Gå til innhold

Mid-end-oppgradering socket 939: HK, GPU, CPU, RAM

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere mitt nå ganske utdaterte system slik at jeg kan spille Doom 3, Half-Life 2, m.m.

Noe å si på denne handlelisten?

S939 AMD 3000+, Gainward 6600 GT (PCI-E), 512 MB Corsair Value, Asus A8V-E Deluxe

Jeg prøver å få mest mulig for pengene, men dessverre er mye utsolgt til både mars og april ser det ut til. Jeg har i grunnen plukket ut det billigste de har på lager, og jeg kommer ikke til å oppgradere på en god stund. (Kanskje jeg slenger på mer RAM etter hvert, og et nytt skjermkort om et år eller to.)

En grei oppgradering fra et system med Radeon 7500 til rundt 5000 kroner vel?

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare pass på PSU den bør minimum kunne levere 350W stabilt for et skjermkort løsning - satser en på SLI bør en legge til 100W for kort nr. 2 (6800 kort). Og endel "sære" problem med PSU til noen 939 kort bl.a. K8N Diamond som må ha -5V i 24 pin kontakten for å få lyden til å funke. (24 pin forsyninger trenger etter "standarden" ikke -5V). Har løst det med Tagan 480U01 på mitt Diamond kort, den er ATX1.3? - skal funke på 20 pin kort også - de har -5V.

Lenke til kommentar

Har 340W i PCen nå, så satser på at det går bra. SLI støttes ikke av hovedkortet, så det bør vel ikke by på problemer uansett :)

Vet ikke helt hva du mener når du snakker om 24 pin osv. Hvordan kan jeg sjekke hva som trengs her, og hva kan jeg gjøre hvis noe ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...