Pep Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Etter at det ble ny versjon av forumet for en tid tilbake, synes jeg søkefunksjonen ble helt horribel. Den finner omtrent ingenting av det man søker på, og bare ved å sette ett ord foran det andre så finner den plutselig tråden du lette etter. Tidvis gir den også resultater på helt ville veier. Her er det potensiale for forbedringer mener nå jeg. Den er nesten nytteløs slik den er idag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har du eksempler? Gi meg noe å søke på. Jeg synes den fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ditto. Jeg har ingen problemer med søkefunksjonen. Jeg har alltid funnet det jeg leter etter. Ikke alltid første forsøk, men det skal som regel ikke så mange søk til. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg tipper det er google-generasjonen som ikke takler denne søkemotoren, da den bygger på litt eldre teknologi, og krever en liten smule kunnskap for å fungere. Les søkeveiledningen, og lær dere logiske operatorer (stort sett AND, OR, NOT som trengs) så skal dere se det går mye bedre. I "gamle dager" var alle søkemotorer slik, og ingen hadde problemer da... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 QUOTE (Pep @ 01/02/2005 : 12:05) Etter at det ble ny versjon av forumet for en tid tilbake, synes jeg søkefunksjonen ble helt horribel. Den finner omtrent ingenting av det man søker på, og bare ved å sette ett ord foran det andre så finner den plutselig tråden du lette etter. Tidvis gir den også resultater på helt ville veier. Her er det potensiale for forbedringer mener nå jeg. Den er nesten nytteløs slik den er idag. skal vi se: jeg søker på ueland, finner poster med ueland i, søker på forum og finner poster med forum i, hva er problemet? Man kan godt påstå at noe er håpløst men ingenting er håpløst fordi en person ikke finner frem til noe. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Tror enden har et poeng her. Søkmotoren på forumet fungerer utmerket forutsatt at man vet hvordan man skal søke. Har jo flere ganger opplevd at folk kommer og sier "Søkingen suger hest!!!11!!!1!!! Jeg finner faen meg ikke tråden om [et eller annet]!!!!", men når jeg søker utifra den infoen vedkommende har gitt så dukker jaggu meg tråden opp i søket langt opp og det hele tok jo toppen 20sek. Edit: kanskje en ide at noen skriver en liten "Hvordan søke riktig"-guide og sette den som sticky? Endret 1. februar 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Har ett eksempel jeg kan huske. Søk på "retur mpx" og deretter "mpx retur". Resultatet er Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 QUOTE (Pep @ 01/02/2005 : 15:21) Har ett eksempel jeg kan huske. Søk på "retur mpx" og deretter "mpx retur". Resultatet er så søker du på "mpx AND retur" og "retur AND mpx" Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Her er resultatet jeg fikk av retur og mpx de siste 30 dagene: http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...e=retur+and+mpx Du må bruke ogiske operatører som enden nevnte. Les og lær Edit: Så nå at krister461 var hakket før meg. Søkemotoren fungerer helt glimrende Endret 1. februar 2005 av KVTL Lenke til kommentar
gwh Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg forbannet også søk funksjonen opp ned og sidelengs i begynnelsen helt til jeg skjønte at man må legge til "and" og andre logiske funskjoner. Da gikk søkefunksjonen riktig. Man lever og man lærer :-) Lenke til kommentar
Pep Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Det burde vært en guide eller sticky på det ja. Jeg var ikke klar over at det var gått over til antikk-søking her. Men ok, nå vet jeg hvordan. Takker Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 *automatisk svar* Problemet er løst, stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg