SacrefiZer Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei. Jeg har et abit ic7-g hovedkort med to lys, det ene er rødt og lyser hele tiden om strømmen er koblet i og det andre er hvis dataen står på. Disse lyser opp hele kabinettet mit og litt til , er det mulig at jeg knuser dem forsiktig eller lønner det seg å teipe eller "tusje" over dem? Takker for alle svar, men svar bare helt om du er sikker... (vil ikke ha et ødelagt hovedkort ) Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 En vanvittig tanke! "Pæra" du sikter til er en smd lysdiode. Knekker du den, vil du sannsynligvis også "knekke" hovedkortet. Bruk tape eller sort tusj, om lyset er plagsomt! Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Ok, takk for svaret...! Det var det jeg var redd for... Får vel bruke litt elektrikker teip da... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tror jeg ville brukt svart sprittusj, det dimmer lyset kraftig Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei, hvorfor kjøpe du deg ikke et kabinett med uten plexiglass i døra, så slipper du lyset. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Eller du kan lodde den av. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Eller du kan lodde den av. Lodde av den? da vil kretsen brytes.... ville ikke gjort det Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 tviler på at det hadde gjort så mye... men som du sier, det _kan_ ødelegge HK Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg brukte en jordingsstrømpe til 2,5mm2 som jeg tredde over funket fett! Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Men en fjærner jo en last, leder, likeretter... Desuten kan mer være koblet til samme node... Mulig jeg tar helt feil, tenker bare generelt Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 ja, det kan skje noe, men jeg vil regne med at den bare er paralellkoblet med en spenningskilde eller noe, siden en LED bare har en viss levetid på noen (hundre?) tusen timer Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ja er sannt som du sier, en liten led som er en koponent som er kalkulert med begrenset levetid, er koblet slik at den ikke kan ødelegge hele HK, men jeg ville ikke tatt sjangsen... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 vet ikke om jeg hadde tatt den sjangsen heller.... Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Eller du kan lodde den av. Lodde av den? da vil kretsen brytes.... ville ikke gjort det Neida, skal ikke være farlig det. Har hatt pærer som har røket før og for å være 100% sikker på påstanden min loddet jeg nettopp av den grønne pæra på Asus A7V333. Virker helt fint det og brukes nå Tror nok hk produsentene har tenkt på dette. mvh hamsterbom. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Måler 5v med multimeter der hvor pæra stod og skulle man fått problemer er det jo bare å sette en kondis der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå