andesam Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det går IKKE an å si "han er den flinkeste i verden". det jeg kan si, er JEG liker denne gitaristen best. f.eks: jeg liker Steve vai best, for han har en sinnsyk teknikk og lager fantastisk, variert musikk som appelerer veldig til meg. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg synes Slash er best i verden, for han er idolet og jeg digger Guns n' Roses Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg synes Slash er best i verden, for han er idolet og jeg digger Guns n' Roses yes han er sinnsykt god! men mine favoritter er Galder i Dimmu Borgir og Dave Murry fra Iron Maiden. veit ikke med galder, men Dave er nok hakke kvassere enn Slash er! men de er utrulig gode begge to! Endret 10. februar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
sparks Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 KAT HOTLINE: 1-800-KAT-9199 tæhæ ;D Liker Kirk jeg <3.. Hendrix og.. Men er liksom ingen som utmerker seg så fært.. Satriani spiller fett og.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Får vel liste opp dei som står høgast i kurs her. (tilfeldig rekkefølge) Steve Vai Joe Satriani Jimi Hendrix John Petrucci Michael Romeo Stevie Ray Vaughan Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Øystein Sunde er den første jeg tenker på når jeg tenker på bra gitarister. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Enig med dei fleste med tanke på at ein ikkje kan kåre ein som verdens beste. Noko som eg meiner er viktigt er : Ein spelar med sjel, ikkje mekanisk. Det må være rytme over det, ikkje slik "sjå kor mange grep/akkordar/riff eg spelar på kort tid." Nokon gitaristar eg meinar er gode: Angus Young Kurt Cobain Marc Knopfler Øystein Sunde Endret 8. februar 2005 av imastard Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er nok Hendrix som var den beste gitaristen uansett. Ikke bare på grunn av det tekniske, men også feelingen til fyren. Det er utrolig avgjørende om gitaristen har feeling! Det gjelder foråvrig ikke bare gitarister, men alle musikere og kunstnere. Når jeg spiller trommer, prøver jeg å spilte mest mulig dynamisk og på en måte føle det jeg spiller. En rask trommesolo er kun for å vise seg (har gjort det også en del ganger), men aller helst er det feelingen som spiller den største rollen. Musikeren skal spille på en måte som reflekteren det som skjer i låta. Er det en trist låt skal gitaristen spille som om gitaren gråter. (While my guitar gently weeps ) Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det er nok Hendrix som var den beste gitaristen uansett.Ikke bare på grunn av det tekniske, men også feelingen til fyren. Litt enig her ja. Skal mye til for å overgå Hendrix Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Dem første jeg tenkte på var Dimebag Darrel. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 En gitarist har i mine øyne både feeling (Mening) og tekniske egenskaper. Hver enkelt må selv vurdere hva man liker best av en kjapp og teknisk gitarist, eller om man liker de gitaristene som har feeling og mening med det de spiller. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kurt Cobain Om vi snakker om gitar, betydningen for musikken var vel Kurt heller dårlig. Men stemmen var noe annet! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er nok Hendrix som var den beste gitaristen uansett.Ikke bare på grunn av det tekniske, men også feelingen til fyren. vel, det er flere nå tildags som har like mye feeling og er bedre på gitaren. Ja Jimmy Hendrix er en legende og det "blinder" folk litt til å tru at han er og alltid vil være best. ja han var sinnsykt god, men det er mange som er bedre teknisk, og også har "feelingen" Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tja, de kan være kjappere, mer teknisk, osv.. Men akkurat feelingen var Hendrix særdeles god på! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Men akkurat feelingen var Hendrix særdeles god på! ja, enig der, men syntes det er flere som har no ala samma feeling som han hadde da. det er flere om utrykker "glede" ved å spille gitar sammtidig som de er teknisk gode. hva mer kan man forlage? Lenke til kommentar
FiSkEN FliPP Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Spørs jo best i hva da?? rask, teknikk osv! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Edit: Er det vanskelig å si "De er utolig flinke teknisk, men musikken de lager appelerer ikke til meg."? Nei jeg sier det gjerne - og jeg har vært på 2 konserter med DT - fordi eks-dama mi er stor fan av dem Men poenget er vel at det ikke nødvendigvis blir bra musikk av å være raskest mulig. Greit at det er teknisk imponerende, men på linje med f.eks. å kunne drikke en halvliter på 7 sekunder eller spise en pølse på 5 sekunder så har det fint lite for seg bortsett fra hastigheten. Endret 10. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 vel, det er flere nå tildags som har like mye feeling og er bedre på gitaren.Ja Jimmy Hendrix er en legende og det "blinder" folk litt til å tru at han er og alltid vil være best. ja han var sinnsykt god, men det er mange som er bedre teknisk, og også har "feelingen" Hjelpe meg... må du ha det inn med teskje? Det er jo snakk om hva som appelerer til hver enkelt! Skal du begynne måle hvor mye innlevelse en gitarist har i forhold til en annen også, nå? "David Gilmour har mer innlevelse enn Stevei Vai, så derfor er det han alle MÅ høre på fordi han er best." Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hjelpe meg...begynn å lese! jeg har ikke målt noe feeling på noen, jeg har bare sakt at det er mange som er bedre teknisk gode enn Hendix som også har feeling. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 En gitarist har i mine øyne både feeling (Mening) og tekniske egenskaper. Hver enkelt må selv vurdere hva man liker best av en kjapp og teknisk gitarist, eller om man liker de gitaristene som har feeling og mening med det de spiller. Jon petrucci er både kjapp og masse feeling. Så har vi jo Ronnie Le tekrø da, ingen som har nevnt han! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå