Znoken Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har idag Bluecom 2200/512 linje og lurer egentlig kun på hvor langt jeg ligger fra sentralen..Er det noen måte og finn ut av det uten og ringe min ISP... Takker for all hjelp... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis det ikke er noe informasjon om dette på bluecom sine hjemmesider, så vet jeg ikke. Men, det er ikke farlig å ringe de å spørre :-) Lenke til kommentar
bert Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei Det er bare å ringe din telefonleverandør, hvis du har det da, og spørre dem. Det står i en database som heter Kapaks. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 hehe...Er helt klar over at det ikke er farlig og ringe og spørre...Grunnen til at jeg spør er at det er en kompis som påstår at det finnes et program eller lignende hvor man kan finne ut hvor langt man ligger fra sentralen...Siden han ikke kunne gi meg noe mer konkret svar og gå etter ville jeg spørre dere på forumet om det var tillfelle... Lenke til kommentar
caarlmoo Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 http://www.jara.no/ det er et kart nederst i høyre hjørne som du kan trykke på som gir deg området til sentralene... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Siden han ikke kunne gi meg noe mer konkret svar og gå etter ville jeg spørre dere på forumet om det var tillfelle... Telenor sin kapaks-side svarer på dette hvis du ha tilgang med brukernavn og passord, jeg har dette og jeg kan sjekke det hvis du ønsker. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis man kunne fjernet eventuell "lag" laget av hardware på begge sider av linjen, burde det teoretisk sett være mulig å bruke ping reply tida til å regne lengde med. Men jeg tror ikke det er praktisk mulig siden hardware på begge sider vil legge til en forsinkelse på signalet. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis man kunne fjernet eventuell "lag" laget av hardware på begge sider av linjen, burde det teoretisk sett være mulig å bruke ping reply tida til å regne lengde med. Men jeg tror ikke det er praktisk mulig siden hardware på begge sider vil legge til en forsinkelse på signalet. Et signal går vel ca. 200 km / millisekund gjennom kobber - så skulle man nok iallefall regnet i mikro- eller nanosekunder for at dette skulle blitt noenlunde nøyaktig. Samt det du nevner med hardware (latenstid) da... timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå