Gå til innhold

Mp3-filer fungerer ikke etter formatering

Alastor

Anbefalte innlegg

Har et rimelig kjipt problem nå. Har akkurat formatert, med alle filene som jeg ville ta vare på, på en egen 200 gig disk.

Men nå da alt er innstallert og oppe og går igjen, så fungerer plutselig ikke alle filene lengre :(. Winamp bare lar være å starte filene i det hele tatt, klarer ikke å lese de engang ser det ut som. Og WMP sier at filtypen ikke svarer til filnavnet, og nekter så og spille av.

Er det noen som har hatt noe lignende problem? Som kan gi tips om hvordan dette fikses? Vil nødig miste store deler av musikklageret mitt!

PS. La denne i programvare da jeg ikke er sikker på om dette er et problem med programmer, codecs eller windows. Så la den stå? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan legge til at det ser ut til at flere større filer også er korrupte. Så går ut ifra at her har noe gått galt siden disken var så stor som den var under formateringa.

Så da blir vel mer spørsmålet, hva i all verden gjør jeg for å få orden på de korrupte filene?

Lenke til kommentar

Har ikke mange konkrete tips som kan hjelpe deg; men heller spørsmål som kanskje kan bidra til å finne ut hvorfor de ble korrupte.

1) Installerte du XP med innebygget SP1 (eller 2)/støtte for disker større enn ~127GB?

2) Hadde du/Windows kryptert filene? (en kompis hadde dette problemet)

Du kan jo alltids teste GetDataBack, men jeg tviler dessverre på at det kan hjelpe deg med å få filene 100% tilbake til sin opprinnelige tilstand.

Endret av eught
Lenke til kommentar

Jaja...svar 1. er selvfølgelig riktig. Dvs jeg innstallerte uten service packs. Og som jeg har fått vite var ikke det særlig lurt.

Getdataback klarer heller ikke å finne noen lesbare varianter av filene :cry:.

Så da må jeg vel igjennom alle sammen og få tak i alt som er ødelagt på nytt.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...