Duckhunter Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Forsøker du å tro at du får cred med en mp3 spiller uansett åssen grupper du søker kontakt med så tror jeg du bør finne andre måter med å få opp selvtilliten din på. Ipod`en kan ikke hjelpe deg der. Det er bare en ting. Angående rettferdiggjøring av valg. Creative har laget lydkort siden tidenes morgen. Man trenger ikke rettferdiggjøre god lyd. . Dette er implementert i alle mp3 spillerne dems. Angående Ipod så har de ikke laget lydkort siden tidenes morgen og i flere tester så har Creative fått skryt for lyden, noe Ipod ikke har igjen. Men så ser den jooo så liten å fiiiiin å søt ut da.. Er ikke begeistret for Creativs spillere, og da spesielt lydkvaliteten... Min brors Creativ Zen Micro har et stygt problem med "støy" mellom sporene og når det er lys i displayet!! Dette er ikke et problem som er begrenset til hans spiller, da en kompis av ham med samme type spiller har samme problemet! Noe som kan bety at Creativ har gjort en slett jobb med isolering an elektronikken inne i spilleren. Kan jo også nevnes at den er treg på lasting av spillelister (får ofte opp beskjeden "vent...") Dette er et ikke-eksisterende problem på iPod. Velger du en sang, spilleliste eller funksjon, så skjer dette umiddelbart på Ipoden. Men det største problemet med denne spilleren er jo at den er en dårlig "kopi" av Ipod, både på design og menyer! Skal jeg nevne noe negativt om Ipoden, så må jo det bli den alt for korte batteritiden... holder ikke mål sammenlignet med f.eks. Creativ. Samt at man MÅ innom Itunes for å legge sanger inn på den! Ellers kan jeg ikke finne noen større problemer med den!!! Og til alle Creativ-elskere som HATER ipod; man trenger ikke slakte en person selv om han faktisk liker iPod...selv om man ikke er enig, så er det fullt mulig å holde diskusjonen sakelig Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har en kompis som skulle være snedig og kjøpe noe annet enn iPod. Han valgte Zen Touch. Er han fornøyd? Nei. Skjønner ham godt jeg da. Ikke har den linjeutgang og grensenittet er jo helt inni natta tungvindt i forhold til iPod G3&4 + mini. Lydmessig hører jeg lite forskjell på dem, men så har jeg ikke testet dem på anlegg heller, da de brukes i bil / på buss, fly og tog. Når dette er sagt kan det jo hende at det er mine hender som er montert bak frem, og at du kommer til å elske det grensenittet som Creative har på den, men før du har prøvd det så vil jeg si at iPoden er et sikrere kjøp. -KJ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Noe jeg fant fullstendig latterlig på Ipod(tror det var en G2 eller G3) var at det overhodet ikke var mulig på en intuitiv måte å lage en playliste bestående av utvalgte sanger fra diverse album? Hadde ikke manual tilgjengelig men dersom man trenger manualen for en så enkel og intuitiv funksjon da kan det knappest kalles brukervennlig. Er dette like ille på nyeste Ipod? På Zen xtra(og alle Jukeboxene jeg har testet) var det jo såre enkelt å lage en slik liste. Hvordan lager man en slik playliste på Ipoden?? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det var da heller ikke mulig før på G3 på iPod. Fravær av enkelte funksjoner har ingenting med brukervennlighet å gjøre. Greit nok at det trekker ned helhetsinntrykket, men selve brukergrensesnittet er det samme. Og det har alltid vært svært brukervennlig på iPoden. -KJ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det var da heller ikke mulig før på G3 på iPod. Fravær av enkelte funksjoner har ingenting med brukervennlighet å gjøre. Greit nok at det trekker ned helhetsinntrykket, men selve brukergrensesnittet er det samme. Og det har alltid vært svært brukervennlig på iPoden. -KJ Nei, når jeg kalte det "dårlig brukevennlighet" så var forutsetningen min at funksjonen faktisk fantes. Så ikke for meg at en slik elementærfunksjon faktisk ikke var tilstede. Slikt har strengt tatt ikke noe med selve brukervennligheten å gjøre men faller mer under "designfeil kategorien". Litt trist dog at det skulle ta dem 3 iterasjoner for å klare å få med en slik funksjon som lenge hadde vært helt standard på andre spillere?! Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er ikke begeistret for Creativs spillere, og da spesielt lydkvaliteten...Min brors Creativ Zen Micro har et stygt problem med "støy" mellom sporene og når det er lys i displayet!! Dette er ikke et problem som er begrenset til hans spiller, da en kompis av ham med samme type spiller har samme problemet! Noe som kan bety at Creativ har gjort en slett jobb med isolering an elektronikken inne i spilleren. Kan jo også nevnes at den er treg på lasting av spillelister (får ofte opp beskjeden "vent...") Dette er et ikke-eksisterende problem på iPod. Velger du en sang, spilleliste eller funksjon, så skjer dette umiddelbart på Ipoden. Men det største problemet med denne spilleren er jo at den er en dårlig "kopi" av Ipod, både på design og menyer! Skal jeg nevne noe negativt om Ipoden, så må jo det bli den alt for korte batteritiden... holder ikke mål sammenlignet med f.eks. Creativ. Samt at man MÅ innom Itunes for å legge sanger inn på den! Ellers kan jeg ikke finne noen større problemer med den!!! Og til alle Creativ-elskere som HATER ipod; man trenger ikke slakte en person selv om han faktisk liker iPod...selv om man ikke er enig, så er det fullt mulig å holde diskusjonen sakelig Da ville jeg reklamert på den, for slik skal den ikke være. Har en selv og den er hverken bråketet mens lyset står på eller treg. Derimot har det vært et dårlig parti ute som hang seg og hadde problemer med kontakten. Klaget på det hos Datakjeden, og samtidig var det en jente der med akkurat samme feilen. Tror det var et lim. ed. parti de hadde fått fra Nederland som ikke var helt kurant. Vet det er et problem på de flash baserte det med lyden, men har aldri hørt om det på Zen Micro. Ikke lest om det i tester heller. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Greit nok det. Det som for noen er unødvendig er det som er bære eller briste for andre. For min del synes jeg det å lage playlists på enheten er noe krøkkete (det være seg iPod eller Creative versjoner...). Jeg bruker iTunes, jeg. Enkelt og veldig grei å automatisere. -KJ Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg ville valgt iPod p.g.a God lyd, PENT desing, brukervennlig, uendlig liste av utstyr til ipod(kan jo bruke den til hva som helst), det er et STORT community rundt ipod. mye folk som har mye peil. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Jeg hadde valgt iPod av de fleste grunner, men mest av alt fordi jeg har hatt en selv i et halvt år og er sinnsykt fornøyd. Har en kompis med Creativen' og kan ikke annet enn å peke og le når vi treffes Endret 9. februar 2005 av psilocybe Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 jeg er også i dette dilemmaet, zen touch eller ipod 20GB personlig har jeg mest lyst på en ipod, men den koster 1000,- mer enn zen touch, og har da like mye plass, og crappy batterikapasitet i forhold. designet og størrelsen er bedre. for meg faller dette ned på prisen. jeg får mest sannsynlig en av dem som jeg vil ha, grunnet bursdag, men så må man vel tenke litt på foreldre også, selv om jeg får den jeg vil ha, trenger jeg ikke ønske meg den dyreste. er det slik at ipod 20GB kommer med egen base, som samtidig kan lade? Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 iPod 20Gb kommer ikke med dock. den må kjøpes separat. på 40gb og photo 40gb og 60gb så følger den med. