834HF42F242 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Er dette absurd eller? Tidligere idag var temperaturen på rundt 65 grader (idle). Etter å ha støvsugd viften ligger den nå på 50 grader (idle). Og ja, jeg vet at noen sier man ikke skal putte støvsugeren inni maskinen. Men med ytterste forsiktighet og kun plast mot plast, så går dette ganske så bra... CPU er forresten en AMD XP 1800+ forsiktig klokket til 1900+ (1,6 GHz). Endret 1. februar 2005 av anth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Har nå klokket den enda mer. 10.5 x 166 MHz. Hele systemet ble jo sinnsykt mye raksere, men tempen holder seg på 58 idle. Egentlig litt høyt, men ikke i forhold til hva det var på 12 x 133 før støvsuging... Edit: Har bare en kabinettvifte som for øyeblikket kjører på minimum (1200 o/s) og støyen er nesten ikke hørbar. Endret 2. februar 2005 av anth Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 støvsuging bør gjøres en gang i blant. Det har jeg praktisert helt siden jeg fikk min første p4 for 2 år siden.. Senest i går fikk jeg en maskin med problemer hvor det skyldtes støv i skjermkortviften.. Det sier jo seg selv at med et lag av støv i ribben så blir det mindre luftgjennomstrømning.. Men prøv å unngå at viftene spinner som følge av at du støvsuger den.. da går den kasnkje fortere enn beregnet med ujevn luftstrøm og da kan hele viften bli skjev. har ødelagt i allefall to vifter på den måten.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Støv mellom kjøleribbene kan ha mye å si for temperaturen, merker det spesielt med min MIST frostbite hvor støvet kan klumpe seg sammen mellom ribbene og forhindre god lufgjennomstrømming.. Rengjøring av ribba en gang i blant lønner seg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Men prøv å unngå at viftene spinner som følge av at du støvsuger den.. Hadde full gass på alle viftene Men har gjort det før, og alt høres bra ut... Slapp da og demontere vifte for å komme til på ribben. Alt ble sugd opp. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Utrolig hvor mye støv som har samlet seg nedi ribba mi de siste to ukene. Så lenge man er nøyaktig så går det jo flunkende. kan se det for meg: "Oisann, der knakk det av en bit av lydkortet. Gjør vel ikke så mye det." Lenke til kommentar
Bugbox Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Går det ikke an å holde igjen viften mens du støvsuger da? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Går det ikke an å holde igjen viften mens du støvsuger da? Jo, det er faktisk så enkelt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Går det ikke an å holde igjen viften mens du støvsuger da? Man kommer ikke skikkelig til nede i ribbene da. Men hvis viften spinner så blir alt sugd opp... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Tips: Teip fast et sugerør eller lignende på støvsugerslangen så kommer du til nesten hvor du vil. Har sugerøret bøy i tillegg så er mye gjort. Jeg pleier å gjøre det når jeg skal støvsuge radiatoren i PC'en min - funker som en drøm og jeg slipper å demontere noe som helst for å komme til innimellom vifter og dilldall. PS: Det bør nok ikke bli helt lufttett når du teiper - det er vel strengt tatt en fordel for støvsugeren at det slippes inn luft flere steder enn bare gjennom sugerøret. Så lenge du er nær nok så trenger du ikke all verdens sugekraft for å få med deg støvet. Endret 2. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 støvsugerkittet fra biltema hjelper nok.. eller kanskje støvsugeren hos komplett er spesiellt tilrettelagt for sånt? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Spesielt tilrettelagt for sånne som oss... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tips: Teip fast et sugerør eller lignende på støvsugerslangen så kommer du til nesten hvor du vil. Har sugerøret bøy i tillegg så er mye gjort. Jeg pleier å gjøre det når jeg skal støvsuge radiatoren i PC'en min - funker som en drøm og jeg slipper å demontere noe som helst for å komme til innimellom vifter og dilldall. PS: Det bør nok ikke bli helt lufttett når du teiper - det er vel strengt tatt en fordel for støvsugeren at det slippes inn luft flere steder enn bare gjennom sugerøret. Så lenge du er nær nok så trenger du ikke all verdens sugekraft for å få med deg støvet. Haha, et sugerør? Det må da bli helt vill sugeevne? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Haha, et sugerør? Det må da bli helt vill sugeevne? Jepp, det er derfor du bør la det være litt åpning ellers (altså utenom sugerøret) - prøver du å få støvsugeren til å hente alt gjennom sugerøret setter det seg fast overalt Endret 2. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Bruk heller trykkluft på boks, så blåser du ren ribba, mye enklere.. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er dette absurd eller? Tidligere idag var temperaturen på rundt 65 grader (idle). Etter å ha støvsugd viften ligger den nå på 50 grader (idle). Og ja, jeg vet at noen sier man ikke skal putte støvsugeren inni maskinen. Men med ytterste forsiktighet og kun plast mot plast, så går dette ganske så bra... CPU er forresten en AMD XP 1800+ forsiktig klokket til 1900+ (1,6 GHz). Også min xp1800+ hadde høy temp, 70 grader idle :\ Støvsugde ribba som var helt dekt med støv og vips 52-54 grader idle Jeg har også klokket litt(1668MHz). Har ikke prosessoren større potensiale? Har vannkjøling nå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Bruk heller trykkluft på boks, så blåser du ren ribba, mye enklere.. Og mye dyrere i lengden også.... Anbefaler det støvsugekittet, til 50kr for så og si uendelig antall rengjøringer så anbefalles det ovenfor en flaske med trykkluft til 100kr. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Bruk heller trykkluft på boks, så blåser du ren ribba, mye enklere.. Og mye dyrere i lengden også.... Anbefaler det støvsugekittet, til 50kr for så og si uendelig antall rengjøringer så anbefalles det ovenfor en flaske med trykkluft til 100kr. Man skal uansett være svært forsiktig med å bruke støvsuger inni pcen, støvsugeren utvikler store mengder statisk elektrisitet som kan virke ødeleggende på komponentene i maskinen.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Selvsagt så skal man være forsiktig med hva man bruker inne i pcen, men det kittet til claes olson skal da være beregnet på pc. Anbefaler ikke å støvsuge pcen om du ikke vet hva du holder på med, har selv støvsugd pcen utallige ganger uten problem men som sagt så har jeg en viss peiling på hvordan man skal gjøre det. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Støv mellom kjøleribbene kan ha mye å si for temperaturen, merker det spesielt med min MIST frostbite hvor støvet kan klumpe seg sammen mellom ribbene og forhindre god lufgjennomstrømming.. Rengjøring av ribba en gang i blant lønner seg. WORD! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå