Veitafan Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Hvordan støvsuger man "rett" da? Tenkte jeg skulle rengjøre skjermkortet og cpu-kjøler'n. Endret 3. februar 2005 av toSlaDos Lenke til kommentar
havfal Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan støvsuger man "rett" da? Tenkte jeg skulle rengjøre sjkermkortet og cpu-kjøler'n. Jeg for min del bare skrur av pc'n og lar det stå til. er nøye med å ikke være borti noen av komponeneten da disse kan bli skadet. den ideen med sugerør på tuten var jo orginal de, skal prøve det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Luft. Har en liten kompressor med blåsepistol. Billigere blir det ikke. Og resultatet upåklagelig Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hmm...Mange meninger. Trenger jeg virkelig ikke å ta ut cpu-kjøleren? Jeg har ikke tilgang til kompressor og slikt fansy utstyr, men jeg har støvsuger da Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Tror at det uansett metode er viktig å rengjøre maskinen for støv en gang i blant. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Luft. Har en liten kompressor med blåsepistol. Billigere blir det ikke. Og resultatet upåklagelig Jeg tror resultatet blir bedre ved å bruke trykkluft enn med å støvsuge.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Luft. Har en liten kompressor med blåsepistol. Billigere blir det ikke. Og resultatet upåklagelig Jeg tror resultatet blir bedre ved å bruke trykkluft enn med å støvsuge.. ikke glem maske, kan bli litt "støvete" Trenger også større plass eller vil jo støvet bare legge seg et annet sted? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg tror resultatet blir bedre ved å bruke trykkluft enn med å støvsuge.. Jeg tror det er best å suge det bort heller. Bedre en å blåse det rundt over alt. Dessuten kan støvet feste seg i små åpninger rundt om kring og gjøre det enda verre. Endret 3. februar 2005 av anth Lenke til kommentar
eirikd Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 sitter på en laptop.. da jeg fikk den var den så stille helt stille når den ikke jobbet.. hadde helt glemt det... så gikk det plutselig opp for meg en dag..viften gikk jo hele tiden..og bråkte som et uvær.. såjeg åpnet opp laptop'n.. temlig enkelt 2 skruer, samme sted som jeg skrudde opp for å sette inn ny minnebrikke.. så der lå det en klump ca 1,2 cm tykk hardpressset støv på enden av hele ribba ca 5 cm... var bare å plukke den vekk... og nå går viften kanskje engang i halvtimen i et minutt sweet stillhet Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hmm...Mange meninger. Trenger jeg virkelig ikke å ta ut cpu-kjøleren?Jeg har ikke tilgang til kompressor og slikt fansy utstyr, men jeg har støvsuger da Da støvsuger du, men vær varsom! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har selv også kompressor fungerer glimrende akuratt hva du trenger for å få bort alt langt nede i ribbene. Har holde igjen viftene når man blåser på de med kompressoren. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Den beste kombinasjonen for å få ren pcen er faktisk en kombinasjon av trykkluft og støvsuging. Det jeg bruker å gjøre er å ta en blåser (trykkluft, lungekraft etc) og holder støvsugeren litt utenfor kabinettet, blåser kraftig og får det meste av støvet til å komme fram og deretter forsvinner det ned i suget til støvsugeren. Men med Claes Ohlson kittet så skal man ikke ha den bekymringen da det er laget for å ikke akkumulere statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Enig.... Også - om det er mye synlig støv kan en jo støvsuge bort det verste først og heller ta PCn ut (eller et sted hvor det ikke gjør noe om det støver litt) og bruke komprimert luft på dunk på resten av finstøvet... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 CAT-scan: Litt OT! 6 kb er da virkelig mer enn nok for en liten avatar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå