Gå til innhold

Legge opp cracka programvare på nettside?

stian123

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det lov å legge opp programvare som er cracket og musikkvideoer på nettsider hvor andre bare kan laste ned programmene og bruke de som fullversjon??

Fant en side hvor dette var tilfelle.

Det var blandt annet Dreamweaver, Vegas, VideoMatch og Eric Prydz - Call on me musikkvideo.

Om dette er ulovlig, hva kan skje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Er det lov å legge opp programvare som er cracket og musikkvideoer på nettsider hvor andre bare kan laste ned programmene og bruke de som fullversjon??

Fant en side hvor dette var tilfelle.

Det var blandt annet Dreamweaver, Vegas, VideoMatch og Eric Prydz - Call on me musikkvideo.

Om dette er ulovlig, hva kan skje?

Det er IKKE lov....

Hva kan skje:

- Bøter

- Fengsel

- Søksøkt av dresskledde menn fra over atlanteren

Lenke til kommentar
... dresskledde menn fra over atlanteren ...

må være Men in Black det da?

bare klarte ikke å dy meg...

det rapporteres vel til myndighetene (politiet), men jeg tviler på at de bruker særlige ressurser på det dersom "hvemsomhelst" rapporterer om slike ting. Må nok komme fra en produsent av aktuell software eller noe sånt før de gidder ta noe særlig tak i det vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Man kan vel også rapportere dette til "abuse"-avdelingen til det aktuelle selskapet som eier serveren siden befinner seg på, eller som tilbyr internett-oppkoblingen (sjekk IP-adressen). Disse vil så sannsynligvis stenge av tilgang til siden, og rapportere misbruket videre i "hierakiet".

Lenke til kommentar
...  dresskledde menn fra over atlanteren  ...

må være Men in Black det da?

bare klarte ikke å dy meg...

det rapporteres vel til myndighetene (politiet), men jeg tviler på at de bruker særlige ressurser på det dersom "hvemsomhelst" rapporterer om slike ting. Må nok komme fra en produsent av aktuell software eller noe sånt før de gidder ta noe særlig tak i det vil jeg tro...

Så om jeg sier ifra til f.eks Macromedia, og de går videre med dette, kan det skje ting?

Lenke til kommentar
Musikkvideoer er vel låv?

De går jo på tv 24/7 alle kan jo ta opp det å legge det på nettet!

Ja, i Norge er det lov å laste ned musikk og film/video.

Lov å laste ned til private formål, men ikke å dele via nett.

Musikk kan du dele med venner, men blir litt tynn den unskyldningen hvis dette igjen blir lagt opp på nettet.

Lenke til kommentar
Er det lov å legge ut bare en crack og ikke selve programvaren, eller en cd-key generator f.eks?

Hvis ikke burde kanskje noen si i fra til *slettet* og be han være et bedre eksempel for oss andre. :whistle:

Husk at det er forbudt å linke til piratkopiert materiale her på forumet. Siden det har blitt gitt svar på det bruker lurte på, stenges tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...