eirikdh Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei. Jeg har nettopp fått " AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz ( Socket 939, 512KB cache, BOXED ) " og "MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 ( nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR ). Skal til å sette det sammen nå og oppdager at jeg ikke har fått med kjølepasta. Er det et MUST å ha kjølepasta på? Hoverdkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872 CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304045 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 det følger med en thermal pad under kjøleren vel? (en myk gugge) denne holder nok for de fleste... Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 det følger med en thermal pad under kjøleren vel? (en myk gugge) denne holder nok for de fleste... Hmm...Myk og myk. Er en grå firkant under kjøleren... Men i manualen står det jeg skal putte kjølepasta på en flate på baksiden av motherboardet. (Under CPUen). Prøvde å skru denne flaten av for å sjekke om det var kjølepasta der, men den ville ikke gå av. Derfor tror jeg det er kjølepasta på den fra før av? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 eeh... ..eneste stedet du skal ha pasta er mellom cpu og kjøler...og der er den grå firkanten det du skal bruke! (det er riktignok andre steder man kan trenger pasta, som under chipsett-kjøler og skjerkort-kjøler o.l. men også der skal alt være på plass) Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 eeh... ..eneste stedet du skal ha pasta er mellom cpu og kjøler...og der er den grå firkanten det du skal bruke! (det er riktignok andre steder man kan trenger pasta, som under chipsett-kjøler og skjerkort-kjøler o.l. men også der skal alt være på plass) Aha. Så da er alt "set to go" ? Trenger ikke å putte på mer "kjølepasta" hvis det er en grå firkant under kjøleren...? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 stemmer! ...om du er "fin på det" så kan du fjerne den grå firkanten og ta på en annen kjølepasta slik jeg har gjort, men det var lite å hente på dette hos meg ihvertfall... Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Da takker jeg deg for hjelpen og installerer det nye hardware Takk igjen... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 bare hyggelig! lykke til! Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 stemmer! ...om du er "fin på det" så kan du fjerne den grå firkanten og ta på en annen kjølepasta slik jeg har gjort, men det var lite å hente på dette hos meg ihvertfall... lite å hente der for meg og...merka omtrent ikke noe forskjell fra thermal paden til Artic silver 5.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå