Gå til innhold

Radeon 8500LE og problemer i nyere spill

Anbefalte innlegg

Med de forrige driverne (Release medio mai) ville GTA3 og Morrowind henge fullt og helt og når jeg restarter ville XP si at det var problemer med ATI2DVAG.dll eller noe som forårsaket hangen. I tillegg kunne maskina henge seg når jeg f.eks. så på film, med samme klage.

Med de siste driverne henger det sjeldnere og jeg husker ikke helt om jeg får den feilmeldinga lenger, men det hender i hvertfall at det henger seg opp. Kan det være noe BIOS instillinger som gjør dette?

8500LE built by ATI på kt7r med winxp.

Med disse nye driverne (13. juni) er også skodda i gta3 blitt helt ugjennomsiktig, sånn at jeg må jukse for å klare å se noe når det er overskyet, dette skjedde ikke på de forrige driverne. Noen som vet om noen innstillger som kan fikse dette?

Takk på forhånd

Thomas Støa Pettersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Installerte i går et Hercules ATI Radeon 8500 LE. Har ikke fått det til å fungere skikkelig enda. Makinen henger seg hver eneste gang fra 2-15 minutter. Noen ganger trenger jeg 5-6 restarter før jeg får faanskapet opp igjen. Kjører XP og har hentet den siste driveren på Hercules sidene. men den er vel egentlig ikke den siste (?). Får akkurat det samme om at ATI2DVAG forårsaker en alvorlig systemfeil. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Har prøvd eldre drivere og nye... installert og avinstallert. Kanskje noen har erfaringer eller tips?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-18 01:12, Danny skrev:

har også readon8500 har problem med gta3 noen ganger blir spillet så tåkete at man ikke ser en dritt.

Det skjedde med meg også.

Alt blir nesten helt hvitt når det er mørkt eller tåke.

Men det funker fint etter at jeg skaffet meg de nyeste beta driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...