theend Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei Har for ikke lenge siden gått til anskaffelse av et slikt kamera. Nå har jeg to spørsmål. 1. Når jeg tar opp film får jeg ikke lasta inn dette via programvare som fulgte med kameraet. Har prøvd med ACDSee og Picasa også, men disse bruker samme TWAIN-program-et-eller-annet til å laste inn, og derfor klarer de heller ikke å laste inn film. Regner jo ikke med at filmkvaliteten på disse kameraene er de helt store, men er jo kjekt å ha. Så, over til sprøsmål to. Tok noen bilder på natta, på en ålreit opplyst parkeringsplass. Ville ikke ha på blitz, da jeg skulle ta bilder av noen lys effekter, og disse ble overskygget av blitzen. Men når jeg tok disse bildene ble lukkertiden, tror jeg, veldig lang for bildet ble veldig uklart, vet ikke hvordan det skal forklares, men jeg vil som om du bevger på et dokument mens det scannes i en scanner eller en kopimaskin eller lignende. Dette var jo et lite problem da jeg ikke er helt stø på hånda, og det skulle ikke mye til før det ble uklart. Har selvfølgelig sjekket om "lang lukkertid innstillingen" er på , men det er den ikke, og problemet er ikke der med blitz. Legger ved to bilder slik at dere kan se hva jeg mener: Uten blitz Med blitz Er det bare slik eller er det noe man kan endre på? Fint med noen tips og innspill Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Er det bare slik eller er det noe man kan endre på? Hvis du ikke har godt dagslys så blir som oftest lukkertiden i lengste laget og du må bruke stativ. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 For å ta bilder i så mørke omgivelser trenger du et stativ, eller ihvertfall støtte kameraet til noe, feks. panseret på bilen din, eller et gjerde. Angående innlasting av filmene så forstår jeg ikke helt problemet, får du noen feilmelding? Når du laster over bildene så skal automatisk filmer som også ligger der lastes over. Lenke til kommentar
theend Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Hei, takk for raskt svar Programmet som brukes til å hente bilder kalles Canon Camera / DV Twain Driver Feilmeldingen som kommer opp er: Although RAW images or movie files exist in this camera, this software obly diplays JPEG images Noen tips til hva som kan brukes til innlasting av filmer? Som sagt, takk igjen for hjelp og raskt svar Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hmm. Har du installert alt som fulgte med på CD'en til kameraet? Mistenker at du bruker feil driver til nedlasting av bildene, bruker du Zoombrowser som følger med kameraet? Hvis ikke anbefaler jeg å installere det og prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå