Gå til innhold

[løst]Søkefunksjonen er håpløs

Anbefalte innlegg

Etter at det ble ny versjon av forumet for en tid tilbake, synes jeg søkefunksjonen ble helt horribel. Den finner omtrent ingenting av det man søker på, og bare ved å sette ett ord foran det andre så finner den plutselig tråden du lette etter. Tidvis gir den også resultater på helt ville veier. Her er det potensiale for forbedringer mener nå jeg. Den er nesten nytteløs slik den er idag. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper det er google-generasjonen som ikke takler denne søkemotoren, da den bygger på litt eldre teknologi, og krever en liten smule kunnskap for å fungere. Les søkeveiledningen, og lær dere logiske operatorer (stort sett AND, OR, NOT som trengs) så skal dere se det går mye bedre.

I "gamle dager" var alle søkemotorer slik, og ingen hadde problemer da...

Lenke til kommentar

QUOTE (Pep @ 01/02/2005 : 12:05)
Etter at det ble ny versjon av forumet for en tid tilbake, synes jeg søkefunksjonen ble helt horribel. Den finner omtrent ingenting av det man søker på, og bare ved å sette ett ord foran det andre så finner den plutselig tråden du lette etter. Tidvis gir den også resultater på helt ville veier. Her er det potensiale for forbedringer mener nå jeg. Den er nesten nytteløs slik den er idag. :thumbdown:

skal vi se:

jeg søker på ueland, finner poster med ueland i, søker på forum og finner poster med forum i, hva er problemet?

Man kan godt påstå at noe er håpløst men ingenting er håpløst fordi en person ikke finner frem til noe.

Lenke til kommentar

Tror enden har et poeng her. Søkmotoren på forumet fungerer utmerket forutsatt at man vet hvordan man skal søke.

Har jo flere ganger opplevd at folk kommer og sier "Søkingen suger hest!!!11!!!1!!! Jeg finner faen meg ikke tråden om [et eller annet]!!!!", men når jeg søker utifra den infoen vedkommende har gitt så dukker jaggu meg tråden opp i søket langt opp og det hele tok jo toppen 20sek.

Edit: kanskje en ide at noen skriver en liten "Hvordan søke riktig"-guide og sette den som sticky?

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...