Gå til innhold

Medier og Kommunikasjon, + realfagene?

H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Ahrg. Jeg som akkurat hadde slått i fra meg å begynne på M&K! Men nå må jeg revurdere igjen. Men er litt skeptisk, siden jeg har emst lyst til å gå der pågrunn av at det er webdesign der, men har sankka med en som er ferdig der, og jeg kunne mer om webdesign enn han. (Han gikk M&K i Hamar). Spørs også litt om jeg orker å få karakterne den siste lille biten opp som trengs..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Ahrg. Jeg som akkurat hadde slått i fra meg å begynne på M&K! Men nå må jeg revurdere igjen. Men er litt skeptisk, siden jeg har emst lyst til å gå der pågrunn av at det er webdesign der, men har sankka med en som er ferdig der, og jeg kunne mer om webdesign enn han. (Han gikk M&K i Hamar). Spørs også litt om jeg orker å få karakterne den siste lille biten opp som trengs..

Hvis du går inn for det, kan du bruke webdesign mye. Du lærer veldig mye om design, layout og komposisjon, men koding må du finne deg i å lære deg selv. Min interesse var hovedsaklig film og jeg flettet dette mediet inn i mange prosjekter. Du får en del oppgaver der du velger hvilket medium du vil fremstille svaret i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ah, så vis jeg vil, kan jeg få web desgin i en del prosjekter? Selv om det knaskje ikke er det oppgaven direkte går utpå?

Jepp.

Lenke til kommentar
Går MK VK1 nå, men er veldig i tvil på om jeg skal fortsette et år til eller ta almenn påbygging. Om jeg nå vil søke meg inn på NTNU på for eksemple datateknikk (er det ikke en linje som heter det?!) kan jeg da komme meg dit med 3 år MK, eller stiller jeg sterkere med almenn påbygging?

Du må huske at det er tre krav som stilles for at du skal være kvalifisert til et studium;

1) Du må ha fullført et treårig løp på videregående skole (samme hvilket løp, så lenge det har et GK, VKI og VKII)

2) Du må ha tatt de seks fagene:

- norsk (14 uketimer)

- engelsk (5 uketimer)

- naturfag (5 uketimer)

- matematikk (5 uketimer)

- samfunnslære (2 uketimer)

- nyere historie (4 uketimer)

Om du tar disse fagene i løpet av de tre årene eller etterpå spiller ingen rolle.

3) Du må oppfylle de spesielle opptakskravene som studiet måtte ha (f.eks. 3MX+2FY)

I mange tilfeller vil det ikke være noen spesielle opptakskrav, og det holder derfor med å ha oppfylt de to første punktene: da har du generell studiekompetanse.

Det er ingen vekting i forhold til hvilken linje du har gått, her er det kun karakterene som gjelder. Fordelen som allmennfag har er at du gjerne rasker med deg noen fordypnings- og realfagspoeng på veien. Dette er det heller lite av på de mer praktisk orienterte linjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...