Gå til innhold

Dårligt CF-kort???

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et par CF-kort av typen Kingstone 512Mb. Mitt Collpix 880 har levert feilmeldingen "SYSTEM ERROR", og da jeg leverte dette til min forhandler fikk jeg beskjed at det ikke var annet å forvente når jeg brukte slike billige drittkort. Noen som har erfaringer med slikt?

Såvidt jeg har funnet ut kommer Kingstone greit ut på tester...

Skuffet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atte altså.. Jeg tror ikke kortet er dårligt. Løsningen er vel kanskje at selgeren heller øsnket å selge sine egne kort av merket Lexar... For da jeg hentet kameratet på butikken i dag var beskjeden at kombinasjonen Macintosh + Kingston + Nikon gikk dårlig. Jeg har mange bekjente som bruker samme kort til canon-apparater, og de har aldri hatt dette problemet. Når jeg da fra utenlandske brukere (via http://www.dpreview.com) får tilbakemeldinger om at denne feilmeldingen ikke er uvanlig tror jeg ikke det er kortet det er noe galt med.

Vel, løsningen på problemet er altså å ta ut batteriet så lenge at kameraets interne batteri tømmes. Derved "resettes" hele apparatet, og problemet forsvinner.

Så problemet mitt er løst nå, men det hadde vært artigt å vite hva som skapte problemet i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...