Skjold Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Jeg er på jakt etter en 7-polet bryter (du leste riktig), men jeg undrer...finnes dette i det hele tatt? Finnes det en annen løsning? Seriekople brytere eller noe lignende? Endret 1. februar 2005 av Skjold Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Du vil kunne bryte\koble 7 koplingar med eitt trykk? Må vel ha ein kontaktor av noko slag reknar eg med. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Kontaktor? det er en relè-bryter Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det du kaaan gjøre... er å paralellkoble 7 reléer, og slå disse av og på med en vanlig enpolt bryter... ellers vil jeg tro det blir litt vanskelig! Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Ikke noen som kunne forklart dette litt mer inngående for meg, da jeg er en av få som ikke har gått elektro her inne..! Evt. en liten skisse...hadde blitt satt stor pris på! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 http://artpad.art.com/?ib9vrj1ensbs Eventuelt ein tredje om du ikkje får tak i relè med 4 NO (Normally open) kontaktar. Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Du kan bygge ut brytere til og bryte/lukke 7 ledere viss du vil, men det ville blitt ein vakkelvoren konstruksjon. Det beste ville være å bruke eit par rele. (noko som zeph fint forklarer). Kva er det du skal bryte? Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Hehehehe! Dritbra forklart, lo godt av den tegninga..! Misforstå meg riktig, det var bra forklart, men en særdeles fiffig måte å illustrere det på..! :!: Takk for hjelpen, tror jeg tok det nå.. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg pleier å bare samle alle røde og svarte kabler fra viftene og koble de rød innom en trinnløs viftestyring jeg har, funker vel med en bryter og? bir jo 10000 ganger så enkelt Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) jeg pleier å bare samle alle røde og svarte kabler fra viftene og koble de rød innom en trinnløs viftestyring jeg har, funker vel med en bryter og? bir jo 10000 ganger så enkelt Dermed har du paralellkobla alle Men siden han skal ha en 7-pola sak, regner jeg med at han f.eks skal ha forskjellige spenninger eller noe annet som gjør det nødvendig med 7 forskjellige brytere Edit: Hadde forresten bare blitt 7 ganger så lett Endret 4. februar 2005 av ok2k Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) joa, men da går det mer strøm igjennom viftestyringen, dessuten, så er det ikke sikekrt at det er det samme som skal gå igjennom alle 7 ledningene, og da må de være adskilt... *edit* ok2k var raskere... Endret 2. februar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Gankse riktig at det er 7 forskjellige spenninger jeg har bruk for en bryter til, og alle må skrus på samtidig, ellers hadde det ikke vært noen sak..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå