Gå til innhold

Hvor mye bråkler en Boxed Pentium


regn

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å lage meg en ny maskin og tenkt at jeg denne gangen skulle prøve en Pentium 4. Lurer derfor på om noen kan fortelle meg hvor mye vifta in f.eks

 

Socket 478, In a Box, Pentium 4 1.6GHz, 512Kb, "Northwood"

 

bråker? Eller et sted hvor jeg kan lese mer om dette?

Dvs. en som en "Boxed". Eller er det best å kjøpe vifte og prosessor seperat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bråker altså mer enn 26 db da?

 

Bråker definitivt ikke noe innmari, men du kan sikkert finne en løsning som er enda stillere.

 

En ALPHA PAL8942T for eksempel, med en Papst 8412N2GM. Den er målt til ca. 26dB, noe som er veldig stille.

Lenke til kommentar

ANBEFALING:

 

Ikke kjøp papst vifte, dyr og dårlig. Har hatt tre slike og dem holder ikke va dem lover. I tillegg bråker de mer etter en stund. Byttet ut mine 3 papst vifter med zalman sin (kun 86.-). Disse kan du velge mellom å kjøre i silent mode eller normal. Silent mode er er 20 dB. Har sammenliknet papst sin 12dB vifte med zalman sin i 20dB mode. Og papst vifta bråket MERE :sad:

 

Zalman + Alpha CPU kjøleren er min favoritt..

Microplex har begge!

Lenke til kommentar

26dB er ingenting! Det er lavere enn lyden av regndråper. Takler du ikke det, så er vannkjøling sannsynligvis eneste utvei.

 

Ellers så må du huske, Andree, at luftgjennomstrømming også er viktig her, og at vifta ikke skal brukes som kabinettvifte. Finner man en tilsvarende vifte med samme spesifikasjonene, men til 80,- kroner, så er jo det bare ett pluss, er det ikke? Jeg er i alle fall bra fornøyd med mine Papst vifter, selv om de kostet 150,- per stk. (Eller hva det var...)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Har bare brukt litt penger for å få ned støyen i pcen min. Det er deilig å ha en pc på hybelen uten det konstante suset! Men det er sant at bruker man dvd eller brenner så overgår disse fort 35dB.... men disse står jo ikke på konstant. Forslaget mitt var bare en anbefaling hvis noen var interessert i støysvak pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...