kyrsjo Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Men en X-terminal hadde den fint greid. 1 pc blir til 2 Eller en lett apache etc - med litt mer HDD Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Server? Er det noe som bør være stabilt så er det vel nettopp en server? Kan uansett ikke se hva denne maskinen skal serve.... En server er som kjent en tjener for en eller fler klienter, og den dagen serveren går ned er det som regel natta for klientene også Hvis maskinen er normalt brukt/mindre enn normalt brukt ser jeg ingen grunn til at den skulle være veldig ustabil. Og jeg tror neppe trådstarter hadde villet bruke den til "mission-critical"-oppgaver... Lenke til kommentar
Tullaris Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Kjør Debian av et slag på den PC-en. Anbefaler sarge i og med at det er knallstabilt og kjører lynraskt. Damn small linux går etter min erfaring tregere enn debian og er mye vanskeligere å gjøre noe på. (Ja jeg har kjørt begge deler på en pc som er like gammel/dårlig) Lenke til kommentar
hemo Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Altså: Heller Sarge enn Woody! Kanskje Fluxbox og gjerne DeliLinux... Hmm... Kanskje ein del av desse er aplikasjonar og ikkje distribusjonar, men om eg oppsummerer ein del av svara eg har fått til no, så får eg: mdk? - franksun XCE - Gimper WindowMaker m/Firefox og XMMS - Gimper - diskvask BlackBox - Gimper DeliLinux.berlios.be - Gimper Fluxbox.org - drange_net - objorkum twm - Terrasque - comicz dillo - Terrasque - comicz DamnSmallLinux - comicz - Ways Debian og Sarge - Tullaris ratpoison - comicz Links - comicz Mutt - comicz Edit'en var skriveleif! Men på http://ftp.no.debian.org/debian/dists/sarg...ib/binary-i386/ fann eg ingen ISO... kva gjer eg då? Endret 16. februar 2005 av hemo Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 http://www.debian.org/devel/debian-installer/ Netinstall CD image er greiest, kun det mest nødvendigste ligger på CDen og så bruker man pakkesystemet til å laste ned resten av det man vil ha på slutten av installen. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Både netinstall'en og ein annan Debian-variant som eg testa no, får maskina til å boota. Ingen melding, berre ein omstart. Med Knopix 3.2, kjem maskina opp... Berre at Knopix ikkje trivs med så lite som 64 MB minne... Skal eg prøva å finna feilen med dei to boot-CDane med Debian, eller skal eg prøva ein annan distribusjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå