haingodegamle Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Heisann, hentet i glede min nye hardware i dag, men jeg får det ikke til å fungere :/ Når jeg prøver å boote maskinen kommer det bare en lang pipelyd som fortsetter i intervaller... altså ............... bipppppp. Specs: A8N-SLI deluxe AMD64 3500+ Saphire x850xt Platinium Edition 1 gig Corsair Valueselect ram (2x512mb brikker) 350W psu (ikke qtec) Har prøvd å boote med og uten skjermkort, kortet stod konfigurert til dual mode da jeg fikk det, byttet dette om til single mode og det hjalp heller ikke. Har også prøvd med bare en rambrikke i alle slottene, får samme feil nå også. I tillegg har jeg koblet fra alle andre devicer som dvd-rom, hdd etc. Er det noen som har en ide om hva som kan være galt ? Setter pris på forslag til løsninger ettersom jeg er rimelig sugen på å få dette systemet i gang! Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Har forøvrig prøvd å resette CMOS uten suksess! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ufffff, skal prøve PCn min for første gang i dag selv. Får inderlig håpe at det går som det skal. Det er jo andre som har foreslått å flashe BIOS i blinde... tror jeg at jeg kommer til å prøve om jeg har lignende problemer. Lenke til kommentar
zipril Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvordan flashe i blinde? Hva trøkker man? :> Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 tviler på at det hjelper å flashe bios i blinde... ..disse pipelydene betyr nok noe...f.eks. at det er noe galt med minne eller cpu...sjekk manualen om det står forklart hva de betyr... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hehe, tja, det står vel på samme sted som man laster ned nye BIOS-versjoner regner jeg med. Vil da tro at man lager seg en bootdisk med flashprogrammet samt datafilen inkludert. Sikkert noe slik som "a: ; asusflashprog data.dat" eller noe... Noen som har flasha dette kortet som kan hjelpe? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 tviler på at det hjelper å flashe bios i blinde... ..disse pipelydene betyr nok noe...f.eks. at det er noe galt med minne eller cpu...sjekk manualen om det står forklart hva de betyr... Ja sant, men om man har problem 2 etterhvert er vel dette en løsning. Tenkte problem 2 med en gang. Først bør man stappe inn headset/høytalere for å finne ut hva gnålet er (eller eventuelt finne tabeller som forklarer piping). Har du prøvd å sette RAM-brikkene i forskjellige DIMMS? Eventuelt bruke bare en av gangen? Sitter alle ekspansjonskort (spesielt da skjermkortet) skikkelig i? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ja sant, men om man har problem 2 etterhvert er vel dette en løsning. Tenkte problem 2 med en gang. men, problem 2 inkluderer involverer vel ingen piping... Lenke til kommentar
bomelby Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 hvis jeg ikke tar feil så har dette kortet award bios, dermed er det ganske lett å finne ut hva feilen er. Dette er sakset fra en infoside om POST meldinger: Phoenix Award Bios 1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information Any other beep(s) RAM problem. If any other correctable hardware issues the BIOS will display a message Så jeg tror du har et RAM problem. PS! Venter på samme kort selv og laster ned manual nå for å se om jeg kan finne noe der Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har prøvd med bare en ramchip og har prøvd den i alle slots, jeg har ingen ekstra kort koblet i, og alt som heter ide devicer er koblet ut, kun cpu, ram og skjermkort., Og det er forøvrig litt vanskelig å flashe bios når jeg ikke får keyboardet til å fungere engang =) Det står ikke noe i manualen som jeg kan se om disse pipelydene, der står det bare om vocal messages som det heter. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 hmm...du har de rette strømkontaktene på hovedkortet? (4-pins + 24-pins) du har tatt ut og inn igjen skjermkortet? du har tatt av og på igjen cpu? du har sett etter at minnet sitter godt? prøv å koble til høytallere eller headset og hør om du får en vocal message! Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Tusen takk alle sammen, da jeg fikk klint på headsettet viste det seg at hovedkortet var svært så kresent på hvilken rambrikke som stod i hvilken slot, selv om brikkene er helt identiske. Takk for all hjelp =) Lenke til kommentar
zipril Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Tenkte litt generelt da jeg spurte om det med flashing i blinde... Jeg får mitt kort i dag, og forbereder meg på det verste. Så sett da at alt av komponenter sitter rett i, men at det fortsatt er noe bios 1001 ikke støtter slik at jeg må flashe - noen som kan sekvensen på tastetrykka for å flashe? Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Vel fikk du noen problemer med kortet ? =) Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Tusen takk alle sammen, da jeg fikk klint på headsettet viste det seg at hovedkortet var svært så kresent på hvilken rambrikke som stod i hvilken slot, selv om brikkene er helt identiske. Takk for all hjelp =) Hva slags DIMMS endte du opp med å bruke da? Motsatt (altså bare byttet om brikker)? Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Byttet bare om brikkene, de samme DIMMsene altså Lenke til kommentar
zipril Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) haingodegamle: Neida, alt funket som bare det =D Flasha bios, installert windows, alle programmer osv, og klokket minnet opp til ddr480 @ 2.5 - 2 - 2 - 5, CPUen (3500+) til 2.65 GHz, og 6800 GT-et til 430/1140 =) Endret 7. februar 2005 av zipril Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå