giggs11 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ser at det på enkelte PSU'er står at det medfølger 1 stk PCI-E kontakt. F.eks: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AX500A Vil dette si at hvis en vil kjøre med 2 skjermkort må en ha PSU med 2 stk PCI-E kontakt? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ja da må du ha 2 men det er som regel på psuer som leverer 500w++ Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) hmm...her ble jeg litt nysgjerrig... ...hva er en pci-e-kontakt? mitt skjermkort pci-e 6600GT har ingen strømkontakt... hovedkortet har en egen 4-pins-molex kontakt som skal brukes dersom man kjører SLI... edit: og min psu, en bzerk 500w, har ingen pci-e-kontakt såvidt jeg kan se... Endret 1. februar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 PCI-e kontakten er sort og har 6 pinner og er å finne på 6600gt og oppover. Grunnen til at ditt skjermkort ikke har en slik kontakt er fordi PCI-e 16x porten leverer nok strøm til å forsyne grafikkortet uten noen ekstra tillførsel Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ok...interesting... men, har ikke alle SLI-hovedkort to 16x-porter da? Slik at man ikke trenger denne kontakten? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 jo alle har 2 16x porter men begrensiningen ligger i hvor mye strøm de leverer, tror det var max 75w elns så de dyrere kortene må ha pci-e strøm plugg pga at de trekker mer støm en det pci-e standarden tillater Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ok... ...men jeg vil tro at dette da gjelder for kort over 6600gt...(siden det ikke er en sånn port på mitt 6600gt) Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 jo alle har 2 16x porter men begrensiningen liggeri hvor mye strøm de leverer, tror det var max 75w elns så de dyrere kortene må ha pci-e strøm plugg pga at de trekker mer støm en det pci-e standarden tillater Takk for nyttig info. Så vidt jeg skjønner vil jeg da hvis jeg f.eks skal kjøre med 2 6800GT kort benytte en ekstern PCI-E kontakt fra PSU'en? Det vil da være nok med kun en slik kontakt da HK leverer nok strøm til det ene? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Du trenger 2 PCI-E kontakter til SLI med 2 PCI-E kort større enn 6600 som bruker mer strøm enn hovedkortet kan levere. PCI-E kontakten er litt "spesiell" 3stk. 12V og 3stk. Jord - pinner - ikke Molex som "ekstraforsyninga" til AGP kort. Er nok noen adapter ute fra Molex til PCI-E, bruker nå Tagan 480-U01 og den har en (ubrukt hos meg). Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Du trenger 2 PCI-E kontakter til SLI med 2 PCI-E kort større enn 6600 som bruker mer strøm enn hovedkortet kan levere. PCI-E kontakten er litt "spesiell" 3stk. 12V og 3stk. Jord - pinner - ikke Molex som "ekstraforsyninga" til AGP kort. Er nok noen adapter ute fra Molex til PCI-E, bruker nå Tagan 480-U01 og den har en (ubrukt hos meg). Skjønner. Takk for hjelpen. Den eneste PSU med 2xPCI kontakt jeg har funnet er denne: http://www.psdata.no/ps.asp?it=110609&mlevel=010600 Veldig dyr dessverre. Noen som vet om andre PSU'er med 2XPCI-E? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) hvilke skjermkort er det du skal ha eventuelt har? kan jo være det kommer bundlet med en overgang...om de i det hele tatt trenger egen strømkabel! edit: noen kort kommer nok også med vanlige molex-kontakter! XFX f.eks.! Endret 1. februar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 hvilke skjermkort er det du skal ha eventuelt har? kan jo være det kommer bundlet med en overgang...om de i det hele tatt trenger egen strømkabel! edit: noen kort kommer nok også med vanlige molex-kontakter! XFX f.eks.! Tenkte i første omgamg på ett Gainward 6800GT for senere å kjøpe ett til. Vil bare være sikker på at det ikke blir noe tull med strømforsyning når neste kort(forhåpentligvis) kan settes inn. Ville du ha anbefalt 2 xfx 6800GT istedet for Gainward? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 jeg vet for lite om de forskjellige 6800GT-kortene til å anbefale det ene forran det andre... ...ville bare at du skulle være oppmerksom på at det er forskjellige strømtilkoblinger på de...det er ikke alle som bruker PCI-E-tilkoblingen. såvidt jeg kan se fra dette bildet så har gainward-kortet også vanlig molex-kontakt. Om det stemmer så trenger du ikke en eneste PCI-E-kontakt på strømforsyningen din. Men, jeg ville fått det bekreftet av en nettbutikken før jeg bestilte skjermkort og/psu! Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 jeg vet for lite om de forskjellige 6800GT-kortene til å anbefale det ene forran det andre... ...ville bare at du skulle være oppmerksom på at det er forskjellige strømtilkoblinger på de...det er ikke alle som bruker PCI-E-tilkoblingen. såvidt jeg kan se fra dette bildet så har gainward-kortet også vanlig molex-kontakt. Om det stemmer så trenger du ikke en eneste PCI-E-kontakt på strømforsyningen din. Men, jeg ville fått det bekreftet av en nettbutikken før jeg bestilte skjermkort og/psu! Takk for hjelpen. Skal definitivt sjekke med leverandør at PSU passer kort(ene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå