Gå til innhold

sdi/ visible true/false el tabpane

Anbefalte innlegg

Driver og skal lage et program der jeg ønsker å ha en 'frameset' i applikasjonen. Slik at en kan klikke på de forskjellige ikonene øverst i applikasjonen for så å vise denne formen/usercontrolen i et evt panel under. Noen som har forslag til hvordan jeg best mulig kan løse dette?

Har jo alternativet å legge mange usercontrols over hverandre og sette visible = true/false, men dette blir litt tungvindt. Noen foreslo å bruke en tabpane, og 'strippe' den for alle effekter. Har ikke klart å fjerne alt på denne da jeg ikke klarer å bli kvitt 'separatorlinjene' mellom hver tabpage samt bgcolor til tabpanen.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med å gjøre det på den gode gamle måten? Med å faktisk bruke et vanlig frameset eller "include" filer? Å ha alt i en fil blir ganske rotete, og designerene kommer til å hate deg.

Eller ihvertfall bruke BasePages? http://www.dotnetjunkies.com/Tutorial/95EB...46793A3A77.dcik

En annen fordel er når andre skal inn å se på koden din så er det lett å se på filnavnet hvilken fil de skal redigere, og slipper å åpne "default.aspx" og finne ut hvor i svarte de finner "?PageID=settings"...

"Noen foreslo å bruke en tabpane, og 'strippe' den for alle effekter. Har ikke klart å fjerne alt på denne" <-- Hva tror du designeren som skal inn å rote etterpå som ikke engang forstår html vil si om denne?

Om du har en dynamisk meny kan det være litt problemer med valg av måte, men husk at selv om det finnes .Net komponenter for ting så MÅ man ikke bruke dem hele tiden.

Lenke til kommentar

Du kan legge de til dynamisk slik:

UserControl1 uc1 = new UserControl1();
uc1.Visible = false;
myPanel.Controls.Add(uc1);

UserControl2 uc2 = new UserControl2();
uc2.Visible = false;
myPanel.Controls.Add(uc2);

og senere vise/skjule dem slik:

uc1.Visible = true;
uc2.Visible = false;

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...