Gå til innhold

Beltonen-logos-spel dot com kommer hele tiden

Anbefalte innlegg

Heisan.

Har som topic sier en side som til stadighet åpner seg i ett nytt nettleservindu.

Siden er beltonen-logos-spel dot com (så kan ingen trykke på linken just in case). Min startside er hardware.no (selvfølgelig) og jeg regner ikke med at de er hovedsponsor av hardware.no for tiden. Nettleseren min er IE6 på WinXP SP2 Engelsk med alle oppdateringer

Har scannet med oppdatert NOD32 og følgende oppdaterte programmer:

Lavasoftt Ad-Aware SE

a-squared

Spybot Search&Destroy

SpyRemover

XoftSpy

Ingen av disse finner noe som helst

Har også scannet gjennom registeret etter siden som dukker opp. Har sjekke tmed HijackThis og kan ikke se noe som så unormlt mistenkelig ut heller.

Noen som har noe godt forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan

Har prøvd betaversjonen av Microsoft Antispyware. Det eneste det programmet fant (som ingen av de andre programmene fant) var FlashGet. Dette er et lisensert program, og ikke adware versjonen som er gratis på hjemmesidene dems. MS Antispyware fjernet likegodt hele programmet uten at det hjalp noe.

Lenke til kommentar
Som nevnt i første post:

Internet Explorer 6.0

Oisann, beklager. :blush:

Ettersom ingen programmer klarer å reparere problemet, så er det eneste jeg kan anbefalle deg er å skifte nettleser til Firefox. Tryggere og raskere! Det er et kjent problem at IE er sårbar for spyware/adware, ettersom sikkerheten rett og slett er elendig.

Lenke til kommentar

Har vurdert å skifte nettleser tidligere. Er bare litt for bortskjemt med at Internet Explorer er integrert i Windows.

Har noen forslag til andre programmer som kanskje kunne finne ut av dette, som jeg enda ikke har forsøkt ?

Installerer Firefox for å se hvordan den oppfører seg her uansett.

Lenke til kommentar

Okej da var Firefox installert og enda ikke sett dette forferdelige popupvinduet. Men problemet er jo ikke løst, bare satt i venteboksen. Det er fremdeles et eller annet som ikke er som det skal være, så jeg trenger enda tips til program som kan renske opp litt her.

En annen ting:

Er det bar meg, eller er Firefox tregere på på laste inn bilder enn IE er ? Har sammenlignet med en haug nettsider og IE virker raskere på lastingen av bilder. Har tømt alt ac cache og temp inet filer først i IE futen at det gikk no tregere enn Firefox

Takk for hjelpen så langt

Lenke til kommentar

Firefox skal ikke være treigere til å laste inn bilder, tvert imot. Det kan være fordi du ikke har admin-rettigheter på maskinen din, min erfaring er at Firefox er mye treigere hvis du ikke har det. Er du logget inn som administrator, så har jeg ingen idé om hvorfor dette skjer.

Du har prøvd det meste av programmer, men du kan jo prøve CrapCleaner. Ettersom ingen av de andre finner noe, så er det liten sannsynlighet for at dette programmet finner noe. Men verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen...

Kontoen jeg bruker har administrator rettigheter ja. Leste noe at grunnen var måten Firefox lastet inn bildene vs hvordan IE gjorde det... utover det vet jeg ikke..

CrapCleaner kan man jo forsøke, skader vel ikke... blir vel fullformat snart uansett...

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...