snoemann Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Jeg har en eldre harman/kardon receiver. Det er kune dolby pro logic i denne, men det er analoge innganger slik at jeg kan kjøre lyden fra en dolby digital "dekoder"/"prosessor" gjennom disse. Det jeg mangler da er en slik en lydprosessor som fikser dolby digital, få dvd spillere som har 5 analoge utganger, og jeg har allerede dvd spillere, slik at hvis noen vet om et sted jeg kan få kjøpt kun en slik prosessor hadde det vært ålreit =) Går jo an å kjøpe meg et usb lydkort og kjøre filmene gjennom min bærbare pc f.eks. men det blir så tungvindt =) EDIT : jeg lurer på hva SPIDF er også, sånn med det samme =) Endret 1. februar 2005 av snoemann Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 S\pdif står vel for Sony\Philips Digital InterFace tror jeg, det er en protokoll for overføring av digitale lydsignaler. anngående dolby digital processorer, er de STYGGDYRE! det billigste jeg har sett er 40.000. da var det en preamp, men likeult, du får nok ikke slike separate tror jeg. http://www.mamut.com/dynabel/subdet321.htm denne kunne jo ha vært en mulighet? den skal ikke annklages for å være dyr akkuratt.. analoge dolby digitale utganger er det på'n og.. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Så ikke ille ut, må vel kanskje legge meg flat og gå for en dvd spiller med dekoder da altså =) Noen som har noen erfaringer med produktet over da? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg vil ha prologic hvordan kan jeg få det(på pc'n)? BTW: har ingen erfaring med spilleren, men den ser jo grei ut da ! Ville godt for den Endret 3. februar 2005 av e321 Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 pro logic får du nok ikke på pc'n med mindre du kjøper et high end tv kort tror jeg, pro logic er bare 5.1 kovertion av et std. stereosignal.. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 i know.. Skulle brukt det til xboxen som jeg kobler på line in serdu menmen, life goes on hehe (det var en "tull") Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Høl i huet å kjøpe maite Stikk inn på hifiklubben eller gå på Clas Ohlson. Kjører en fra Clas selv, og den er helt kurrant. Måtte kjøpe ny spiller for samma grunn som deg, og den funker lekkert. Tar Divx, og har utganger for component/progressiv scan også... tut og kjør... Pris er ca 800. Endret 6. februar 2005 av dobbelmann Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) hvorfor høl i hue? du må komme med en grunn. maiten er sikkert kurrant den og.. edit: den fra clas har jo akkuratt det samme som maiten, men det er på clas og ikke fra en annerkjent DIY leverandør, jeg ville valgt maiten en hver av ukens dager, uten å ha sammenlignet selvsagt. Endret 7. februar 2005 av Demogorgon Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) pro logic får du nok ikke på pc'n med mindre du kjøper et high end tv kort tror jeg, pro logic er bare 5.1 kovertion av et std. stereosignal.. Pro Logic er IKKE 5.1... Det er Stereo foran og mono bak... Og det finnes separate 5.1 (DTS og DD) dekodere som er mye rimeligere enn 40.000, men tror nokk at du kommer rimeligst unna det ved å skifte DVD-spiller eller forsterker!! Fordelen med ny forsterker er Pro-logic II som er 5.1 fra stereo-signal, samt muligheter fot flere kanaler (6-7.1)!! Endret 8. februar 2005 av tomviktor Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 pro logic får du nok ikke på pc'n med mindre du kjøper et high end tv kort tror jeg, pro logic er bare 5.1 kovertion av et std. stereosignal.. Pro Logic er IKKE 5.1... Det er Stereo foran og mono bak... Og det finnes separate 5.1 (DTS og DD) dekodere som er mye rimeligere enn 40.000, men tror nokk at du kommer rimeligst unna det ved å skifte DVD-spiller eller forsterker!! Fordelen med ny forsterker er Pro-logic II som er 5.1 fra stereo-signal, samt muligheter fot flere kanaler (6-7.1)!! jada, bare pirk på detaljene du. uansett suger det. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 eh... okay...? Men det er klart bedre en stereo til filmer osv... (Xbox f.eks ) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 alt av filmer og spill i dag støtter uansett dolby digital, så da kan DS bare løpe å hjemme seg i grunn.. Lenke til kommentar
MenMonic Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 kjøp en ny forsterker... Du får så mye bedre lydfølelse igjenn for penge. Hvis du har tenkt til å gjøre det du skal nå.. så blir det så mange ledd og lyden blir bort og mye mye dårligere. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 kjøp en ny forsterker... Du får så mye bedre lydfølelse igjenn for penge.Hvis du har tenkt til å gjøre det du skal nå.. så blir det så mange ledd og lyden blir bort og mye mye dårligere. det er helt avhengig av så mange faktorer, men om man bruker DVD'n som kilde, og en ren power amp til forsterkning, vil jeg påstå at man har sitt på det tørre i såmåte. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Hvis jeg skulle kjøpt ny forsterker hadde jeg vært avhengig å få litt for den jeg har nå, og jeg tror nesten jeg hadde vært nødt til å velge harman/kardon igjen, har ikke vært borti så mye trøkk for pengene før egentlig, men jeg har ikke prøvd all verden heller da... Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 alt av filmer og spill i dag støtter uansett dolby digital, så da kan DS bare løpe å hjemme seg i grunn.. DS? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Om du er fornøyd med H/K så kjøp deg heller en ny forsterker. Den gamle kan du bruke til å drive høyttalere på bad, veranda, soverom, kjellerstue mm. Vincent er også godsaker og kommer du enda mer opp i pris er Primare det jeg ville anbefalt. Men tror nok du blir mer enn happy f.eks av en AVR 430... Edit: DS er vel Dolby Surround... Endret 4. mars 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå