Gå til innhold

Godt tastaur til programmering

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte jeg skulle stille et par spørsmål som er litt på siden av programmering, men som jeg likevel mener passer i dette forumet.

1. Hva er det beste tastaturet for programmering ?

2. Hvor får man kjøpt gode tastatur ?

3. Får man kjøpt tastatur der de ikke har "ødelagt" f-tastene ?

Jeg husker ennå med glede de gode gamle IBM-tastaturene som var solide og tunge. Tastene der var *mye* bedre enn den logitech-fjøla som jeg hamrer på nå. Jeg forsøkte akkurat det siste Microsoft-billig-tastaturet - Skikkelig kjipe taster, og veldig mange ekstra tulletaster.

Hva bruker folk der ute ? Er det noen som har skikkelig gode tastaturer ?

- Jan Ivar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Jeg sitter naa paa et engelsk tastatur, og det er MYE bedre til aa kode paa enn det valige norske tastaturet.

Saa kjop det et engelsk tastatur for koding, og et norsk for skriving :p

Lenke til kommentar

zirener: en ting. Programmerings-språkene er som oftest designet av folk på engelske tastaturer. Så mange av de kronglete tegnene man bruker i programmering er lettere tilgjengelig på et engelsk tastatur enn et norsk.

Kjenner et par stk som har gått over til engelsk tastatur på pc'en bare på grunn av det.

Lenke til kommentar
Jeg sitter naa paa et engelsk tastatur, og det er MYE bedre til aa kode paa enn det valige norske tastaturet.

Saa kjop det et engelsk tastatur for koding, og et norsk for skriving :p

Nå støtter vel de alle fleste operativsystemer å endre tegnsett sånn at du kan fortsette å skrive med norske særtegn. Litt enklere å lese mener jeg. Videre er det vel unødvendig å kjøpe et eget tastatur med engelsk layout.

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...