Stian_ Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har en side under heavy konstruksjon http://stian.bang.dot.no/homepage/ men den boksen til venstre strekker seg ikke langt nok ned, vil ha den ned til den andre. så det ser ut som en stor hvit boks. kode som kan være nyttig: <div id="wrap"> <div id="menu"> <ul id="menuList"> <li class="menuItem"><a href="(...)" title="home">Home</a></li> (...) <li class="menuItem"><a href="(...)" title="Blog">Blog</a></li> </ul> <div id="info"> <p class="infoText">info box</p> <p>bla</p> </div> </div> <div id="content"> <h1 id="contentHeader">Lorem ipsum</h1> <p class="contentText">Bla bla</p> </div> </div> div#wrap { width: 748px; margin-right: auto; margin-left: auto; background: #FFFFFF; /*funker ikke som jeg vil*/ } div#menu { float: left; width: 148px; background: #FFFFFF; padding-top: 40px; } div#content { float: right; width: 600px; background: #FFFFFF; } div#info { width: 148px; background: #FFFFFF; } Lenke til kommentar
neb Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 du må sette inn height på #menu boksen.. height: x px; x er da altså antall pixler, ikke x Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 joa - men når da content sin størrelse varierer så må også høyden på meny boksen variere er det ikke mulig og bruke wrap sin bakgrunn elns? sette de andre som inherit? Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 du kan jo eventuellt strekke hovedområdet aå det blir like langt som headern er, og plassere meny diven inne hovedområdet, med float: left; .. Bare et alternativ! Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Du kan jo sjekke Faux Columns. Det mått jeg for å klare å fikse det problemet. Slik ser det ut på min side: #(den div'en som alle div'ene er i) { width:768px; background:url(./bakgrunnsbilde som du vil repitere) repeat-y; } Håper det laget litt sans. Endret 1. februar 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 takker, fiksa det nå strakk conten div'en bak menyen og brukte den i stede for wrap. så satte jeg bare meny til float right og bakgrunn til hvit. funker fint nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå