Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dan Sin 1990 VW GOLF II - NY BIL DENNE GANGEN :P

Anbefalte innlegg

## Update ##

Bilder av bilen min, samt andres biler og treff bilder kan finnes her:

http://gallery.vw-gfx.com

## /Update ##

Tenkte jeg skulle lage en "skryte" tråd om bilen min... den er dog ikke veldig fin, heller ikke noe muskel bil! men dette har sine grunner (forsikring)

uansett:

Info om bilen

VW golf 1991 GL

Kmstand: Kjøpte den da den hadde gått 141 000km, nå har den gått 151 000 :D

1.8L Monojet Innsprut

15" alufelger på vinter (har ikke sommer felger enda, trenger tips der)

Ting som skal gjøres i nærmeste framtid:

G60-bredding

Senking (60/60? evt bare vanlig 40/40)

toning av ruter

litt touchup på lakken her og der (noen små hakk i lakken :(

Bilder:

01:

vw91-06.jpg

02:

vw91-07.jpg

03:

vw91-09.jpg

04:

vw91-10.jpg

05:

vw91-11.jpg

06:

vw91-12.jpg

07:

vw91-13.jpg

08:

vw91-14.jpg

09:

vw91-15.jpg

10:

vw91-19.jpg

Slik ser det da altså ut for tiden, det er for kaldt til å gjøre stort, og økonomoen er lav!

Mvh

Dan

Endret av Dan Stamnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pent!

Du får si ifra om du trenger noen deler ellerno, tipper jeg vraker min snart (nye bakdempere, piggdekk bak, eksos, pent intreriør osv). Siden det ikke er så langt fra Gjøvik, lissom.. ;)

hehe, nå har det seg sånn at interiøret er strøken GTI 8v interiør.. og jeg kjører på piggfritt!! =) men eksos er interessant!

de gangene jeg "mekker" på bilen min, så mekker jeg på LENA =)

Lenke til kommentar

Flott bil Dan :thumbup:

Ser veldig gjennomført ut, eneste er at du kanskje skulle vurdert klarglass blinkers i fangern? eventuellt sort eller hvite.

Og en motorvask skader ikke, :p ikke det at jeg har så mye jeg skulle ha sagt...hehe.

Du får ca.104hk med chip, forutsatt at resten av motoren er i god stand.

Med grenrør og effektanl. litt mer.

Er vel katt på din?

btw. ta salg en annen plass. Slikt er dessverre ikke tillatt på forumet.

Lenke til kommentar

kan nevne at bilen er DØNN original sett bort fra felgene, og tåkelysene og forlampene da =)

og ja Opus, det er kommer klarglass blinkers, foran og på sidene =)

og henger festet skal bort da! liker det ikke!

kommer nok ikke til å kjøpe eller selge noe via forumet!

hmm... 104hk ja.. nesten like mye som en standard GTI 8v fra 91 det.. den har 107hk =)

motoren er i teknisk PERFEKT stand, sett bortfra at jeg trenger en ny toppdekselpakning da! :D og en motorvask (ser helt j**li ut nå)

Mvh

Dan Stamnes

Ris ros og tips tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar

Den bilen var utrolig fin. Her i Bergen ruster sånne biler bort... :(

Leste lenger oppe at det var noen som skrev om grenrør og chipping. Det jeg ville ha gjort, er å overhale motoren. Gjør du deg selv blir det ikke så dyrt. Jeg hadde en 81 golf med 1.5l 75hk forgassermotor som jeg overhalte. Den var gått omtrent så langt som din bil. Motoren ble faktisk helt fantastisk etter den operasjonen.

Biltema deler + biltema clutch + arb penger ---> 2000kr!

Lenke til kommentar

var og henta de gamle sommerfelgene mine i går! så nå blir det sveis og puss for alle penga! har vært kantkjørt (felgene er rette :D) så nå gjelder det og sveise i der det mangler aluminium og pusse det fint igjen! skal se om jeg ikke legger ut noen bilder under veis =)

Lenke til kommentar

:thumbup: Den var jammen strøken Stamnes!

Også jeg er av den typen som foretrekker ulv i fåreklær, heller enn omvendt, så jeg blir litt bekymret når jeg hører om bredding osv... :p

Neida, du får det sikkert fint uansett, og det er smak og behag også. Litt moderate greier gjør seg jo ofte, litt hjul og senknig osv har den sikkert ikke vondt av.

Værre blir det om du kommer trekkende med Coswhort vinge og denslags, er liksom endel som aldri får nok, og kjører på med styling til totalvektgrensen er nådd :p Har litt problemer med å se at det er fint...

Uansett hva du har tenkt å gjøre med den, ser det i alle fall ut som du har fått tak i et særdeles velholdt eksemplar, har neppe vært rægga så mye med den før!

Lykke til videre ;)

Opus

Og en motorvask skader ikke,  ikke det at jeg har så mye jeg skulle ha sagt...hehe.

Så sant, så sant, og siden du nevner det, så bør vi vel få noen "skrytebilder" av din bil inn her. Vi har jo sett stempeltoppene, så hvis resten av bilen er like strøken, er det vel verdt en titt? :)

Edit; Så først nå at det var en tråd som var fra deg her.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
2 spørsmål:

1: Hvor kan man kjøpe grøftelys som passer i 90fangere?

2: Hvordan fikk du bakviskeren så langt ned mot listen? Klarer bare nesten helt ned.

Ellers må jeg si at du har en flott bil. :thumbup:

grøftelys kjøper du hos de fleste bilrekvisita sjapper som selger lysutstyr

la ned viskeren helt enkelt ved å snu staget 180grader på selve motoren, og deretter justere armen helt ned

Mvh

Dan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...