Tafsen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Kva er koden for at ei side blir redirecta automatisk etter 5sekund? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5; url=www.vg.no"> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Lukter javascript eller meta refresh. ...men siden du poster i php-delen av forumet, ta en titt på sleep() og header("location") Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 <?php sleep(5); header("Location: http://www.vg.no"); ?> bør funke, ja. Alt i alt er det beste meta refresh om man vil ha en "siden er flyttet"-beskjed før man sender brukeren videre. Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Men, finnes det en annen måte å redirecte på? For med Header Location, så får jeg denne feilen:Warning: Cannot modify header information - headers already sent by... Skjønner jo at det er noe som skriver til en header, men jeg skjønner ikke hva som er feil... Her er koden i conn.php som det står at har skrevet noe..: <?php mysql_connect("mysql2.hosted.servetheworld.net", "***", "***") or die("Fikk ikke kontakt med databasen"); mysql_select_db("elsrudc_bryllup") or die("Klarte ikke å velge databasen"); ?> Og her er koden hvor jeg skal prøve å redirecte fra: <?php $navn = $_POST['navn']; $hjemmeside = $_POST['hjemmeside']; $melding = $_POST['kommentar']; $tid = date('D M j'); include ("conn.php"); $sql = "INSERT INTO gjest(navn, hjemmeside, tid, melding) values('$navn', '$hjemmeside', '$tid', '$melding')"; mysql_query($sql) or die("klarte ikke å legge inn i tabellen!"); header("Location: gjestebok.php"); ?> Hva gjør jeg feil?? Endret 1. februar 2005 av el_scorcho Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Du kan ikke sende en ny side fra serveren etter at du først har sendt en annen. Enten må du videresende med en gang (før du har sendt noe til nettleseren) eller så må du videresende med html.. <META HTTP-EQUIV="Refresh" etc.. > Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bruk den koden overst og nederst så vil d slippe den feil meldingen: <?php ob_start(); Din kode her ob_end_flush(); ?> Det funker får meg Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jommen, det virket.. Men hva gjør den funksjonen? Lenke til kommentar
erlingwe Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 har hatt det problemet selv, bare jeg ved uhell har satt inn ett linjeskift øverst i koden.. men det er kanskje ikke så relevant her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå