Gå til innhold

PSU til SLI-oppsett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm...her ble jeg litt nysgjerrig...

...hva er en pci-e-kontakt?

mitt skjermkort pci-e 6600GT har ingen strømkontakt...

hovedkortet har en egen 4-pins-molex kontakt som skal brukes dersom man kjører SLI...

edit: og min psu, en bzerk 500w, har ingen pci-e-kontakt såvidt jeg kan se...

Endret av krister461
Lenke til kommentar
jo alle har 2 16x porter men begrensiningen ligger

i hvor mye strøm de leverer, tror det var max 75w elns

så de dyrere kortene må ha pci-e strøm plugg pga

at de trekker mer støm en det pci-e standarden tillater

Takk for nyttig info. Så vidt jeg skjønner vil jeg da hvis jeg f.eks skal kjøre med 2 6800GT kort benytte en ekstern PCI-E kontakt fra PSU'en? Det vil da være nok med kun en slik kontakt da HK leverer nok strøm til det ene?

Lenke til kommentar

Du trenger 2 PCI-E kontakter til SLI med 2 PCI-E kort større enn 6600 som bruker mer strøm enn hovedkortet kan levere. PCI-E kontakten er litt "spesiell" 3stk. 12V og 3stk. Jord - pinner - ikke Molex som "ekstraforsyninga" til AGP kort. Er nok noen adapter ute fra Molex til PCI-E, bruker nå Tagan 480-U01 og den har en (ubrukt hos meg).

Lenke til kommentar
Du trenger 2 PCI-E kontakter til SLI med 2 PCI-E kort større enn 6600 som bruker mer strøm enn hovedkortet kan levere. PCI-E kontakten er litt "spesiell" 3stk. 12V og 3stk. Jord - pinner - ikke Molex som "ekstraforsyninga" til AGP kort. Er nok noen adapter ute fra Molex til PCI-E, bruker nå Tagan 480-U01 og den har en (ubrukt hos meg).

Skjønner. Takk for hjelpen. Den eneste PSU med 2xPCI kontakt jeg har funnet er denne: http://www.psdata.no/ps.asp?it=110609&mlevel=010600

Veldig dyr dessverre. Noen som vet om andre PSU'er med 2XPCI-E?

Lenke til kommentar
hvilke skjermkort er det du skal ha eventuelt har?

kan jo være det kommer bundlet med en overgang...om de i det hele tatt trenger egen strømkabel! :)

edit: noen kort kommer nok også med vanlige molex-kontakter! XFX f.eks.! :)

Tenkte i første omgamg på ett Gainward 6800GT for senere å kjøpe ett til. Vil bare være sikker på at det ikke blir noe tull med strømforsyning når neste kort(forhåpentligvis) kan settes inn.

Ville du ha anbefalt 2 xfx 6800GT istedet for Gainward?

Lenke til kommentar

jeg vet for lite om de forskjellige 6800GT-kortene til å anbefale det ene forran det andre...

...ville bare at du skulle være oppmerksom på at det er forskjellige strømtilkoblinger på de...det er ikke alle som bruker PCI-E-tilkoblingen.

såvidt jeg kan se fra dette bildet så har gainward-kortet også vanlig molex-kontakt. Om det stemmer så trenger du ikke en eneste PCI-E-kontakt på strømforsyningen din.

Men, jeg ville fått det bekreftet av en nettbutikken før jeg bestilte skjermkort og/psu! :)

Lenke til kommentar
jeg vet for lite om de forskjellige 6800GT-kortene til å anbefale det ene forran det andre...

...ville bare at du skulle være oppmerksom på at det er forskjellige strømtilkoblinger på de...det er ikke alle som bruker PCI-E-tilkoblingen.

såvidt jeg kan se fra dette bildet så har gainward-kortet også vanlig molex-kontakt. Om det stemmer så trenger du ikke en eneste PCI-E-kontakt på strømforsyningen din.

Men, jeg ville fått det bekreftet av en nettbutikken før jeg bestilte skjermkort og/psu! :)

Takk for hjelpen. :) Skal definitivt sjekke med leverandør at PSU passer kort(ene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...