Gå til innhold

Iiyama E431S eller NEC 1760 NX?

RaptiCon

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg LCD skjerm, og det skal være en av de to overnevnte. Jeg er en gamer, og er veldig opptatt av ms og ghosting. Men begge disse to kom på en pall plass i 'Den store LCD-testen - DEL 1', da Iiyama kom på 1. og NEC på 3. Det som gjør at jeg er litt i tvil ved å kjøpe Iiyama-en er pga. dette jeg leste i testen:

Fargegjengivelsen var som forventet av en skjerm som har et så raskt panel som denne (16 ms) og var midt på treet. Hvitt var hvitt, men den var dessverre ikke helt sort. Baklysene skinte meget svakt igjennom. Så alt i alt gir vi den godkjent+ på fargegjengivelsen. Innsynsvinkelen var dessuten også godkjent.

I foto og film kan vi si at den havner sånn litt over gjennomsnittet, men ikke bra nok til å utmerke seg. Bildene er klare og skarpe, men vi kunne ønske oss enda bedre fargegjengivelse.

Jeg vet ikke om dette er så ille som jeg oppfatter det?

Også ser jeg på NEC-en, når det gjaldt spilling så ligger den tydligvis litt under i forhold til Iiyama-en, men de sier at det absolutt ikke er noe etterslep i spill osv. Jeg tipper mest over på NEC-en, men den er 300,- dyrere. Men hva mener dere?

Endret av RaptiCon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...