Gå til innhold

RBX blokk for socket A, perfekt satand... pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, skal nå selge en RBX blokk, da jeg har skiftet sokkel fra A til 939. Vil jo helst bytte mot en slik blokk, men regner med at få vil dette. Så hva kan jeg ta i pris for denne blokken? Den har blitt brukt i ca 4 mnd, og er i perfekt stand.

Dårlig marked for Socket A for tida:

Bruktmarkedet til ok.no

Har du tilgang til litt utstyr kan du jo lage ein ny topp som du legg over den gamle toppen. Om du bruker plexi kan det være ein fordel å ha litt meir materiale i endene i forhold til skissa under, slik at ikkje plexien knekker, samt bruke solide dimensjoner. Forøvrig kan det være ein god ide å ha eit eller anna mjukt mellom den gamle og nye toppen for å beskytte kanten på den gamle plexitoppen. Litt avhengig av kor simpel plexi DD har brukt. Eksempel på knekt plexi :ohmy:

Tegningen er basert på Whitewater-blokka, men samme prinsippet burde være brukande for alle blokker.

88,9 mm er avstanden mellom festene til socket-939

64 og 36 mm er avstanden mellom festene til socket A

Om du ikkje er interessert i å lage ein ny topp kan eg gladelig overta blokka, eg kan til og med betale portoen :p

post-224-1107278216_thumb.png

Lenke til kommentar
Å lage nye topp kan bli vanskelig, spørs om jeg gidder bryet.

Eg var kanskje litt utydlig tidligare. Du treng ikkje lage ny topp, men ein ekstra topp. Eller deksel/brakett/plate/ om du vil.

Arbeidet består kun i å lage 9 hull i ei plate og legge den over blokka.

MacGyver kunne laga ei slik plate med kun ein kondom, litt bonemiddel og to tegnestifter, så dette er pice of cake!

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

Hm, dette er vel noe å tenke på når jeg forhåpentligvis emigrerer fra socket a til socket 939 senere i år, så slipper jeg å bytte cpu- blokk. En plate av et eller annet slag oppå blokka skulle vel funke fint.

Forresten, jeg elsker MacGyver- analogier, hvem andre kan lage handgranater av kongler og kvae, og barbere en ulv med en høyspentledning? (ok, den var litt far out...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...