Ni kon Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 TEST: Vi bygger HTPC - del 3 I denne artikkelserien tar vi for oss bygging og oppsett av en HTPC. I del 3 ser vi nærmere på temaene bilde og lyd. Bør du velge LCD-TV eller projektor og hva bør du ta hensyn til på lydfronten? Les artikkelen her Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Dette skal bli spennende å lese for her har jeg masse spørsmål. Bare synd jeg må jobbe litt til først Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Meget god artikkel Litt morsomt at du hørte på Addis Black Widow når du tok bildet, hørte på akkurat samme sangen da jeg leste gjennom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jepp, meget bra artikkel som vanlig Bra at noen lager en sikkelig artikkelserie om dette emnet, da det ikke finnest så alt for mye stoff om dette, spesielt på norsk Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 bilde av hele anlegget uten projektor og høytalere: Kommer til å sette det inn i et selvbygd "rack" om to uker. Mitt aller aller beste kjøp gjennom tidene. Mer støysvakt anlegg skal du lete lenge etter Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bra serie..... Men er det NOEN, bortsett fra Røkke og I, som har råd til alt dette? Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 bilde av hele anlegget uten projektor og høytalere: Kommer til å sette det inn i et selvbygd "rack" om to uker. Mitt aller aller beste kjøp gjennom tidene. Mer støysvakt anlegg skal du lete lenge etter Har du jævlig god råd? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 htpc ca 10 k skjermen er på tilbud på netshop denne uka 2,5k = 12,5 k Man trenger ikke være millionær... Projektor for de som ønsker det ca 24 k. Dette er utvilsomt den dyreste delen, men allikevel er dette en rimelig projektor som ypper seg med high end projektorer som koster det tre doble Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er det Tom Clancy's Uten anger som ligger på bordet ved siden av deg? Det er den nest beste clancy-boka, synes nå jeg "rom der lengde høyde eller bredde er et multiplum av hverandre"? Hadde du orket å forklare det litt mer inngående? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Fin artikkel. Riktig nok, arvtageren til 1760NX har allerede kommet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Er det Tom Clancy's Uten anger som ligger på bordet ved siden av deg? Det er den nest beste clancy-boka, synes nå jeg "rom der lengde høyde eller bredde er et multiplum av hverandre"? Hadde du orket å forklare det litt mer inngående? Det betyr i all enkelhet at hvis rommet er feks 1 meter bredt, langt eller høyt. Så er det ugunstig om noen av de andre lengdene i rommet er 2 eller 3 meter. For å si det på en annen måte, hvis du kan ta en lengde i rommet, og gange med ett heltall, og få en annen lengde i rommet, så er dette ugunstig akustisk sett. AtW Endret 1. februar 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
viranth Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Glimrende artikkel Dahle! =) Spørs om det ikke blir noe lignende av det du har i stuen i nærmeste fremtid =) Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er det Tom Clancy's "rom der lengde høyde eller bredde er et multiplum av hverandre"? Det betyr i all enkelhet at hvis rommet er feks 1 meter bredt, langt eller høyt. Så er det ugunstig om noen av de andre lengdene i rommet er 2 eller 3 meter. For å si det på en annen måte, hvis du kan ta en lengde i rommet, og gange med ett heltall, og få en annen lengde i rommet, så er dette ugunstig akustisk sett. AtW Takker Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Nok en bra artikkel Dahle! Ser personlig mest frem til programvaredelen av artikkelen og håper dere tar opp noe mer enn Win MCE da dette i fremtiden vil bli begrensede opptaksmuligheter på. Og det er jo også greit å ha alternativer som kan brukes med eksisterende OS. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 SBS . Win MCE 2005 er ikke noe eget OS ,) Selv bruker jeg Xp i bunden. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 SBS . Win MCE 2005 er ikke noe eget OS ,) Selv bruker jeg Xp i bunden. Så Win MCE 2005 trenger en installasjon av XP allerede i bunnen? Trodde det ble brukt stand-alone. Men hvis jeg tar feil så håper jeg uansett du tester andre løsninger enn MCE 2005 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 SBS . Win MCE 2005 er ikke noe eget OS ,) Selv bruker jeg Xp i bunden. Så Win MCE 2005 trenger en installasjon av XP allerede i bunnen? Trodde det ble brukt stand-alone. Men hvis jeg tar feil så håper jeg uansett du tester andre løsninger enn MCE 2005 Det skal du nok ikke være redd for. AtW Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Billig (og jalla) måte å mekke prosjektor Lenke til kommentar
Torro Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Noen som har prøvd n Panasonic AE700 1280x720 LCD prosjektor med DVI utgang fra et skjermkort? ...var vel strengt tatt den som vant budsjett klassen i Lyd & Bilde i 2004/2005 og ikke den Benq'n. Tror også den er noe bedre enn Sony sin LCD med samme specs. Du får egne programmer som endrer frekvens, oppløsning etc fra skjermkortet. Mulig det hadde hjelpet med DLP prosjektoren fra Benq, som er en bra prosjektor i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå