Gå til innhold

Nulltoleranse-garanti fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja blib. Du slipper jo både krangling med netshoppen for om angreretten kan benyttes eller ei, webshoppen slipper store kostnader, og du selv slipper returporto.

 

Men altså, nulltoleranse er å ta i.

 

Om pikselen feks er fullstendig mørk, så dekker de _ikke_ det. Zero lysende piksel...ikke de som er fullstendig døde. Så nulltoleranse er middels misvisende. Om ikke jeg er totalt på bærtur da.

Lenke til kommentar

Bra at noen begynner med sånne garantier. Hvor kjipt er det å kjøpe en ny skjerm å så oppdage at det begynner å bli døde pixler med en gang...

 

Håper andre produsenter tar det like alvorlig for det kan ikke være sånn at "feil" på nye varer skal godtas av en kunde som har betalt for et nytt feilfritt produkt!

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Fantastisk :fun:

 

 

Easyraider:

 

Pikselfeil som kommer etter bruk har enormt stor sjanse for å vekkes til live med massasje. Hvis du da ikke har lagd de selv med skrutrekker

Det gjorde jeg, lagde en fin stripe med døde/hyperaktive pixler, riktignok ikke med vilje men en harddisk datt ned på panelet mitt, men blir vant til det ;)

Lenke til kommentar
Det er jo ikke utrolig bra da. Enkelte modeller fra BenQ leveres med samme garanti, og alle +modellene til CTX ligger på 101 dager med garanti. Forskjellen er bare at de ikke trykker ut en pressemelding på det ;)

da hadde jeg ansatt en annen markedsansvarlig...

Lenke til kommentar

Den som kommer best ut på denne type ordning er webshoppene som slipper å ha en haug med kunder som benytter seg av angrefristen, nå får de jo den på garanti isteden.

 

Ser også ut som at samsung har forbedret kvaliteten på lcd skjermene ved produksjon og dermed kanskje har en mindre andel med feil på lcd skjermene.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke utrolig bra da. Enkelte modeller fra BenQ leveres med samme garanti, og alle +modellene til CTX ligger på 101 dager med garanti. Forskjellen er bare at de ikke trykker ut en pressemelding på det ;)

da hadde jeg ansatt en annen markedsansvarlig...

Hehe, godt poeng :)

 

Musty: FP937s+ dekkes i alle fall av denne garantien, med erstatning rett på døra. Det er igrunn greit, for jeg har hørt rykter om at dette panelet har mye pikselfeil..

 

Malvado: Produksjonsteknikkene forbedres stadig. Det siste tallet jeg hørte på vrakprosent var i høst, og da var den på 17 hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
En ting jeg stusser på mtp. artikkelen, det står at garantien blir innført i dag, men at det er usikkert hvilke skjermer dette gjelder..

Vil det da ikke bli vanskelig å vite om du faller innenfor denne garantien?

Spiller ingen rolle ...Du faller inn under angrefristen. (Hvis du ikke går på Elkjøp, COOP eller noe sånnt). :D

Lenke til kommentar

Jeg synes dette absolutt er positivt fra Samsungs side. Faktisk sendte jeg forslag til Samsung om en tilsvarende ordning etter at jeg kjøpte en Samsung LCD i fjor med en irriterende defekt piksel...

 

I motsetning til angreretten vil denne garantien så vidt jeg forstår også gjelde for næringskjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...