Gå til innhold

Generelle spørsmål om forumet, stenging, advarsler

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål om forumet jeg tenkte det var like greit å poste her.

1. Er det mulig å slette sine egene poster om ingen har svart på den, og den bare er overflødig?

2. Er det bare jeg som ser at det står advarsel (0%) og fem rosa firkanter bak eller kan alle se det?

3. Hvorfor har jeg den advarsel greia selv om jeg ikke har gjordt noe galt?

4. Kan moderatorene gi oss en sjanse til å endre emnetittel, fjerne linker eller andre ting istedenfor å stenge tråder uten forvarsel? Har sett mange steder at det er stengt uten forvarsel. Det er vel ikke så farlig hvis vi forandrer på det, er det det da?

Kom ikke på noe mer nå, men kanskje jeg putter på et par til om jeg kommer på noen.

## Redigert for emnefelt ;) -blacktower ##

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Usikker, men du kan isåfall be moderator slete den. Men det er visst ikke ønskelig

2. Kun du som ser den.

3. Den viser hvor mange advarsler du har. Er de meget lysae, nesten gjennomsiktige (:p) så har du ikek gjort noe galt

4. Man får gjerne forslag fra andre brukere før moderatorene legger merke til det.

Lenke til kommentar

For det første, forumet har sin egen kategori for tilbakemeldinger, uavhengig av de andre sidene. Flyttet tråden fra Tilbakemeldinger -> Amobil.no.

1. Du kan ikke slette dem selv, og jeg kan heller ikke se noe behov for at de skal slettes. Bare å la dem "synke ned" i systemet.

2+3. Angående advarselgrafen fikk du svar, men du kan også lese her:

Hva er advarselgrafen?

4. Dette varierer. Det hender at moderatorer kommer med en oppfordring om å forbedre emnefeltet. Det er to problemer med dette: Det skaper gjerne støy i form av off-topic kommentarer, og det krever alt for mye arbeid av moderatorene å skulle sjekke opp at noe faktisk blir gjort.

Vi mener det er veldig viktig at man velger et godt emnefelt, derfor resulterer et dårlig emnefelt ofte i stengning, men det utvises skjønn, for eksemepel ses det på om diskusjonen har kommet igang, hvor mye erfaring trådstarter har på forumet og hvor godt det første innlegget er.

Lenke til kommentar

Angpende #4 er det ingen sjangse for at vi klarer å holde styr på slikt. La oss si at vi, i en veldig aktiv periode, modererer et par hundre emnetittler i uka. Det er rett og slett umulig for oss å holde styr på hvilke emner vi har bedt trådstarter endre emnet på, eller gi beskjed til alle andre om at "Ikke steng denne, vi venter på at trådstarter skal endre først".

I tillegg har du det at trådstarter bare kan drite i meldingen vår og hvis han da får svar på spørsmålet etter en halvtime så spiller det jo da liten rolle om vi stenger den etterpå. Eller så er det kjipt for resten av de som diskuterer i tråden, dersom vi stenger den når de er godt i gang, kun fordi den har dårlig topic.

Sletting av egne innlegg *tror* jeg kanskje kommer i IPB v2.0 :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...