Howard Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Nulltoleranse-garanti fra Samsung Samsung innfører nulltoleranse-garanti for lysende piksler. Det betyr at du kan få erstattet skjermen med en ny, om du oppdager en feilaktig lysende piksel. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Heh, 14 dager ja. Ikke noe særlig "hurra" for oss nordmenn da, som bare har benyttet oss av angrefristen tidligere dersom vi fikk døde piksler. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Tja blib. Du slipper jo både krangling med netshoppen for om angreretten kan benyttes eller ei, webshoppen slipper store kostnader, og du selv slipper returporto. Men altså, nulltoleranse er å ta i. Om pikselen feks er fullstendig mørk, så dekker de _ikke_ det. Zero lysende piksel...ikke de som er fullstendig døde. Så nulltoleranse er middels misvisende. Om ikke jeg er totalt på bærtur da. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Bra at noen begynner med sånne garantier. Hvor kjipt er det å kjøpe en ny skjerm å så oppdage at det begynner å bli døde pixler med en gang... Håper andre produsenter tar det like alvorlig for det kan ikke være sånn at "feil" på nye varer skal godtas av en kunde som har betalt for et nytt feilfritt produkt! Endret 1. februar 2005 av Launch Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Dette var ikke noe å hoppe i taket for. Jeg hadde håpet på en garanti for null pikselfeil i et par år, minst, for svarte piksler også. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 EasyRaider: Da ber du samtidig om en økning i pris på lcdskjermer med ca 100% og oppover. Så langt er rett og slett ikke teknologien kommet ennå at det er mulig å produsere så gode paneler. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Teknologien er nok ikke her ennå nei. Men når en må betale rundt 10000,- for en god skjerm, så synes jeg ikke pikselfeil er akseptabelt. Jeg må vel være tålmodig en god stund til. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Fantastisk Easyraider: Pikselfeil som kommer etter bruk har enormt stor sjanse for å vekkes til live med massasje. Hvis du da ikke har lagd de selv med skrutrekker Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Javel, men jeg har ingen pikselfeil. Jeg har CRT. Men hvis jeg brukte 10000 på en skjerm, noe jeg knapt har råd til, så ville det være utrolig surt å få en død piksel. At sannsynligheten er liten hjelper ikke så mye. Endret 1. februar 2005 av EasyRaider Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Dette er bra. Håpar fleire skjermprodusentar komer med nulltoleranse-garanti. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Fantastisk Easyraider: Pikselfeil som kommer etter bruk har enormt stor sjanse for å vekkes til live med massasje. Hvis du da ikke har lagd de selv med skrutrekker Det gjorde jeg, lagde en fin stripe med døde/hyperaktive pixler, riktignok ikke med vilje men en harddisk datt ned på panelet mitt, men blir vant til det Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er jo ikke SÅ utrolig bra da. Enkelte modeller fra BenQ leveres med samme garanti, og alle +modellene til CTX ligger på 101 dager med garanti. Forskjellen er bare at de ikke trykker ut en pressemelding på det Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er jo ikke SÅ utrolig bra da. Enkelte modeller fra BenQ leveres med samme garanti, og alle +modellene til CTX ligger på 101 dager med garanti. Forskjellen er bare at de ikke trykker ut en pressemelding på det da hadde jeg ansatt en annen markedsansvarlig... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 hvilke modeller fra BenQ er det som kommer med samme garanti? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Den som kommer best ut på denne type ordning er webshoppene som slipper å ha en haug med kunder som benytter seg av angrefristen, nå får de jo den på garanti isteden. Ser også ut som at samsung har forbedret kvaliteten på lcd skjermene ved produksjon og dermed kanskje har en mindre andel med feil på lcd skjermene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er jo ikke SÅ utrolig bra da. Enkelte modeller fra BenQ leveres med samme garanti, og alle +modellene til CTX ligger på 101 dager med garanti. Forskjellen er bare at de ikke trykker ut en pressemelding på det da hadde jeg ansatt en annen markedsansvarlig... Hehe, godt poeng Musty: FP937s+ dekkes i alle fall av denne garantien, med erstatning rett på døra. Det er igrunn greit, for jeg har hørt rykter om at dette panelet har mye pikselfeil.. Malvado: Produksjonsteknikkene forbedres stadig. Det siste tallet jeg hørte på vrakprosent var i høst, og da var den på 17 hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 En ting jeg stusser på mtp. artikkelen, det står at garantien blir innført i dag, men at det er usikkert hvilke skjermer dette gjelder.. Vil det da ikke bli vanskelig å vite om du faller innenfor denne garantien? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 En ting jeg stusser på mtp. artikkelen, det står at garantien blir innført i dag, men at det er usikkert hvilke skjermer dette gjelder..Vil det da ikke bli vanskelig å vite om du faller innenfor denne garantien? Spiller ingen rolle ...Du faller inn under angrefristen. (Hvis du ikke går på Elkjøp, COOP eller noe sånnt). Lenke til kommentar
ohn Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg synes dette absolutt er positivt fra Samsungs side. Faktisk sendte jeg forslag til Samsung om en tilsvarende ordning etter at jeg kjøpte en Samsung LCD i fjor med en irriterende defekt piksel... I motsetning til angreretten vil denne garantien så vidt jeg forstår også gjelde for næringskjøp. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 EasyRaider: Da ber du samtidig om en økning i pris på lcdskjermer med ca 100% og oppover. Så langt er rett og slett ikke teknologien kommet ennå at det er mulig å produsere så gode paneler. Mener du at over halvparten av LCD-skjermer har defekte pixler? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå