Gå til innhold

Oppdatering om Gainward GF4

Colin

Anbefalte innlegg

Ok, har undersøkt en del om Gainward GF4 kort, og funnet ut litt her, selv om noe av dette må tas med en klype salt (faktisk nesten alt :smile: ).

Problemer på Abit KT7A kort. Bekreftes gjennom at flere har problemer med denne kombinasjonen. Symptomer er problemer med å installere Windows XP, problemer med stabilitet i Windows når man først har fått det inn. Mitt problem (som jeg har lagt på flere posts her), er at harddisken slår seg av rett etter login i Windows.

En bruker på forumet viaarena mener at dette er et generelt problem med Gainward GF4 serien, og kaller det "a general power regulation issue"....."send it back, they are bad."

Noen som kan avkrefte/bekrefte?

Komplett sier at det er et generelt problem med GF4 og kt133a brikkesettet. Noen meninger? (De tilbød seg også å bytte skjermkortet med et annet merke, så jeg tror ikke de sa det for å unngå retur.)

Jeg er litt interessert i meninger om denne kort-serien, da jeg er i tvil om jeg skal sende tilbake til Komplett og be om et Asus kort i stedet.

På forhånd takk,

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jo en av dem som har problemer og jeg har testa ut kortet mitt i 3 andre PCer. Den ene har et Intel Pentuim 3 system mens de to andre har AMD. Han med Intel system fikk kortet mitt til å funke perfekt mens på de to andre så var problemet der fortsatt.

Hovedkort på AMD er Abit og MSI. Vet ikke hvilket hovedkort han med Intel har men men. På Intel maskinen ble i hvertfall problemet mitt borte.

Jeg skal ringe komplett i morra og snakke med dem og hvis jeg får det til så skal jeg bytte til Asus. Det skal vist være like bra hvis ikke bedre på overklokking enn Gainward sitt.

Lenke til kommentar

Ok, mulig litt fjern hypotese på mitt problem (minner om harddisk som slår seg av rett etter login).

Begynte å tenke hva som skjer da. Jo....en del programmer starter opp. Kan de ha kompatibilitetsproblemer med gf4-kortet?

Første som slo meg var at jeg på et tidspunkt fikk feilmelding på Zonealarm Pro 3.0. Når jeg prøvde å starte den manuelt, slo harddisken seg av igjen.

Ok, sjekke zonelabs.com, support. Finner denne i FAQ, known issues:

Quote:

6. ZoneAlarm Pro caused a general protection fault?

After some research we have determined that these errors are related to display driver incompatibilities. Some examples are below. To address this problem, please do one of the following:

Kan det være en sammenheng, eller driver jeg og ror noe sinnsykt nå? Har prøvd alt mulig annet som jeg kan komme på........og har da vært borti mange fjerne problemer med PC, selv om denne i så fall tar kaka......

Pål

Lenke til kommentar

jeg har et Gainward GF4 Ti4400 (golden sample), på et asus a7v333 kort.. kjører WinXP og det fungerer som en drøm, aldri hatt noen som helst problemer med det...

Broren min, som har samme GF4 kort, har heller ikke hatt noen problemer med kortet.

Lenke til kommentar

Kanskje det er det som er problemet hos deg Colin. Men har du sjekka om du har samme problem som meg??

Det hadde vært kjempefint om du hadde tatt deg den tia til det.

bugsy har du sjekke ut når du booter fra en Win 2k eller XP cd?? For hos meg så blir skjermen svart etter det blå bildet kommer opp hvor setup loader en god del filer. Før du kommer inn hvor du kan fixe med partisjonene.

For en tanke som har streifet meg er rett og slett på om Gainward GF4 TI4400 kanskje ikke funker så veldig bra med VIA chipset.. Er kanskje helt på jordet å fisker men hvem veit!?!

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-06-17 23:59 ]

Lenke til kommentar

Jeg får ikke testa hypotesen min før jeg kommer hjem fra jobb.

Men......du har problemer med å installere Windows, sant? Det problemet har ikke jeg.

Men det er jo snodig at jeg får problemer *akkurat* rett etter login, ikke sant? Hvis jeg lar maskina stå på login-boksen, skjer det ingenting, men så fort jeg logger meg inn, tryner harddisken. Med andre ord......hva driver maskinen med akkurat da? JO! Den starter programmer, og et av dem har faktisk en kjent feil som får den til å skape problemer i sammenheng med visse skjermdrivere. Jo mer jeg tenker på det, jo mer sannsynlig mener jeg at dette er software, og ikke hardware.

Pål

Lenke til kommentar

Har et asus ti4600 kort.

En del problemer med liveplayer 5.1 fra creative.

Tok ut lydkortet og 3dmark surra nå jævli.

Scora 12500 points og loopa i 24 timer uten heng.

Putta inn creative lyd skrote og der kjørte 3dmark hele 5 min før mr blå kom og hilste på.

Lenke til kommentar

Men hvilken revisjon og bios har du av hovedkortet? Har sett at folk med revisjon 1.3 med de senere bioser ikke har problemer i det hele tatt.

Kan jo selvsagt være at det er noe galt med kortet mitt. Mailet komplett nå angående retur, så får jeg se.

Pål

Lenke til kommentar

Hei, Vilken revisjon er det du har av kortet?

Jeg vet at det finnes to revisjoner. Revisjon2 har klistremerke på vifta og andre kjøleribber på rammen.

Jeg hadde problemer med mitt Gainward 4400 golden sample og sende tilbake to kort før jeg fikk revisjon2 som funka fett.

I mitt tilfelle var problemet at kortet ikke satt rikig i socketen. Fikk masse rare streker og greier på skjermen. Funka fint viss jeg trykka kortet til sida.. men med engang jeg slapp var det samma problemet.

Men når jeg fikk et kort som var revisjon 2 sank det perfekt ned i socket (De forige passa ikke engang med skrue hullet.)

Den eklesete måten å se om du har rev2 trur jeg er å sjekke den DVI overgangen. På rev2 kortet var den rød. men spå de gamle var den hvit.

...Bare en tanke, og et tips til folk som har hatt trøbbel.

Les mere om saken på :

http://www.geforcezone.com/cgi-bin/yabb/Ya...;num=1020566493

Lenke til kommentar

Abit KT7A er v1.3, og nest nyeste BIOS. Selve versjonen av GeForce kortet husker jeg ikke, siden jeg testet kortet en uke før jeg solgte det. Fant ikke noe vits å oppgradere fra GeForce2 Ti 500XP inntil det kommer noe bedre enn GeForce 4 serien.

Synes å huske det var litt "trangt" å presse ned i sloten..

Lenke til kommentar

Da har jeg nok revisjon 1, for det er ikke klistremerke på vifta og DVI sokkelen er hvit.

Har uansett mailet komplett og spurt om muligheten for å få et Asus GF4 kort i stedet, så får vi se.

Pål

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...