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er ikke begeistret for Creativs spillere, og da spesielt lydkvaliteten...Min brors Creativ Zen Micro har et stygt problem med "støy" mellom sporene og når det er lys i displayet!! Dette er ikke et problem som er begrenset til hans spiller, da en kompis av ham med samme type spiller har samme problemet! Noe som kan bety at Creativ har gjort en slett jobb med isolering an elektronikken inne i spilleren. Kan jo også nevnes at den er treg på lasting av spillelister (får ofte opp beskjeden "vent...") Dette er et ikke-eksisterende problem på iPod. Velger du en sang, spilleliste eller funksjon, så skjer dette umiddelbart på Ipoden. Men det største problemet med denne spilleren er jo at den er en dårlig "kopi" av Ipod, både på design og menyer! Skal jeg nevne noe negativt om Ipoden, så må jo det bli den alt for korte batteritiden... holder ikke mål sammenlignet med f.eks. Creativ. Samt at man MÅ innom Itunes for å legge sanger inn på den! Ellers kan jeg ikke finne noen større problemer med den!!! Og til alle Creativ-elskere som HATER ipod; man trenger ikke slakte en person selv om han faktisk liker iPod...selv om man ikke er enig, så er det fullt mulig å holde diskusjonen sakelig Da ville jeg reklamert på den, for slik skal den ikke være. Har en selv og den er hverken bråketet mens lyset står på eller treg. Derimot har det vært et dårlig parti ute som hang seg og hadde problemer med kontakten. Klaget på det hos Datakjeden, og samtidig var det en jente der med akkurat samme feilen. Tror det var et lim. ed. parti de hadde fått fra Nederland som ikke var helt kurant. Vet det er et problem på de flash baserte det med lyden, men har aldri hørt om det på Zen Micro. Ikke lest om det i tester heller. Kan jo selvfølgelig være at akkurat disse to spillerne har en svakhet, siden de begge ble bestilt fra komplett på ca. samme tidspunkt!! Men kan du med hånden på hjertet si at du aldri får "vent..." dialogen når du f.eks. skifter sang eller velger en spilleliste??? Vil bare fram til at iPodn er meget rask, og har utrolig god respons ved bruk...ting skjer med en gang, noe jeg fikk inntrykk av at ikke var tilfelle med Creativ-spilleren. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Men det største problemet med denne spilleren er jo at den er en dårlig "kopi" av Ipod, både på design og menyer! Ipod har kopiert menyene fra Creative. Ikke kom med den. Det kan dokumenteres og det har jeg gjort i tidligere poster. Så gjør litt research før du påstår ditt og datt. Sjekk www.nomadworld.com Der ser du creative jukebox 3 med samme med meny som ipod. http://www.nomadworld.com/products/jukebox3/ Denne ble lansert samtidig som ipod!! Ipod og denne spilleren ble testet ut på hardware.no og ble teste mot hverandre for en stund tilbake. Går du lengere ned ser du JO en spiller som er ganske lik bare større. http://www.nomadworld.com/products/jukebox-c/ Med samme menyer! Som var ute på markedet før Apple hadde begynt å lage mp3 spillere. Men tilbake til saken. Nå har jeg faktisk dokumentert at ipod har kopiert creative sine menyer. Din tur............ ps. Angående spilleren til bror din så var du sikkert uheldig. Men det finns faktisk noe som heter support. Endret 9. februar 2005 av UUnreal Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Men det største problemet med denne spilleren er jo at den er en dårlig "kopi" av Ipod, både på design og menyer! Ipod har kopiert menyene fra Creative. Ikke kom med den. Det kan dokumenteres og det har jeg gjort i tidligere poster. Så gjør litt research før du påstår ditt og datt. Sjekk www.nomadworld.com Der ser du creative jukebox 3 med samme med meny som ipod. http://www.nomadworld.com/products/jukebox3/ Denne ble lansert samtidig som ipod!! Ipod og denne spilleren ble testet ut på hardware.no og ble teste mot hverandre for en stund tilbake. Går du lengere ned ser du JO en spiller som er ganske lik bare større. http://www.nomadworld.com/products/jukebox-c/ Med samme menyer! Som var ute på markedet før Apple hadde begynt å lage mp3 spillere. Men tilbake til saken. Nå har jeg faktisk dokumentert at ipod har kopiert creative sine menyer. Din tur............ ps. Angående spilleren til bror din så var du sikkert uheldig. Men det finns faktisk noe som heter support. Ja, det var noe til research du har gjort her, og dokumentasjonen din er jo super-duper 1. Ser jo ikke noen bilder av menyene på disse bildene! Gi meg bilder av menyene til spillerne.....uten bilder er jo "dokumentasjonen" din verdt null!! 2. Når ble den første iPod 1G produsert? Og når ble Jukebox3/jukebox C, som Apple angivelig har kopiert menyene fra, produsert? Angående spilleren til min bror, så må jeg vel gå litt tilbake på det jeg sa.... støy blir nok litt sterkt ord å bruke. La oss heller si summing... og dette er jeg slettes ikke sikker på er en feil avgrenset til kun den spilleren, samt kompisen hans!! Support sier du.....takk, skal prøve det ved en annen anledning Se hva jeg fant: http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305306 Utdrag fra test: "...Alle lommespiller-produsenter er ute etter en del av iPod-kaka, og det er ingen tvil om at Creative har hentet mye av inspirasjonen sin fra Apples bestselger da designteamet klekket frem Zen Micro. Og ikke bare på utsiden. Menysystemene er også påfallende like, men det er verdt å merke at Creatives navigasjonsknapper ikke helt når opp til den samme elegante standarden og brukervennligheten som på iPod..." Endret 9. februar 2005 av Duckhunter Lenke til kommentar
marcus Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har selv 40 GB Ipod 4G og må si jeg blir bare mer og mer fornøyd med den. Angret meg litt i begynelsen fordi den ikke var så lett å skjønne seg på som min gamle mp3 spiller hvor jeg bare kunne kopiere over mp3 mapper fra harddisken og de oppførte seg helt likt på mp3 spilleren. - Er et must å bruke et id3tag prog. når man skal bruke ipod/itunes for å få system i sakene. Er det en sang som har en annen id3tag en de andre på albumet/mappa så blir det bare rot. - I tillegg er det viktig å slette winamp playlister som ofte ligger i samme mappe som mp3'ene. Blir ikke disse fjærnet vil albumet legge seg inn 2 ganger... Noe som har irritert meg lenge, men som jeg fant ut på et forum i dag;) Når du får gjort dette tror jeg du blir kjempe fornøyd med ipod'en. Tar litt ekstra tid, men hvis du f.eks bruker tag&rename så går dette fort. Har ikke no kjennskap til creative sin så vet ikke hvordan den er i forhold. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Men det største problemet med denne spilleren er jo at den er en dårlig "kopi" av Ipod, både på design og menyer! Ipod har kopiert menyene fra Creative. Ikke kom med den. Det kan dokumenteres og det har jeg gjort i tidligere poster. Så gjør litt research før du påstår ditt og datt. Sjekk www.nomadworld.com Der ser du creative jukebox 3 med samme med meny som ipod. http://www.nomadworld.com/products/jukebox3/ Denne ble lansert samtidig som ipod!! Ipod og denne spilleren ble testet ut på hardware.no og ble teste mot hverandre for en stund tilbake. Går du lengere ned ser du JO en spiller som er ganske lik bare større. http://www.nomadworld.com/products/jukebox-c/ Med samme menyer! Som var ute på markedet før Apple hadde begynt å lage mp3 spillere. Men tilbake til saken. Nå har jeg faktisk dokumentert at ipod har kopiert creative sine menyer. Din tur............ ps. Angående spilleren til bror din så var du sikkert uheldig. Men det finns faktisk noe som heter support. Ja, det var noe til research du har gjort her, og dokumentasjonen din er jo super-duper 1. Ser jo ikke noen bilder av menyene på disse bildene! Gi meg bilder av menyene til spillerne.....uten bilder er jo "dokumentasjonen" din verdt null!! 2. Når