Nitrius Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 http://home.no.net/ymerx/Diverse/Bilder/Data/ Her har dere noen bilder av pcen min, og ja jeg syns det er litt mye ledning rot der, så derfor lurte jeg på om noen hadde noen lure tips de kunne komme med som kansje kunne gjort ledning rotet mitt litt mindre? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Buntebånd\strips! Samle ledningene og prøv å legge bak hovedkort om mulig, få de ut mot kantene. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Buntebånd\strips! Samle ledningene og prøv å legge bak hovedkort om mulig, få de ut mot kantene. Legge bak hovedkortet var en lur idet, jeg har jo et avtakbart hovedkort brett så det kan vel være mulig, men "få de ut mot kantene" hva mente du med det? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Buntebånd\strips! Samle ledningene og prøv å legge bak hovedkort om mulig, få de ut mot kantene. Strømkabler og signalkabler hver for seg, mindre sjangs for forstyrrelser Det lærte jeg på Hi-Fi klubben Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Buntebånd\strips! Samle ledningene og prøv å legge bak hovedkort om mulig, få de ut mot kantene. Legge bak hovedkortet var en lur idet, jeg har jo et avtakbart hovedkort brett så det kan vel være mulig, men "få de ut mot kantene" hva mente du med det? om du klarer å legge kablene inntil kanten, enten vekk fra hovedkort, eller samme side. Det vil si, nederst i bunnen. Endret 31. januar 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Syns værtfall Hdd, DVD rom og floppy kablene er det værste dem er veldig tynne men breie, finnes vel ikke andre typer? S-ATA disker bruker vel andre kabler mener jeg å huske, men disken min støtter ikke det. Edit: Fortsett å kom med tips vis du har Endret 31. januar 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Syns værtfall Hdd, DVD rom og floppy kablene er det værste dem er veldig tynne men breie, finnes vel ikke andre typer?S-ATA disker bruker vel andre kabler mener jeg å huske, men disken min støtter ikke det. Var det en slik du mente? Microplex har flere enn denne også, både andre farger, og lengder. microplex>>kabler>>IDE Har selv en, og synes den er ganske god! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 La ikke merke til de flate IDE-kablene, jeg Jo, du bør få deg runde kabler, som du prøver å få så stramme som mulig, inntil diskene, mye som kan hjelpe deg med det, prøv deg frem og finn det som synes minst mulig. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Synd at både disken og hovedkortet mitt ikke støtter ATA 133(værtfall hovedkortet gjør det ikke) det er noen sånne kabler jeg har vært på jakt etter ja, fins ikke til ATA 100 da? eller? Edit: For vel kansje teste S-ATA mener at hovedkortet støtter det værtfall, vis det ikke finnes sånne ATA 100 kabler da Endret 1. februar 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 du kan bruke ata 133 kabler på ata 100, ikkenoe problem Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 IMHO er det penere med flatkabler enn runde, dersom de er brettet skikkelig inn mot kabinettveggene. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 du kan bruke ata 133 kabler på ata 100, ikkenoe problem Okay, tenkte det, var nemlig å så på noen kabler på datakjeden istad. Er litt dyrt syns jeg alt fra 90kr til 200 kr får en sånn kabel, tror jeg heller skal skaffe meg en S-ATA disk jeg, disken min nå, en WDC 120 gb begynner å bli litt "sliten" syns jeg. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Du har kabelstrømper, det er en meget god start. Start med å gjemme alle ubrukte kabler bak hovedkort-brettet. Gjerne teip de fast så de holder seg der. Så sorterer du ut de forskjellige kablene (molex, ATX og p4). Koble i ATX først, og få den så godt bort som mulig. Samme med p4-kontakten. Så tar du harddiskene. Jeg veit du kan sette de inn med ledningene bort fra vinduet, gjør det! Mye penere og du ser de ikke så godt. Til slutt tar du alt annet (vifter, katoder o.l.) og gjemmer så godt du kan. Bruk strips! Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Kjøp en laptop Endret 1. februar 2005 av SpecialUnit69 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Kjøp en laptop Ja da slipper man å tenke på ledning rot Men syns en stasjonær pcen eigner seg bedre til spilling, plus vis du skal ha en brukbar laptop til spilling så kan det bli dyrt, men skal nok skaffe meg en laptop en gang når jeg begynner på vidregående eller noe. Men uansett takk for alle tips så langt, kom gjerne med fler Lenke til kommentar
young.thug Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Samle ledningene og prøv å legge bak hovedkort om mulig, få de ut mot kantene. Skal snart kjøpe meg ny PC som jeg selv skal bygge. Leste på nettet at kabinettet jeg skal kjøpe ikke har et sånn uttakbart hovedkort brett, vil det fortsatt være mulig å legge kablene bak HK? Blir vel litt trangt Og ganske mye stress hvis jeg senere trenger en av ledningene (skru ut HK hver eneste gang... ) Eller? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Samle ledningene og prøv å legge bak hovedkort om mulig, få de ut mot kantene. Skal snart kjøpe meg ny PC som jeg selv skal bygge. Leste på nettet at kabinettet jeg skal kjøpe ikke har et sånn uttakbart hovedkort brett, vil det fortsatt være mulig å legge kablene bak HK? Blir vel litt trangt Og ganske mye stress hvis jeg senere trenger en av ledningene (skru ut HK hver eneste gang... ) Eller? Det er vanligvis plass til å legge dem bak HK-plata. Det er ikke plass til det i mitt kabinett, men det er et av få. Er liksom et mellomrom mellom HK-plata og høyre kabinettvegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå