Furiouz Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Har aldri bygd data før men skal bygge en ny data til fatters. Han har en gammal fijutsi siemens scaleo. ca 4-5 år gammal. Han bruker bare dataen til å lese avis og surfe på nettet. Ikke noe musikk eller filmer så det gamle ati rage 128 skjermkortet funker bra nok for han. Skal bruke ca 2-3000 kr. Skal i hovedsak da kjøpe nytt hovedkort og ny prossesor. Er i tvil på hva som passer til kabienttet og om jeg trenger nye strømforsyninger. Fant ikkke ut hva slags kabinett jeg har fra før av, men passer de fleste hovedkort til de fleste kabinetter? Tenker på feste. Og hva med strøm? Tenkte jeg skulle kjøpe dette.. Hovedkort : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122499&cks=PRL kr 415 Prossesor: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301829&cks=PLC kr 750 Tilsammen: kr 1 165 Kan jeg bruke de to sammen? Og hva med kjøle pasta til prossesor? Hva og hvordan gjør jeg dette? Og er det nødvendig? Hva slags kabinett må jeg i tilfelelt kjøpe hvis det trengs? Midi tower holder vel? Evt vifter, og kabinett, og strlntilførsel om det trengs: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120092&cks=PLC kr 695 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302079&cks=PLC kr 149 Totalt: kr 2009,- Vet det ikke blir all verdens pc men faren min synes den gamle var grei som er en pentium3 733mhz. Hvis noen har noen andre anbefalinger så tar jeg gjerne imot? Men ser dette ellers greit ut? Skal i hovedsak være en meget billig og brukbar data bare. Endret 1. februar 2005 av blacktower Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 vil anbefale deg å kjøpe ett annet hovedkort av den grunn at Asus kortene ikke er det mest stabile kortet du kan rote deg borti.. prøv heller Denne det er ett masse bedre kort.. Men det er vel min meining.. har hatt en del dårlige erfaringer med asus kort før.. Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 men det andre ser greit ut eller? Og følger det med vifte på den prossesoren? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Eit så rimelig så mulig Nforce2 kort bør vel gjere nytte. Om du velger Abit, asus eller epox så gjer du neppe nokon brølar. (Sålenge du ikkje er etter noko spessielt). Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 men det andre ser greit ut eller? Og følger det med vifte på den prossesoren? Den prosessoren du har valg er med kjøler/vifte. Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Takker for svar. Men vet noen om jeg må kjøpe kabinett også? Tror dere hovedkortet passer i kabinettet? Og hva med strøm og kjølepasta? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Viss den gamle boksen følger atx-standaren så skal det gå bra. Men det kan godt hende du bør skifte strømforsyninga, uten at eg skal påstå det. Men ny hardware fortjener vel ein ny boks? Det er ein termalpad på kjøleren som følger med så du slepper og kjøpe kjølepasta utenom. Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Takk for hjelpen, skal bestille nå. Strømforsyningen er på 230 w Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ikke bestill et NF7-S2, bestill heller et NF7-S v.2, de har mye bedre rykte på seg enn det førstnevnte. Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 ahh allerede bestilt.. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Feilpostet i Annet om hardware. Flyttet. Emnefeltet oppdatert, prøv noe mer informativt neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå