Gå til innhold

Avstemning på nett

Anbefalte innlegg

Er med i en litten fillekonkurranse på internett, som avsluttes i dag. I dag la jeg merke til en konkurrent som hadde 13% av stemmene, som plutselig føk opp til 26% . Jeg har ligget på 20 - 23% gjennom hele konkurransen, som har vart i en måned, så at denne karen plutselig skal hoppe opp med 13% på en dag er mildt sagt merkelig.

Nå vet jeg at man kan slette cookies for å stemme flere ganger, og jeg prøvde det for å se om jeg kunne klare å gå opp ett hakk. Men etter en time ga jeg opp, uten å øke med en eneste prosent. I mellomtiden hadde konkurrenten økt med 4%.

Jeg driter nå egentlig i hele konkurransen, :thumbdown: men jeg er veldig nyrsgjerrig hvordan denne luringen klarer å jukse på denne måten. Har han/hun engasjert venneflokken på 20 mennesker, hvor de sletter cookies som faen på en mandagskveld eller er det andre måter å gjøre det på?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må være en meget dårlig vote, i alle fall dårlig skrevet.

Problemet med å svare på spørsmålet ditt er at dersom man forteller en mulig løsning, hvordan vet man da at denne løsningen blir benyttet til å jukse?

Hvor er denne vote?

Du burde først og fremst klage til eieren av siden.

Lenke til kommentar

Som regel så sjekker slike scripts etter ip og en cookie. Har man dynamisk ip, så kan man bare koble fra, og koble til igjen. Ihvertfall hvis personen har telenor, eller dial-up. Og bare slette cookien. Blir litt vanskelig å gjøre det helt sikkert. Hadde det være en måte å få tak i mac-adressa på, så hadde nok dette hjulpet veldig mye mer. Med mindre ???????? har noen andre idèer han skulle ønske å dele. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...