bosannes Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Sitter her og prøver å lage en enkel vote, men har litt problemer: vote.php 0: <?php $filename = '0.txt'; $handle = fopen($filename, "r"); $les = fread($handle, filesize($filename)); echo ("$les"); fclose($handle) ?> <br> 1: <?php $filename = '1.txt'; $handle = fopen($filename, "r"); $les = fread($handle, filesize($filename)); echo ("$les"); fclose($handle) ?> <br> <a href="0.php">0</a> <a href="1.php">1</a> 1.php <?php $filename = "1.txt"; $handle = fopen($filename, "r+"); $before = fread($handle, filesize($filename)); $new = '$before' + '1'; fwrite($handle, $new); fclose($handle); ?> <script language="JavaScript"> window.location="vote.php"; window.location.replace( sURL ); </script> 1.txt: 0 Problemet er at når jeg legger til 1, så blir resultatet slik 01 En til, så blir resultatet 011, osv Hva er det jeg gjør feil? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Du operer med strings, ikke tall (siden du har ' rundt). Bruk $new = $before + 1; Tror også du må bruke w istedet for r+. http://no.php.net/fopen Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Ble ikke noe bedre da jeg fjerna ' Holder ikke med w, siden den først må lese. Prøvde med w+, men da fikk jeg denne feilmeldinga: Warning: fread(): Length parameter must be greater than 0. in /mnt/home3/t/th/theflash/public_html/php/vote1/1.php on line 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 les filen ®, lagre tall som er i filen, lukk filen. les filen (w), legg til 1 til det tallet du lagret og skriv til fil. Mener at det er noe ala dette du må gjøre. -mvh ColaKanne Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ... hvorfor bruker du en fread for å lese? Bruk heller file(). Og grunnen til at du får en feil når du bruker w i en fread er at filen allerede er 'truncuated' altså slettet når fread kalles. Så isåfall må du lese med en r, og så skrive til etterpå med en w =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Var det jeg mente, skulle egentlig være les filen med 'r' for så å skrive med 'w' etter du har lest innholdet i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå