Dan Stamnes Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) ## Update ## Bilder av bilen min, samt andres biler og treff bilder kan finnes her: http://gallery.vw-gfx.com ## /Update ## Tenkte jeg skulle lage en "skryte" tråd om bilen min... den er dog ikke veldig fin, heller ikke noe muskel bil! men dette har sine grunner (forsikring) uansett: Info om bilen VW golf 1991 GL Kmstand: Kjøpte den da den hadde gått 141 000km, nå har den gått 151 000 1.8L Monojet Innsprut 15" alufelger på vinter (har ikke sommer felger enda, trenger tips der) Ting som skal gjøres i nærmeste framtid: G60-bredding Senking (60/60? evt bare vanlig 40/40) toning av ruter litt touchup på lakken her og der (noen små hakk i lakken Bilder: 01: 02: 03: 04: 05: 06: 07: 08: 09: 10: Slik ser det da altså ut for tiden, det er for kaldt til å gjøre stort, og økonomoen er lav! Mvh Dan Endret 6. mars 2007 av Dan Stamnes Lenke til kommentar
Yapija Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det var jo en ganske clean golf... veldig mange som er stappa ned i alle mulige retninger med forskjellig typer harry sæsj... Syns egentlig den var ganske fin. Er det LH57U som er fargen på den? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Er det LH57U som er fargen på den? tror det er LA5T... om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
JuB Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Likte den golfen jeg, 1.8gl er ikke så gale daue, hvertfall ikke den jeg hadde Har selv vært inne på tanken på 1.8 2'r golf igjen, med endel senking og bredding + et par breie loffer:) Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 går egentlig ikke værst... trekker ikke like godt som den gamle jeg hadde da! får se om det ikke blir chip til sommeren.. (98 oktan chip) ... synd 98 koster mye cash i forhold til 95 Lenke til kommentar
Yapija Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 tror det er LA5T... om jeg ikke husker helt feil Bare lurte på om Caravellene og Golfene hadde samme farge jeg, bare en tanke som slo meg... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Pent! Du får si ifra om du trenger noen deler ellerno, tipper jeg vraker min snart (nye bakdempere, piggdekk bak, eksos, pent intreriør osv). Siden det ikke er så langt fra Gjøvik, lissom.. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Pent! Du får si ifra om du trenger noen deler ellerno, tipper jeg vraker min snart (nye bakdempere, piggdekk bak, eksos, pent intreriør osv). Siden det ikke er så langt fra Gjøvik, lissom.. hehe, nå har det seg sånn at interiøret er strøken GTI 8v interiør.. og jeg kjører på piggfritt!! =) men eksos er interessant! de gangene jeg "mekker" på bilen min, så mekker jeg på LENA =) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Flott bil Dan Ser veldig gjennomført ut, eneste er at du kanskje skulle vurdert klarglass blinkers i fangern? eventuellt sort eller hvite. Og en motorvask skader ikke, ikke det at jeg har så mye jeg skulle ha sagt...hehe. Du får ca.104hk med chip, forutsatt at resten av motoren er i god stand. Med grenrør og effektanl. litt mer. Er vel katt på din? btw. ta salg en annen plass. Slikt er dessverre ikke tillatt på forumet. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Flott å se en så stilren og tilnærmet strøken golf, Dan! Selv er jeg tilhenger av å holde bilen så original som mulig, eneste unntak er felger/hjul. Senking blir litt rånete i min bok, men så er jeg haug-gammel også. T'Weed Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 kan nevne at bilen er DØNN original sett bort fra felgene, og tåkelysene og forlampene da =) og ja Opus, det er kommer klarglass blinkers, foran og på sidene =) og henger festet skal bort da! liker det ikke! kommer nok ikke til å kjøpe eller selge noe via forumet! hmm... 104hk ja.. nesten like mye som en standard GTI 8v fra 91 det.. den har 107hk =) motoren er i teknisk PERFEKT stand, sett bortfra at jeg trenger en ny toppdekselpakning da! og en motorvask (ser helt j**li ut nå) Mvh Dan Stamnes Ris ros og tips tas imot med stor takk! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Den bilen var utrolig fin. Her i Bergen ruster sånne biler bort... Leste lenger oppe at det var noen som skrev om grenrør og chipping. Det jeg ville ha gjort, er å overhale motoren. Gjør du deg selv blir det ikke så dyrt. Jeg hadde en 81 golf med 1.5l 75hk forgassermotor som jeg overhalte. Den var gått omtrent så langt som din bil. Motoren ble faktisk helt fantastisk etter den operasjonen. Biltema deler + biltema clutch + arb penger ---> 2000kr! Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 var og henta de gamle sommerfelgene mine i går! så nå blir det sveis og puss for alle penga! har vært kantkjørt (felgene er rette ) så nå gjelder det og sveise i der det mangler aluminium og pusse det fint igjen! skal se om jeg ikke legger ut noen bilder under veis =) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Den var jammen strøken Stamnes! Også jeg er av den typen som foretrekker ulv i fåreklær, heller enn omvendt, så jeg blir litt bekymret når jeg hører om bredding osv... Neida, du får det sikkert fint uansett, og det er smak og behag også. Litt moderate greier gjør seg jo ofte, litt hjul og senknig osv har den sikkert ikke vondt av. Værre blir det om du kommer trekkende med Coswhort vinge og denslags, er liksom endel som aldri får nok, og kjører på med styling til totalvektgrensen er nådd Har litt problemer med å se at det er fint... Uansett hva du har tenkt å gjøre med den, ser det i alle fall ut som du har fått tak i et særdeles velholdt eksemplar, har neppe vært rægga så mye med den før! Lykke til videre OpusOg en motorvask skader ikke, ikke det at jeg har så mye jeg skulle ha sagt...hehe. Så sant, så sant, og siden du nevner det, så bør vi vel få noen "skrytebilder" av din bil inn her. Vi har jo sett stempeltoppene, så hvis resten av bilen er like strøken, er det vel verdt en titt? Edit; Så først nå at det var en tråd som var fra deg her. Endret 3. februar 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 hehe, eneste som blir merkbart blir G60 breddinga, liker den jeg... hører lixom "til" golfen å ha den breddinga! og senk da! og hengerfestet skal bort! men vente til etter mai, skal flytte i mai, og da kan det være godt med hengerfeste Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 2 spørsmål: 1: Hvor kan man kjøpe grøftelys som passer i 90fangere? 2: Hvordan fikk du bakviskeren så langt ned mot listen? Klarer bare nesten helt ned. Ellers må jeg si at du har en flott bil. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Flott bil. Skulle jeg hatt en Golf, ville det blitt en slik. Lenke til kommentar
christaaah Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Er det LH57U som er fargen på den? tror det er LA5T... om jeg ikke husker helt feil har eg sittet for mye inne om eg leser LA5T som last? :s Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 2 spørsmål: 1: Hvor kan man kjøpe grøftelys som passer i 90fangere? 2: Hvordan fikk du bakviskeren så langt ned mot listen? Klarer bare nesten helt ned. Ellers må jeg si at du har en flott bil. grøftelys kjøper du hos de fleste bilrekvisita sjapper som selger lysutstyr la ned viskeren helt enkelt ved å snu staget 180grader på selve motoren, og deretter justere armen helt ned Mvh Dan Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Takker så meget, Dan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå