moray Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Går og sikler på sykkel (noe jeg har gjort i noen år nå) og det ser ut som kanskje dette er året jeg får råd! Er mest på jakt etter en offroader, f.eks XT600, XL600, SLR650, DR600 eller lignende. Helst en Yamaha XT nyere enn 1987. Ser at XT350 er litt billigere enn XT600. Går disse merkbart dårligere? Hva bør jeg se etter? Er kilometer veldig viktig på disse syklene? Har sett en som har gått langt, men er fordelaktig i pris. Lurer på om det er best å kjøpe nå eller vente til nærmere sommeren. Nå er det vel litt mindre utvalg av sykler, men kanskje prisene er lavere? Setter en øvre grense rundt 30 laken men helst lavere. Mener jeg har sett prisene på disse syklene noe lavere i gjennomsnitt enn det de ligger på nå, egentlig. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Generelt sett er syklene dyrere på vår/sommer enn på høsten. MEN - du kan være heldig å dumpe borti noen som MÅ selge pga nykjøp. Begynn leitinga allerede nå, vær aktiv, sett gjerne inn annonse selv. 30 000,- høres ut som en ok grense, men du burde kunne få deg en god endunkers offroader for rundt 15 - 20k, så kan du bruke resten av penga på godt kjøreutstyr, nye dekk, mini-service etc.... T'Weed Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jepp! KM stand har selvfølgelig noe å si. Sjekk etter oljelekasje i dempere og om motoren lekker girolje eller motorolje. Høy Km hadde ikke hindret meg fra et kjøp, hvis sykkelen ellers hadde vert fin. Uansett, om motoren ryker, så er det lett å få fatt i en brukt motor. Jeg ville satt inn en annonse om ønskes kjøpt. Er veldig mange som har en sånn ståendes som vurderer å selge sykkelen sin. Dette fordi folk kvier seg med å sette disse til salgs pga små feil osv. Litt rust på rammen drar fort prisen ned, selv om det bare tar noen timer å fikse. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Er mest på jakt etter en offroader, f.eks XT600, XL600, SLR650, DR600 eller lignende. Helst en Yamaha XT nyere enn 1987. Ser at XT350 er litt billigere enn XT600. Går disse merkbart dårligere? Tror 350 har 25 gamp og 600en rundt 40, litt avhengig av årmodell. 350 er sikkert helt grei med mindre man har passasjer på eller veier 150kg. Har selv en Honda XL 500S fra '81 (den pene, fra før de fikk kåpe og sortlakkert motor) og kan si at den går mer enn godt nok så lenge man er alene på sykkelen, med to på vil det nok være stor forskjell. Jeg hadde sikkert klart meg godt på en 350 også, men dette med effekt er jo en personlig preferanse. 350en er sikkert mye lettere, kanskje noe som ikke bør oversees. Du bør uansett prøve før du kjøper noe, og da merker du jo om det går fælt nok At den er gått langt betyr lite siden motorsykler er såpass lett å vedlikeholde i forhold til større kjøretøy, men hvis den er gått langt kan det være lurt å sjekke når den sist ble overhalt. Sykkelen min er gått 160 000 og nå begynner det å bli på tide å bytte ventiler og borre ut det siste 'offisielle' trinnet i sylinderen. Du kan finne flotte eksemplar som er gått over 100 000 og søppel som er gått under 30 000, at den er velholdt av eier er mye viktigere. Prisene vil nok gå litt oppover mot sommeren, men jeg tror ikke disse litt gamle sykklene svinger mye i pris som de litt dyrere nye legosykkler gjør. Endret 2. februar 2005 av MailMan13 Lenke til kommentar
remzy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er enig med MailMan13 på dette ass... Se litt på han som selger sykkelen oxo. Er sikkert en del forskjellig som selges rundt omkring. Forskjell på om selgeren er en 50-åring som bruker sykkelen som avkobling etter en hard dag på jobben og en 16-åring som konstant snakker om da han "dro den på bakhjulet forbi Esso", eller da han "børna med 600'n på harry'n"...... Tror heller ikke det er så smart å kjøpe den "kvasseste" modellen brukt. denne er som oftest kjøpt for å "rase fra seg" med... Kjøp heller en moderat cross fra en som har et avslappet/entusiast forhold til slike sykler. Da er sjansen best for å gjøre et godt kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå