LgitechDInovo Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) #emnetittel endret slik at den beskriver tråden bedre# hva vil merkes når man har en raptor til os disk i forhold til ytelse osv...? Endret 1. februar 2005 av It's me Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 I forhold til hva? Hvis f.eks. jeg skulle kjørt systemet mitt på en slik disk, ville jeg fått redusert ytelse, da jeg bruker en 15k SCSI-disk som systemdisk. Tror du må skrive mer utfyllende om hva du vil ha svar på, pluss lage et bedre emnefelt. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 jeg har en 160 gb IDE disk Får raptoren min i morgen, hva vil jeg merke når jeg bytter? skjønner du nå? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 jeg har en 160 gb IDE disk Får raptoren min i morgen, hva vil jeg merke når jeg bytter? skjønner du nå? I så fall vil du merke at ting går fortere. WD Raptor er en del raskere enn en 160 GB IDE-disk. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 at hva går fortere? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 du vil få bakoversveis....! Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 du vil få bakoversveis....! jasså? Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 joda, du vil merke at det går endel fortere. (kjører selv med raptor) Men det jeg merker best, er det sinnsyke bråket.. Pensjonerer raptoren nå, å prøver 2*7200 i Raid0 i stedet.. Men lykke til.. å hvis du vil ha en til, så kan du få kjøpe min billig.. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 javell, daså, men jeg overlever... har nare hørt dne bråker når den jobber jeg ellers så er den veldig stille, men hva merker du at går fortere, windows loadingen? Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Vel, den bråker mer enn noen annen hdd jeg har prøvd hele tiden. Husk den spinner på 10.000 o/min. Og i tillegg er knatringen ved jobbing relativt heftig.. Men hvis du sjekker maskinvaren min, vil du se at jeg prioriterer lavt støynivå høyere enn ekstrem ytelse, så det er mulig jeg er litt kresen. Uansett, Raptoren er den mest bråkete harddisken jeg vet om.. Når det gjelder ytelse vil jeg ikke si at den laster xp særlig mye fortere enn en 7200 rpm disk, men programmer, spesielt litt større programmer går vesentlig mye fortere. Og hvis du får plass til noen spilll på den "lille" disken, så begynner du virkelig å merke forskjell.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 36Gig Raptor disken er ikke så rask som 74Gig versjonene dessverre. Jeg kjøpte just 74gig Raptor og jeg merket stor forskjel. Jeg bruker den disken som system disk og til spill. Windows starter raskere opp, programmer lastes raskere. Scaning etter virus og spyware går betydelig raskere og spillene lastets mye raskere. Du hadde merket større forskjel hvis du hadde kjøpt 74gig versjonen. Jeg har delt min i to partisjoner. Du kan lese testen på 74gig versjonen her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7140 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå