Theo343 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er dette helt ok å gjøre? Har fått et skjermkort hvor alle forseglinger er brutt og man ser at det har vært testet eller brukt på en eller annen måte. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Da kortet tydligvis er brukt, skal du kunne forlange redusert pris. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Så lenge det du har kjøpt er solgt som ny vare og ikke demovare, er dette helt uholdbart. Fåreslår at du tar kontakt med den aktuelle webshopen, forklarer problemet, og gir dem en sjangs til å forklare/gjøre opp for seg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 De sa først "det kan ha vært testet". Men testing skal foregå på fabrikk før pakking, ikke hos reseller etter pakking. Så jeg har bedt de sjekke opp saken, så får vi ser hvor langt jeg tar denne. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 De sa først "det kan ha vært testet". Men testing skal foregå på fabrikk før pakking, ikke hos reseller etter pakking. Så jeg har bedt de sjekke opp saken, så får vi ser hvor langt jeg tar denne. Så lenge dere er så j***a ivrige etter å returnere varer på angrefrist så får dere godta å få "testede" varer som nye. Brutte forseglinger etc bør man stort sett godta, en annen ting er jo hvis det ser godt brukt ut (riper, skruemerker, etc) Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bestiller du en vare som ikke er demo så forventer du at forseglingen ikke er brutt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har opplevd det samme hos netshop med et radeon X800 skjermkort. Så det virker som noen forhandlere har ulikt syn på slikt. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bestiller man en ny vare, så skal man HA EN NY VARE!!! Så enkelt er det. Og i norge så er det faktisk lovbestemt at man kan returnere en vare på visse betingelser, og da må butikken/sjappa selge dette som demo-vare eller lignende. og IKKE som NY vare. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 De sa først "det kan ha vært testet". Men testing skal foregå på fabrikk før pakking, ikke hos reseller etter pakking. Så jeg har bedt de sjekke opp saken, så får vi ser hvor langt jeg tar denne. Så lenge dere er så j***a ivrige etter å returnere varer på angrefrist så får dere godta å få "testede" varer som nye. Brutte forseglinger etc bør man stort sett godta, en annen ting er jo hvis det ser godt brukt ut (riper, skruemerker, etc) Ja, for alle webkjøpere er en homogen masse. Er ikke sikkert trådstarter har retrnert ett eneste produkt i hele sitt liv. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Som ATWindsor så riktig sier så er ikke jeg en av de som misbruker angrefrist ordningen. Du som kom med den "følelsesutladningen" bør lære deg noe om ikke å generalisere og være litt mer presis i angrepene dine. Har faktisk aldri returnert et eneste fungerende produkt på de 15-20 årene jeg har handlet dataprodukter. Men det kom til en grei løsning, jeg får rabatt på neste kjøp eller sender tilbake og får nytt. Men å sende gir meg fraktkostnader. Da kunne faktisk komme innom meg med en ny pakke og da syntes jeg det nesten gikk for langt med god service, så jeg fikk heller dårlig samvittighet for å ha presset henne så langt hehe. Men det må jeg si er strålende service . Så jeg sa heller ja til rabatt på neste kjøp . Og ønsker hun alikevel å komme innom så skal hun få lov til det og bytte pakken . Jeg ble bare nesten litt perpleks over hvor god aftersale service jeg faktisk fikk . NB! Dette var ikke kritikk mot butikken, var mer om det kan være greit at man gjør det. Jeg hadde akseptert begge svar, men ville forhøre meg om vanlig praksis før jeg snakket med leverandør. Endret 1. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå