Oleway Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hjelpe meg...begynn å lese! jeg har ikke målt noe feeling på noen, jeg har bare sakt at det er mange som er bedre teknisk gode enn Hendix som også har feeling. Jeg forstod det på samme måte som Amlex, så hvis du mente noe annet, tror jeg du må begynne å formulere setningene bedre... En person kan måle hvor god en gitarist er, men en kan ikke gjøre det på vegne av andre. Det er opp til hver enkelt å finne ut hva som appellerer best til seg selv. Jeg så noe sånn topp 100-liste over verdens beste gitarister, der Jimi Hendrix var høyest. Jeg var uenig i det meste, unntatt at Jimi Hendrix kanskje kan være best i mine øyne. Lenke til kommentar
nord Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kurt Cobain Om vi snakker om gitar, betydningen for musikken var vel Kurt heller dårlig. Men stemmen var noe annet! i`m sorry, i can`t play that solo.what?..even Kurt Cobain could play that solo.. nuff said. Lenke til kommentar
EcHo^^ Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 jeg mener Tom Morello fra Audioslave er en av de beste gitaristene.. Steve vai er jo å helt sinnsyk! men som en anne sa her så kan ingen si "han er best" men " han syns jeg er best" Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Både Petrucci og Vai er gitarrunkere. Punktum. Petrucci er i mine øyne bare en kommers gitarist med masse skills, men en kunstner er han ikke i det hele tatt! Ikke Vai heller for den saks skyld. Noen som syntes George Harrison var god da? Han hadde egentlig alt inkludert feeling og mening osv. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Både Petrucci og Vai er gitarrunkere. Punktum.Petrucci er i mine øyne bare en kommers gitarist med masse skills, men en kunstner er han ikke i det hele tatt! Ikke Vai heller for den saks skyld. Noen som syntes George Harrison var god da? Han hadde egentlig alt inkludert feeling og mening osv. Hva? Ikke noe punktum her i gården nei, Petrucci er vel igrunn alt annet enn kommers. Når han spiller FØLER man hvor mye han trives med å spille. Han spiller det han liker, ikke det han tror andre liker. I MINE øyne. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 vel, det er flere nå tildags som har like mye feeling og er bedre på gitaren. Man kan ikke måle "feelingen". Hendrix var en dyktig musiker. Punktum. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Både Petrucci og Vai er gitarrunkere. Punktum.Petrucci er i mine øyne bare en kommers gitarist med masse skills, men en kunstner er han ikke i det hele tatt! Ikke Vai heller for den saks skyld. Noen som syntes George Harrison var god da? Han hadde egentlig alt inkludert feeling og mening osv. Hva? Ikke noe punktum her i gården nei, Petrucci er vel igrunn alt annet enn kommers. Når han spiller FØLER man hvor mye han trives med å spille. Han spiller det han liker, ikke det han tror andre liker. I MINE øyne. Det er jo ikke det det betyr å ha "feeling". Altså det betyr at en person har et buskap med det han holder på med og viser det via instrumentet sitt i låta. Petrucci har ikke særlig budskap utenom å vise hvor rask og flink han er. Greit nok at både han og resten av DT er meget flinke musikere og lager fine harmonier, men det blir liksom litt falsk. Edit: Liker ihvertfall ikke vokalisten! Makan til sutring! Men jeg digger "Change of seasons" da. Det har jeg alltid gjort og vil nok alltid gjøre det også. + En haug aldre låter Endret 15. februar 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Petrucci er i mine øyne bare en kommers gitarist med masse skills, men en kunstner er han ikke i det hele tatt! Phøy! Petrucci riffer som en jævel. EDIT: Ikke så samme måte som Hendrix osv, men bra til den type musikk han spiller. Endret 15. februar 2005 av kaiern Lenke til kommentar
hylo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg syntes Mark Knofler er den beste. Han er noen av de mest begavede musikerene jeg vet om. Skal jeg begrunne? Javel. Jeg syntes han spiller med mye sjel og klimprer så fint i sangene sine. Kan høres litt dumt, det med siste setning. Men han er meget god teknisk også. Det er bare ett pluss. Eksempel: Dire Straits - Lady Writer. Endret 15. februar 2005 av Hylo Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Petrucci er vel igrunn alt annet enn kommers. Pff... Hvis ikke herr Petrucci og lekekamerater er godt og vel kommersielt tilpasset, så er jeg en sopp. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Edit: Liker ihvertfall ikke vokalisten! Makan til sutring! Han har ødelagt stemmebåndene, men jeg synes han er flink fordi. Pff... Hvis ikke herr Petrucci og lekekamerater er godt og vel kommersielt tilpasset, så er jeg en sopp. Sopp. Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Noen som syntes George Harrison var god da? Han hadde egentlig alt inkludert feeling og mening osv. George Harrison er helt i toppen på min liste over beste gitarister. Han var for det første utrolig kreativ, og en genial komponist, i det geniale bandet The Beatles. Ta f.eks. soloen på Hard Day's Night. Den er jo bare så unik! Han spilte så personlig. Petrucci er vel igrunn alt annet enn kommers. Jeg er også en sopp. Endret 16. februar 2005 av Oleway Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 I mine øyne er ikke DT kommerse. Om du mener noe annet, greit. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Dette blir den samme diskusjonen hver gang, fordi dette er subjektivt. Sånn er det bare. Ingen er "best". Noen er raskest, noen har best teknikk osv, men ingen kan kåres til den beste, nettopp pga folks personlige meninger, og at gitarister er så forskjellige. Å sammenligne Petrucci og Hendrix er bare ikke mulig, fordi de er totalt forskjellige. Eller hva med Dimebag og Øystein Sunde? Zakk Wylde og Eric Clapton? Selv syns jeg Petrucci er en av de beste. Punktum. Men det er som sagt min mening. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Dimebag og Øystein Sunde sammen hadde blitt en genial konsert Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hehe, det kunne vært stilig. Sunde er jo temmelig allsidig av seg. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 /snike seg inn...... John McLaughlin! /snike seg ut igjen Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvem er best på gitar, bass, trommer etc etc. Hvilket band er best og slikt. Veldig subjektivt som SirMaximus sier. Dette er ikke som å kåre verdensmester i 100meter sprint, førstemann i mål vinner. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Noen som syntes George Harrison var god da? Han hadde egentlig alt inkludert feeling og mening osv. George Harrison er helt i toppen på min liste over beste gitarister. Han var for det første utrolig kreativ, og en genial komponist, i det geniale bandet The Beatles. Ta f.eks. soloen på Hard Day's Night. Den er jo bare så unik! Han spilte så personlig. Enig! Utrolig flink komponist! Elsker The Beatles! Men soloen i Hard Day's night er jo ikke hans beste vel? Tenkte mer åpå Harrison i de senere årene i Beatles. Etter "the dentist experience". Da ble det futt i sakene! Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Enig! Utrolig flink komponist! Elsker The Beatles! Men soloen i Hard Day's night er jo ikke hans beste vel? Tenkte mer åpå Harrison i de senere årene i Beatles. Etter "the dentist experience". Da ble det futt i sakene! Joda, jeg mener ikke at det er den beste, det var et eksempel. Men jeg mener at mange ikke legger merke til hvor mye bra The Beatles faktisk gjorde i "the early days". With The Beatles og Hard Day's Night er skikkelig go'plater. Selv om Something og While My Guitar Gently Weeps kanskje er en av hans beste kreasjoner, har han laget utrolig mye annet bra. Taxman er soppbra. Blir kanskje litt offtopic dette her. Endret 19. februar 2005 av Oleway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå