Gå til innhold

NextGenTel øker ned-hastigheten


Anbefalte innlegg

Nextgentel har ennå ikke satt opp linja mi. Jeg har Charlie 1700/512, og skal vel få 1850.

 

Har slått av og på Power'n til routeren,men det hjelper ikke. Ja ja får vel vente litt til da. Ifølge NGT skulle alle får mer fart i løpet av Februar.

 

Alle skal også få 128 kb/s mer i oppstrømsfart. Noen som vet når det skal skje??

 

http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.asp?id=174168

 

Vi vil ha mer :D

Endret av Djenga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoi.

 

Ser ut som man bare får det hvis man tegner (har?) sånn "club".

Feil!

Gjelder alle, men ikke alle har fått oppgradert hastigheten enda. Det skulle skje i løpet av februar så du må nok kanskje være tålmodighet i noen dager til.

 

La oss ringe til nextgentel 1 mars om hastigheten fortsatt ikke har økt.

Lenke til kommentar
Men øker de noen gang opplastingshastigheten! Nei!

ikke syt høy dw. er bedre en uppload for meg ihverfall, en annen ting er at ngt har stort sett bedre uppload enn de fleste andre.

Har en liten anelse om at hvis de øker uppload (mye) mer vil dettte belaste nettet mer en nødvending

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Men da er det ikke rart :D

 

For på opphastigheten må man tegne "club" for å få 128kb/s mer.

 

Men på ned slipper man. Jeg fikk forsåvidt nettopp meil med malding om at vi får 150kb/s bedre ned-hastighet :D .

Opp-hastighet er jo for spesielt interresserte (les: de som vet hva opp-hastigheten har å si for total ytelse), og det er jo fornuftig forretningsdrift å melke disse for litt ekstra. Å øke opp-hastigheten har mindre markedsføringseffekt enn ned-hastigheten, da denne gjerne blir glemt av massene som ikke kan nok om dette.

 

Stikk til en hvilken som helst bekjent med bredbånd, som ikke er veldig datainterressert og hør hva slags linje vedkommende har. Jeg vedder en hundelapp på at ned-hastigheten lir nevnt, men ikke opp-hastigheten ;)

Lenke til kommentar

da var endelig hastigheten satt opp her!

 

fra 1200 (WAN: Data link activated at 1536 / 384 Kbps (rx/tx))

til 1450 (WAN: Data link activated at 1824 / 384 Kbps (rx/tx))

 

har bare testet i 5min men ser ut til at en får ned 190k/s uten problem :thumbup:

 

edit: 200k even. og de fucka heller ikke med ipen (som de pleier gjøre) :D

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar
Noen mer enn meg som har fått satt NED hastigheten sin?

Gått ned til 6048 / 832, ifra 7 mbit!

Hvis du har gått ned er det fordi kobberlinjen din er på maks av kapasiteten sin, ikke fordi NGT har endret profilen din på sentralen. Hvis du kobler fra og til igjen vil du antakelig få en ny hastighet i området 6-7 mbit, men det vil variere hver gang ut i fra støy m.m.

Lenke til kommentar
Noen mer enn meg som har fått satt NED hastigheten sin?

Gått ned til 6048 / 832, ifra 7 mbit!

Hvis du har gått ned er det fordi kobberlinjen din er på maks av kapasiteten sin, ikke fordi NGT har endret profilen din på sentralen. Hvis du kobler fra og til igjen vil du antakelig få en ny hastighet i området 6-7 mbit, men det vil variere hver gang ut i fra støy m.m.

Hmmm, misstenker at det var noen ifra Bravida igår som gjorde det hele.

Jeg gikk på jobb, så var det en person ifra Bravida som lekte i telefonskapet.

Når jeg kom hjem, hadde routern restartet seg selv (NAT'inga var borte osv).

Når jeg nå sjekket, så var hastigheten satt ned.

 

Får vel prøve å restarte den, sikkert han ifra bravida som klippet bort en ledning ifra meg eller noe :mad:

Lenke til kommentar
Dette var bra. Fikk økningen i går. Når jeg hadde Delta 2400 (routeren stilt til 2912) hadde jeg i praksis max 295-300kB/s, mens jeg nå med Delta 2600 (og routeren stilt på 3264) har 335-340 kB/s. Dvs linjen tilsvarer Delta 2700:-) :thumbup:

Akkurat det samme her...tror faktisk jeg merker forskjell, hehe. Uansett, hyggelig av nextgentel :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...