det vel uansett ingen krise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...