ble den første iPod 1G produsert? Og når ble Jukebox3/jukebox C, som Apple angivelig har kopiert menyene fra, produsert? Angående spilleren til min bror, så må jeg vel gå litt tilbake på det jeg sa.... støy blir nok litt sterkt ord å bruke. La oss heller si summing... og dette er jeg slettes ikke sikker på er en feil avgrenset til kun den spilleren, samt kompisen hans!! Support sier du.....takk, skal prøve det ved en annen anledning Se hva jeg fant: http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305306 1. Det er bilder av menyen der hvis du ser godt etter. Alle disse jukeboxene kjører samme systemet bare i nyere og eldre versjoner. 2. Når jeg skulle kjøpe meg mp3 spiller sto valget mellom Jukebox 3 og ipod. Ipod var akkurat kommet på markedet og var "hot". Kall det hva du vil. Når jeg var ute i butikkene noen år før dette så jeg kunn de andre jukebox`ene. Da var det ikke noe som het ipod. Utdrag fra test: "...Alle lommespiller-produsenter er ute etter en del av iPod-kaka, og det er ingen tvil om at Creative har hentet mye av inspirasjonen sin fra Apples bestselger da designteamet klekket frem Zen Micro. Og ikke bare på utsiden. Menysystemene er også påfallende like, men det er verdt å merke at Creatives navigasjonsknapper ikke helt når opp til den samme elegante standarden og brukervennligheten som på iPod..." Angående denne så går den på de NYE spillerne, ikke de gamle jukeboksene som jeg har snakket om. Kopiering av at Ipod kopierer Creative sine menyer går langt tilbake i tid. Du må gå lengere tilbake vettu, derfor jeg henviste til akkurat dem. Siste tester er uinterresante. Du må jo forstå det?? http://www.sharkyextreme.com/te/buyersguid...d_jukebox_1.jpg http://www.3dnews.ru/documents/1520/jukebox_eax_05.jpg flere kommer.. Ipod = bæææææææææææ... tog du ann? Endret 10. februar 2005 av UUnreal Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Slutt å quote kilometerlange innlegg! Det ødelegger kontiuniteten i tråden. Ta ut de enkelte utsagnene du vil kommentere og quote manuelt i stedet. Når det gjelder krangelen om menyinterfacet, så har jeg selv hatt Nomad Jukebox II og iPod gen. 1, og å si at en av dem har kopiert den andre blir bare dumt. Greit nok at de ser like ut, men det skal ikke mye til. Det er tross alt begrenset hvor store forskjeller du kan trykke inn i et lite s/h display. Begge enhetene baserer seg på å sortere musikken etter artist, album og sang prinsippet , og har helt klart hentet inspirasjonen sin fra dataverdenen med mapper og undermapper. Ingen går rundt og roper om at Nautilus (filutforsker i X) har hentet inspirasjonen sin fra Windows eller motsatt, da det er grunnleggende forskjeller... Og sånn er det også med iPod og Nomad. Det vesentlige forskjeller på de to enhetene som en bruker merker med en eneste gang. De forskjellene som gjorde at jeg kvittet meg med Nomaden og beholdt iPoden var så klart svært subjektive, men allikevel. Den som lager det første produktet i en kategori vil nok måtte påregne seg at det produktet som slippes vil avstedkomme "inspirerte" kopier, men å si at iPod er en kopi av Nomad blir bare feil. -KJ Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Sier meg enig i ditt utsagn siden du har testet begge. Case closed for min del... Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) jevel: Du mener vel da også at Zen Touch ikke kan kalles en kopi av iPod, designmessig, siden harddisker tross alt er firkantede? Endret 10. februar 2005 av nerdVANNA Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Zen Touch er milevis unna en kopi av iPod. Selve enheten er større og mer klumpete. Menysystemet er fantastisk knotete, noe som blir bare enda mer tydelig med den touchpadsaken som fungere motsatt av det jeg håper den var tenkt, nemlig forenklende. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå