erlendhagen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Hei! Kva vil gi best ytelse til spill og videokoding av en maksimalt overklokka FX og en maksimalt overklokka Winchester? (Sett at begge er kjølt med et moderat vannkjølingssett...) Takk. Endret 1. februar 2005 av erlendhagen Lenke til kommentar
Juji Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Vel ikke at jeg vet det helt sikker, men Athlon FX har en annen kjerne enn en "vanlig" athlon 64. Tror Athlon Fx bruker sledgehammer, mens Athlon 64 bruker winchester. Hvis det er slik, regner jeg med at Sledgehammer kjernen er bedre en winchester. Som sagt er jeg ikke sikker, så det kan være at jeg har oppfattet alt feil Endret 1. februar 2005 av evilowns Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Winchester: låst Mp oppover, 512kb cache FX53/55: Åpen MP oppover, 1mb cache. Bare det med 1mb cache gir bra mye boost. Det kan også hende at det er noen andre forskjeller inne i bilde her, men det vet ikke jeg noe om i allefall:) Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 lurer litt på det samme... Noen som vet helt konkret hvor mye ekstra ytelse man vil få med en fx? Prosessorene klokker jo like langt (til 3,0 ghz). Noen som vet prratingen til en fx55? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 lurer litt på det samme... Noen som vet helt konkret hvor mye ekstra ytelse man vil få med en fx? Prosessorene klokker jo like langt (til 3,0 ghz). Noen som vet prratingen til en fx55? 4200-4300 sånn ca Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 OK FX yter bedre enn en OK winchester på samme hz. Offtopic: Brukererfaring fra Komplett: "Jeg syntes du er DOMMM.... 250 gigabyte er nForce typen... NOOB NOOB NOOB NOOB VISS DU IKKJE VET KA NOOB ER SÅ BETYR AT DU ER VELDIG DOMM INNEN PC DETTE ER ET VELDIG BRA HOVED KORT HAR TENKT Å BESTILLA DET TIL MEG SELV....BILLIGT OG BRA" Utrolig bra C4STOR. Hvor fant du den? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) En Winchester CPU klokket til ca 2.7GHz - 2.8GHz yter ca likt som en stock FX55, så ja det er endel å hente på å kjøre FX CPU. Men om ytelsen kan forsvare prisen får nesten hver enkelt person se for seg selv. Endret 1. februar 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
smy Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) fx er nok en del bedre en 3200+ "winnie"på 270*10 mot fx55 stock i 3dmark01se vare ca 500 point bedre enn fx55 på stock så ja der del hent på fx men da kost litt mer så alt spør på lommebok og lyst si . goo fx si jeg skal fix en selv : ps og ikke alt du klare 2.7-2.8 på winnie heller for meg vare jæling stress for klare 2.75 stabil mott kjøpe bedre kjøling osv gl hf Endret 4. februar 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå