ATi-Radeon Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei, jeg og en kompis øver en del sammens til prøver derfor måtte vi bruke en studieteknikk. Jo vi må bruke hodene vårres til å finne på noe, det vi kom frem til var en studie teknikk som vi valgte å kalle grafisk studieteknikk. Den går ut på følgene; La oss si at du leser på noe, så skal du huske dette da. Så i steden får å skrive ned så tegner du! f.eks. Lampene kom på 1800 tallet, det gjorde til at nordmennene kjøpte mer poplitteratur. (Se grafiske studieteknikk utgaven nederst) Jeg anbefaler dere å bruke dette, det er både artig og du husker ting ved å se på tegningen. Vi trenger ett nytt navn på dette eller burde det heter Grafisk studieteknikk som vi fant på. Jeg veit ikke om dette er noe som er funnet på før, sikker brukt uvist men jeg vil at dere skal prøve denne teknikken og bruke det samme navnet på teknikken. Jeg anbefaler dere å tegne detaljert og bruke a3/a4 ark med god blyant Så skriver du Årstall eller navn o.l over tegningen. Den funker for meg som liker å tegne, Den tegningen under var ikke så detaljert pga. paint = suxor 1 Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ja det så jo bare helt konge ut :!: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Det er en velbrukt strategi for hukommelses-trening. Så f.eks. en fyr på TV som kunne huske rekkefølgen på en hel kortstokk etter å ha bladd gjennom kortene EN gang. Metoden han brukte var å sette navn på kortene, og så sette dem inn i en sammenheng til neste kort..f.eks. Spar 10 (anders) ruter 4 (skogen). Da kunne han tenke Anders gikk ut i skogen, møtte bjørnen (hjerter 4) osv. SWAT/FBI-styrker blir også opplært på lignende måte, ved å relatere ting til navn man kjenner eller ansikter/bilder er det lettere å huske. Endret 1. februar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
redstone Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har gjort dette flere ganger, og kan si at det funker fett! Tøft å si at du bruker "swat/fbi studiteknikken" Der har du også et nytt navn btw... Lenke til kommentar
kine5689 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Kjendt metode det, jeg har praktisert denne metoden siden ungdoms skolen. funker utrolig bra. Har ikke noe navn på d da, negativt. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Redstone var med å 'utviklett' dette, vi skal finne på ett navn og få det offentlig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Dere har jo bare funnet opp hjulet på nytt...blir som å "finne opp" hårbørsten pånytt og kalle det hårgreiern liksom. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 kan vell kanskje kalle det at vi har sotte ett navn på det. Lenke til kommentar
cerion Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 "Min lille studie teknikk" ? Du gjør det godt i norsk regner jeg med. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 "Min lille studie teknikk" ? Du gjør det godt i norsk regner jeg med. ironisk gikk jeg ut ifra, nei ikkno spess 3 i skriftlig 4 i muntlig :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå