Gå til innhold

Bedrageritiltalt av pcutsyr.no


Anbefalte innlegg

Her følger en lang historie.

 

For over et år siden mottok jeg en hentelapp på posten. Siden jeg ikke kjente til pakken, og på langt nær var villig til og betale rundt 6000,- på å finne ut hva dette var, ga jeg pokker i denne lappen. To stk. lapper fulgte der Posten ville fortelle meg at jeg ikke hadde hentet en pakke. Siden det ikke stod noe om hvem som hadde sendt pakken, hadde jeg heller ikke mulighet til og undersøke saken.

Så etter 3 stk. lapper hørte jeg ikke noe mer om dette.

Etter en tid, som vil si 3-4 måneder, mottok jeg fra et inkassobyrå en stk. rekning på litt over 1.000,-

Jeg ble mektig forbannet. Rekning på over 1000,- kroner for noe som jeg ikke har hentet på posten? Ei heller vet jeg hva det var jeg ikke hadde hentet. Men her stod da i hvertfall navnet på det firmaet som jeg hadde fornærmet. Rett inn på http://www.pcutstyr.no for og finne en mail til dem.

 

Etter flere mailer frem og tilbake, ender det opp med at de vil dele summen jeg skal betale 50% - 50% mellom oss. Jeg takker pent nei, og skriver at jeg helst ser at de glemmer hele saken, før jeg blir enda mer forbannet.

Jeg mottar så en mail der de forteller meg at de anser saken som henlagt fra deres side, og at de ønsker meg som fremtidig kunde på deres webshop. (Tror ikke det nei.)

 

Så skjer det fatale som får meg til og skrive dette innlegget. Jeg er på jobb på IKEA, i dag. (Jada vet vi selger mye dritt, men ikke kjøp det da:)

Telefonen ringer. Det var i fra Time lensmannskontor.

Du er siktet for "uavhentet pakke på posten". Kan du møte i et forhør etter jobb? Møh?

 

- Jeg stiller opp på kontoret til en politimann, som forteller meg at jeg er siktet for bedrageri.

Noe som han ikke kan forstå da loven sier at handlingen må være utført for å tjene noe på det.

Det eneste jeg har "tjent" på dette er masse tid og frusterasjon over en håpløs webshop en eller annen plass i dette landet. (Eller kanskje de er svenske)

Det skal også påminnes at de i sin sak oversendt til politiet IKKE har lagt med alle dokumentene i saken. Den siste mailen der de forteller meg at: "saken er fra vår side henlagt" Men da kan jeg også fortelle at jeg er den typen som tar vare på mailer. hihi.

Ikke at jeg tok tiden på avhøret men jeg vil tippe rundt 3 quatter. Han fyller ut diverse pappir og jeg signerer. Vel anvendt politi-tid. Har faktisk en sak liggende på samme hus jeg også. Innbrudd i bilen, knust rute, cd-spiller osv. Har ikke hørt noe enda. Er vel en 4 måneder siden.

 

Så nå gjenstår det å se om jeg må møte i retten.

Kan tiltalte i saken reise seg?

Hva er forresten straffen for "uavhentet pakke på posten" forbrytelsen? Noen som vet?

 

Dette inlegget har jeg også opplyst pcutstyr.no om og håper at de ser seg storsinnet nok til å komme med et innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ække muli...

 

Enten er du årets Troll (siden du bare har 1 post),

og innlegget var hysterisk morsomt (for meg iallefall) -

eller så er det nok et eksempel på bakvendtlandet Norge.

 

Når det er sagt, så tviler jeg sterkt på at det er mulig å

bli siktet for "uavhentet pakke på posten" :wink:

 

Lykke til i rettssalen! Denne saken er bænkers...

Lenke til kommentar

Er ikke slike ting offentlig tinglyst da, når du må møte i retten? Skulle ikke være noe problem med å legge det ut her, ettersom det sannsynligvis alt er offentliggjort

 

PS: Jeg er ingen advokat, og kan heller lite om gjeldende regler - men det er sikkert endel advokatspirer her inne...?

Lenke til kommentar

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på HW.no Uavhentet pakke svindel lol. Hvis saken er sånn du har framlagt den her skjønner jeg ikke at du skal ha noen problemer. Skal det bli rettsak ( noe jeg tviler på ) Så le dem høyt rett i fjeset. Makan til idioter.

 

Forøvrig skal jo posten returnere uavhentet pakker i løpet av 14 dager ?

 

Nei trur du tuller med oss he he.

Lenke til kommentar

Ser helt klart at denne kunden har kommet litt feil ut i denne saken. Varene og gebyrer etc. er etter hva jeg ser kreditert fullt ut. Mailer og IP adresse kan bekrefte hvem som har bestilt og vi sier ikke at dette er gjort av XiTeRm, men vi har spurt Politiet om assistanse til å finne ut hvem som har bestilt varer i XiTeRm sitt navn og adresse, samt mailadresse. Etter at vi har send melding til Politiet har vi ikke hørt mer i saken. Vi beklager at XiTeRm har fått de ulempene som har skjedd i denne saken. Vi vil ikke at XiTeRm skal lide, men vi vil finne ut hvem som har bestilt i vedkommende sitt navn. Og igjen til XiTeRm - vi beklager det som har hendt, og kan vel si at den assistansen som Politiet har gjort i denne saken ikke er etter vårt ønske. Vi ønsket at Politiet skulle undersøke de tekniske mulighetene for sporing før de rettet saken mot XiTeRm. Håper dette var en oppklaring og vi tar gjerne i mot forslag (på mail [email protected]) til løsninger på hvordan vi kan unngå at noen bestiller i andre sitt navn. Det er vel noe de fleste er opptatt av å ikke bli utsatt for.

 

mvh

PCutstyr.no

Lenke til kommentar

Og forresten pcutstyr.no: (med forbehold om at jeg snakker med riktig person)

 

Synes du ikke forulempede fortjener en påskjønnelse fra dere, pga alt det ***** tullet dere har stelt istand for ham?

 

Han trenger sikkert noen av varene dere selger... En splitter ny GeForce4 eller noe i den duren synes jeg er på sin plass, eller hva forumdeltagere? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 01:32, Jimmy Pop skrev:

PCutstyr.no


Kjøss meg i rævva at det er noen fra bedriften som har skrevet det svaret! Hah! Den skal du til HELV... ut på landet med!


Og hvem handler så på PCutstyr.no?


Dette lukter humbug helt fra Moss!



 

Hvorfor skulle ikke noen fra bedriften ha skrevet det? De er vel tjent med at folk ikke sitter med et dårlig inntrykk av de? Synes kanskje stemingen er litt vel mistenksom i dette forumet etter hele den saken med husker-ikke-hva-de-heter-men-de-selger-vifter-og-slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Slike "ting" er fult mulig i norge.Husker jeg bestilte windvd 3.0 fra http://www.andersendata.no,det stod på web-sidene at produktet var lager vare.Jeg ventet i ca 2-3 månder(og hadde egentlig glemt hele bestillingen),da det dukket opp hente lapp på posthuset.Ettersom det i mellom-tiden hadde kommet ny versjon av windvd 3.0,hentet jeg ikke pakka og posten returnerte den.Det dukket opp regning på ca.500kr fra http://www.andersendata.no,og jeg ringte dem for å høre hva dette var regning på for noe.Jo det var regning pga:HAN:*Siden du ikke henta pakka på post-huset, og at varen må registreres som lager-vare igjen*.JEG:*men varen deres var og er jo registrert som lager-vare da jeg bestilte windvd*.HAN:*jo men det koster penger å registrere produktet på nytt(noe sånt ca.)JEG:*500 kroner for å registrere produktet på nytt?* HAN:*ja menblabla*JEG:*sier hadde,legger på tlf*.Dette er helt latterlig,men viser jo hvor lite som skal til for å risikere å bli politi-anmeldt.Hadde jeg kjørt videre med saken hadde garantert http://www.andersendata.no "tapt" og tuslet med halen mellom beina,men ettersom jeg ikke har tid til barnslig tull og profitt-spekulasjon fra nevnte "firma",lagg jeg heller inn en passelig karakter på webshop erfaringer,OG kan bare si skygg unna fra dette "firmaet".Og jeg bestiller aldrig mere fra firmaer som ikke er vel-etablerte,og har godt ry på seg.

 

mine 2$

Lenke til kommentar

PCutstyr.no er en ok butikk med kule folk :smile:

Har selv MEGET gode erfaringer med dem :smile:

De er meget serviceminded...

 

Sjekk selv karakterene deres i webbshopperfaringer:

http://www.hardware.no/webshoper/erfaringe...r/vis.php?id=50

De har jo ett gjenomsnitt på 4,3 av 6 , noe som er ok

og nesten like bra som psdata.no :smile:

 

så tenker nok att ting er blitt litt missforstått.

 

, ja de ba nok politiet sjekke hvem bestillingen kom fra.

IP,, OSV... men så har politiet ikke gjort det eller ikke hatt mulighet til det og bare sikta XiTeRm.

 

Så det er nok politiet som har gjort en glipp og en forhastet slutning.

 

 

 

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-18 03:17 ]

Lenke til kommentar

Når man bestiller en vare, som man i ettertid ikke henter på posten:

 

I alle tilfeller av webshop dere kan finne på internet, kan jeg nesten garantere 100% at det står under kjøpsbetingelser at "dersom varen ikke hentes, vil kunden belastes for porto..."

 

Derimot vil jeg ikke tro det at det er vanlig med en gebyr for å legge varer tilbake på lager.

 

Jeg mener, her er det snakk om datakomponenter, og jeg jobber selv til tider på Bohus (møbler), som har heller større ting. Og når vi legger ting tilbake på lager, blir nok ikke kunden fakturert for dette.

 

:smile:

Lenke til kommentar

pcutstyr.no - (Vist det er dere da, noe som jeg nok tror det er)

 

I og med at jeg fikk mailen fra dere der dere sier at saken fra deres side er henlagt. Hvorfor har dere da i ettertid gått til politianmeldelse av meg ?

 

Og kreve noen 1090,- for en uavhentet pakke, som dere selv skriver at har kostet dere 50 kroner i porto hver vei, hører ikke hjemme noen plass.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 23:02, XiTeRm skrev:


Du er siktet for "uavhentet pakke på posten". Kan du møte i et forhør etter jobb?


- Jeg stiller opp på kontoret til en politimann, som forteller meg at jeg er siktet for bedrageri.



 

Etter hvilken lov er det forbudt å ikke hente en pakke på posten? Og hvordan er dette bedrageri? Du har jo ikke akkurat tjent noe på det.

 

Greit nok at de mener at du skylder dem penger, og kan gå til inkasso og denslags. Men politet kaller da ikke folk som ikke betaler regningene sine til avhør...

 

Dersom noen andre har bestilt varer med ditt navn og din adresse er det en mer interessant sak for politet. Men da er det jo ikke DU som har gjort noe galt...

 

LeD

Lenke til kommentar

Å bestille over nett er alt for enkelt.

I og med at bestiller ikke behøver å skrive under noe sted, kan jo hvem som helst bestille i en annens

navn.

Hvilke bevis har så butikken på at det er rett mann som har bestillt?

Vi kan jo tenke oss at jeg sitter på en annen maskin å bestiller, eller at en annen låner min maskin.

Hva om butikken tar en telefon til bestilleren å sjekker om det stemmer, slik det gjøres ved pizza bestilling.

Når det er bestillt for hele 6000 kr. blir rutinene for dårlige. Butikken MÅ sjekke på en eller annen måte.

Feilen må her ligge på selgerens, og ikke på kjøperens side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...