f00b Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Hei. Jeg har en opel astra 92 modell, i det siste så har blinklyset og den ene lyset inni bilen (lyset på knappen som resirkulerer luft) sluttet å fungere. Blinklyset bare tikker litt, så lyser det at det står på i dashbordet, men det gjør det ikke. Jeg prøvde å bytte releet, da fungerte blinklyset i 2 dager, før det var helt likt som det var igjen. Så la jeg merke til at plasten som beskytter blinklyset på høyre side utenfor var borte, jeg vet ikke hvor lenge det har vært borte, men kan feilen ligge der? At det har forstyrret elektrisiteten i bilen ved at det kanskje har kommet vann/snø inn der? Eller er det noen som har noen andre ideèr til hva det kan komme av? Evt. hvordan jeg kan fikse problemet? Endret 1. februar 2005 av f00b Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 skulle ikke være problemer med dynamoen? for hvis du har "ujevn" strømtilførsel, så begynner pærer og brenne ut rimelig fort! hvis det er sånn at når bilen står på tomgang, så fungerer lys veldig dårlig og når du tråkker på gassen så blir lysene med ett bedre osv.. da har du ujevn strømtilførsel! Mvh Dan Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Opel = skropel......neida bare tuller med deg det kan skje med alle biler..har foresten en opel selv Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Opel = skropel......neida bare tuller med deg det kan skje med alle biler..har foresten en opel selv slik tull trenger vi ikke! Lenke til kommentar
ketillu Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er mulig problemet er bryteren for nødblinkeren. Dette er en typisk feil på disse bilene, og har to "symptomer": - Nesten umulig å slå av nødblinken når du først har slått den på - Blinklyset slutter å virke (lampa på dashbordet bare lyser) Ny bryter er forholdsvis billig, og du skifter det selv på 2 minutter. Hvis det er dette som er problemet så har det forøvrig ingen ting med lyset for resirkuleringen å gjøre. kln Lenke til kommentar
f00b Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 skulle ikke være problemer med dynamoen? for hvis du har "ujevn" strømtilførsel, så begynner pærer og brenne ut rimelig fort! hvis det er sånn at når bilen står på tomgang, så fungerer lys veldig dårlig og når du tråkker på gassen så blir lysene med ett bedre osv.. da har du ujevn strømtilførsel! Det har ikke noe å si om den står på tomgang eller om jeg gasser, er likt uansett Det er mulig problemet er bryteren for nødblinkeren. Dette er en typisk feil på disse bilene, og har to "symptomer":- Nesten umulig å slå av nødblinken når du først har slått den på - Blinklyset slutter å virke (lampa på dashbordet bare lyser) Ny bryter er forholdsvis billig, og du skifter det selv på 2 minutter. Hvis det er dette som er problemet så har det forøvrig ingen ting med lyset for resirkuleringen å gjøre. kln Det er akkuratt likt sympton som på bilen min! Jeg glemte å nevne det med nødblinkeren i farta, trodde forøvrig ikke det hadde noe å si på blinklyset.Men det er bare å bytte bryteren til nødvarselen altså? Er det noe spesielt navn på bryteren, eller kan jeg bare gå på f.eks. torshov og si at jeg skal ha en ny bryter til nødblinkeren, i en astra 92? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er bare å si det ja, men jeg betviler at de har det på Torshov altså, men for all del bare å spørre. Det er også mulig du kan sjekke at det helt sikkert en bryteren som er feilen, ved og ta den ut og prøve blinklys, det kommer litt an på hvordan den er koblet. Det kan kanskje Ketillu svare på? Forøvrig er det riktig som du sier at snø/vann i pæreholdere kan gi et utall forskjellige merkelige kobinasjoner av lys feil (jordfeil) Den lampen i "resirkuler" knappen holder jeg en knapp på at rett og slett pæren har gått, evnt dårlig kontak i pæreholder, hvis alle de andre lysene fortsatt virker. Lenke til kommentar
ketillu Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er bare å si det ja, men jeg betviler at de har det på Torshov altså, men for all del bare å spørre. Det er også mulig du kan sjekke at det helt sikkert en bryteren som er feilen, ved og ta den ut og prøve blinklys, det kommer litt an på hvordan den er koblet. Det kan kanskje Ketillu svare på? Jeg hadde det samme problemet på min forrige bil ('94 Astra), og prøvde også å bytte rele først, uten resultat. Det var da jeg var innom Kjeller Bil (som det het da) for å returnere releet, at han bak disken tipset meg om nødblink-bryteren. Jeg prøvde forøvrig aldri blinklysene uten nødblinkbryteren på plass. Nå er dette en del år siden, men jeg mener jeg fikk inntrykk av at nødblinkbryteren inneholdt litt mer enn bare en bryter - selve knappen sitter fast på en liten boks, og du skifter hele greia. Mulig nødblink-releet er integrert i bryteren? Men så vidt jeg husker, så var det ikke så mange hundrelapper for denne saken hos Opel. Du kan jo i hvertfall sjekke hva en originalbryter koster. kln Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå