Gå til innhold

Nulltoleranse-garanti fra Samsung

Anbefalte innlegg

Nei, jeg mener at så mange skjermpaneler vil oppleve dette over den perioden som han mener at skjermprodusentene må for det første bruker mer penger på å lage panelet for at det ikke skal skje feil med det, og for det andre øke prisene slik at de svarer til den tapte inntjeningen pga feil på paneler som da må byttes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, jeg mener at så mange skjermpaneler vil oppleve dette over den perioden som han mener at skjermprodusentene må for det første bruker mer penger på å lage panelet for at det ikke skal skje feil med det, og for det andre øke prisene slik at de svarer til den tapte inntjeningen pga feil på paneler som da må byttes.

Men for at prisen skal gå opp over 100% (en dobling), så må man vel regne med at ihvertfall halvparten må byttes ut? Og denne kvalitetesøkningen er ikke en ekstrakostnad, det er noe de bare vil gjøre om det er billigere å øke kvaliteten enn det er å bytte ut skjermene, så den kan faktisk føre kostnadene ned i forhold til når halparten må byttes.

AtW

Lenke til kommentar
Men for at prisen skal gå opp over 100% (en dobling), så må man vel regne med at ihvertfall halvparten må byttes ut?

Godt mulig jeg roter litt nå, men dersom en økning på 100% skal være tilfelle, må jo samtlige skjermer gå i stykker én gang i løpet av garantiperioden i gjennomsnitt, så lange man ser bort fra ekstrakostnader som frakt og slikt i forbindelse med utbytting av skjermene.

Faktisk vil det selv ikke DA være nok til at prisene øker med 100%, i og med at prisen man betaler hos butikker/nettbutikker inkluderer fortjeneste til både produsenten, butikken og evt andre mellomledd underveis, noe som medfører at det ikke vil koste Samsung f.eks. 11000,- å erstatte skjermen din med en ny på tross av at du selv betalte 11000,- for den i butikken.

Lenke til kommentar
Men for at prisen skal gå opp over 100% (en dobling), så må man vel regne med at ihvertfall halvparten må byttes ut?

Godt mulig jeg roter litt nå, men dersom en økning på 100% skal være tilfelle, må jo samtlige skjermer gå i stykker én gang i løpet av garantiperioden i gjennomsnitt, så lange man ser bort fra ekstrakostnader som frakt og slikt i forbindelse med utbytting av skjermene.

Faktisk vil det selv ikke DA være nok til at prisene øker med 100%, i og med at prisen man betaler hos butikker/nettbutikker inkluderer fortjeneste til både produsenten, butikken og evt andre mellomledd underveis, noe som medfører at det ikke vil koste Samsung f.eks. 11000,- å erstatte skjermen din med en ny på tross av at du selv betalte 11000,- for den i butikken.

La oss si det ikke er noen utgifter med inbytte nå. Og Samsung selger 10 skjermer på verdenbasis, for 5000 kroner stykke. en 100% økning vil tilsvare at de må slege de for 10 000 kroner per stykk, om de produserer 10 skjermer får de inn 50 000 kroner. Om det får inn 100 000 så tilsvarer dette 20 skjermers produksjon. SÅ ja, du har rett, jeg tok feil, samtlige skjermer må faktisk byttes ut. Og da har man ikke atatt i betraktning det faktumet at samsung kan "selge" de siste skjermene uten mellomlegg, og fortsatt tjene det samme.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...